Kunsthoved stereo

L

Lassencad

Gjest
Nogen på Sentralen der ved hvor man kan købe Lp/Cd med denne form for optagelser.
Der er jo lidt her
Hvis der allerede en tråd om dette emne smid da et link :)
20201217_155229.jpg
 

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Innlegg
807
Antall liker
427
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Stax kom med noen CD-utgivelser på slutten av 80-tallet, men er sjelden som høsetenner å få tak i. I gamle Audioscan brukte vi disse til å demostrere Stax hodetelefoner. Ellers så har jeg ikke vært borti noe i butikkhyllene

Mvh
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.114
Antall liker
2.648
Stax kom med noen CD-utgivelser på slutten av 80-tallet, men er sjelden som høsetenner å få tak i. I gamle Audioscan brukte vi disse til å demostrere Stax hodetelefoner. Ellers så har jeg ikke vært borti noe i butikkhyllene

Mvh
Jeg har en sånn Stax kunshoved CD. En sånn demo-CD i dobbelt CD-cover med hefte.

«This is your right ear», kviskret en kvinnestemme, og»this is your left ear». Og da følte man leppene til kvinnemennesket inn i øregangene😀
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Husker NRK radio hadde et hørespill - radioteater som var spilt inn i Kunsthodestereo, (mid -70 tall) det var ganske spektakulært å sitte å høre en av rollene forsvinne ut i verdensrommet. Det var et krimdrama med sci-fi setting. Hadde skrudd av lyset også husket jeg. Fikk også et opptak på kassett av en i NRK som hadde spilt inn en klassisk gitarist, det var forbløffende nært og realistisk. Mener å huske han sa det var et Neumann kunsthode. Tror opptaket mitt er i de evige tapemarker nå.

Dr.E

E = mc² ±3db
 

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
427
Antall liker
212
NRK radio sendte en BBC-produksjon som het "The Revenge" ca 1979. Skrekkelig realistisk scene i et badekar mot slutten der en kar blir "drept". Tok programmet opp på kassett og hadde mye "glede" av dette opptaket senere. Evig eies kun det tape'te, sa lydteknikeren. Men hvor er opptaket nå..??
 

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Innlegg
1.093
Antall liker
284
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Lou Reeds Take no Prisoners. Innspilt på en liten klubb, masse atmosfære og svært hyggelig når Lou Reed spiller alle hitene.
 
Topp Bunn