Bil, båt og motorsykkel Kundeservice fra helv#$#

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
6.950
Antall liker
16.443
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg hører nå fra en god kamerat som kan VELDIG mye BMW, sier at også eldre biler har en læringsfunksjon på automatgir-kassen, denne kan gå helt amok og bilen kan begynne å gire i hytt og pine uten at det nødvendigvis er noe mekanisk galt, verkstedene forteller aldri om dette ...... det finnes s/w dongle som kan resette dette, verksteder driver jo ikke med slikt, det kan vel ta arbeide fra dem :unsure:

Jeg sjekker også med rats og har egentlig allerede blinket inn Jared Warsztat i Oslo (ikke før 09.04)

Takk for alle gode tips og innspill alle sammen :love:
Du kan resette dette selv. Husker ikke helt hvordan. Er vel å trykke x antall knapper i et vist mønster🤓
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Diagnosedingser som dekker mange biltyper og kan resette de fleste feilmeldinger koster fra 2000-5000 ( og selvsagt enda dyrere)
Bør vel kunne fikse en rekke feil...???
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Diagnosedingser som dekker mange biltyper og kan resette de fleste feilmeldinger koster fra 2000-5000 ( og selvsagt enda dyrere)
Bør vel kunne fikse en rekke feil...???
jeg får lånt en diagnosedings, spent på resultatet

Han jeg låner den av hevder å ha spart inn 10.000+ på dingsen .....
Den jeg låner, ser den på amazon.co.uk til GBP 100,-

 
Sist redigert:

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.415
Antall liker
4.016
Torget vurderinger
10
Jeg ville også anbefalt en telefon til rats. https://rats.no/
Ole Ringstad(RATS/Ringstad Automatic Transmission Service) er en meget god venn av meg, kan trygt anbefales!
Vi var på Lista flystasjon i -91, skulle teste Ole`s Volvo 240 med small blokk Cheva 350 og automat, kassen giret opp og ned når vi kom opp i 240 km/t og fungerte dårlig. Når Ole kom hjem igjen måtte han se hva som var inne i girkassen og det resulterte i firma som i dag har ca. 10 ansatte!
Vi leide oss også inn på Papenburg testbane i -07 og testet en Opel Omega B som Ole hadde bygget(jeg bidro litt), gikk 344 km/t der, se vedlagt film:

Mvh.
SAL
 
Sist redigert:

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Var med min datter og hentet bil på verksted etter en forstillingsskade på hennes BMW 1-serie.
Hun fikk beskjed om at noe må gjøres med bremsene foran.
Høyre kaliper henger på.
Klosser, skiver og kaliper.
Pris 12.000 kr.
Er dette normalt?
For meg så høres det helt vilt ut.

Mener kaliper skulle koste 3600 kr.
I gamle dager så kjøpte vi et rep-sett, brukte en liten time på saken, og var i gang igjen,
men det er vel bedre butikk å selge DYRE deler enn å fakturere litt tid?
Rep-sett koster ca 200 kr ...
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.258
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Fikk pris på kr 12 000 for å skifte 2 støvdeksler på min kones forrige bil, en RAV4.
Bestilte deksler fra USA til ca kr 800 og monterte selv.
Samme bil hadde en svakhet: Et plastdeksel på bensinfyllingsrøret ved innerskjermen.
Bak dekselet samles støv, fukt og veiskit med korrosjon på bensinrøret som følge.
Et lokalt kjedeverksted så på skaden og anbefalte oss å " sett ei fyrstikk under bilen eller kjør den på gjenvinninga !" Fikk forklart at bensintank måtte tas ut, endel sveisearbeid for nye rørfester etc etc.
Dette var kun bullshit. Kjøpte nytt bensinrør fra Tyskland. Røret satt i gummiforinger, ingen sveising, ingen uttak sv bensintank, kun nye rørklamre mot innerskjerm og litt guffe for å hindre ny korrosjon. Utførte dette selv til en pris ca kr 1200 og vi beholdt bilen i 2 år til.
 
Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.455
Antall liker
7.793
Torget vurderinger
0
Så bytte clutch tar 10 minutt .... med 24 timers skruing til og fra?
Ja du må tydeligvis demontere mye av bilen for å komme til! Har hørt det samme fra flere hold. Sist var en artikkel i Vi Menn der en frisør kjørte rundt i en slik bil. Bladet hadde det veldig artig med å kalle den "frisørbil". Det eneste eieren (frisøren) var 100% strikt med var bruk av clutchen, INGEN SLURING TAKK! Og grunnen var nettopp prisen på bytte. Fant en bruk en i Belgia hos et velrenomert "Classic Car" firma. Bilen var overaskende billig så jeg ringte dem. Og han jeg snakket med spurte mer eller mindre tilfeldig om de skulle få byttet clutchen før jeg evt tok over bilen eller om dette var noe jeg hadde tenkt å få fikset selv. I løpet av de følgende minuttene fikk jeg jo forklaring på hvorfor bilen var så billig, og hva et clutch bytte kostet.
 
Topp Bunn