Kuzma 4 point

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Det er en del brukere av Kuzma 4 Point på forumet. Noen av dere som har lyst til å dele erfaringer eller gjøre sammenligninger med andre armer?

Noen som vet om Kuzma 4 point lar seg montere på SME 20? Det jeg primært lurer på er om armen vil støte borti det høyre tårnet bak.
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Kuzma 4 Point er kort fortalt den beste tonearm jeg har prøvd. Jeg foretrekker den fremfor min Airtangent 2b arm. Jeg liker fremdeles godt Airtangent bare så det er sagt og planen er at Airtangenten min skal tjenestegjøre på spiller nr. to når jeg får klar nytt rack med plass til to spillere.. Jeg sammenlignet armene på VPI TNT spilleren min og endte opp med å foretrekke 4 Point på den. Nå er det en stund siden jeg sammenlignet, så dette er ikke rykende ferske inntrykk bare så det er sagt. Etter husken mener jeg at spesielt de dynamiske egenskapene er fremtredende i 4 Point armen uten at det går ut over flyt eller oppløsning. Airtangent tryller nok frem litt mer magi helt øverst i frekvensspekteret, men det er marginalt..Når det gjelder sporing registrerte jeg heller ikke store forskjeller mellom de to. Det er ganske imponerende for Kuzma armens del imo. Synes ellers at testene i Stereophile og TAS er ganske dekkende i beskrivelsen av de lydmessige egenskapene i armen. Konstruksjonsmessig er dette noe av det råeste jeg har sett/tatt i. Fleksibiliteten er avhengighetsskapende samtidig er den enkel å sette opp. Rene kinderegget og en klar nobrainer om man leter etter arm i dette prissegmentet imo.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Takk for innspill gut_man. Jeg får fyre avgårde en e-post til SME eller Kuzma og spørre om de har noen erfaring med nevnte kombinasjon.
 

eikeland

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
127
Antall liker
78
Helt klart den beste armen jeg har prøvd .kommer til å ha den i mange år til.. Løp å kjøp :)
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Jeg ser at Kuzma lager adaptere som gjør at armen enkelt kan plasseres i en SME-base. Det eneste jeg er litt engstelig for er at armen skal ta borti ene tånet på SME-spilleren. Høres ut som dere er godt fornøyd ja.
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hei Fosse.
Norsk importør av Kuzma er Audiofreaks, Bergen. Han kan nok hjelpe deg.

Mvh
Jan Petter
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Jeg sliter litt med bias/antiskating på armen min. Jeg spiller med en VdH Grasshopper IV som er oppgitt å skulle ha en antiskating force på 0,4-0,7gram. 4Points minimums antiskating er på 1gram. Det er kanskje bare et teoretisk problem for det spiller bra og sporer bra, men selv med minste vekt dras armen utover når jeg senker den. Det enkleste er kanskje bare å skippe hele antiskatingen? Er det flere enn meg som opplever dette? Mener Michael Fremer hentydet noe under artikkelen i siste Analog Planet om at dette med antiskating var ganske tricky på 4Point.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Jeg sliter litt med bias/antiskating på armen min. Jeg spiller med en VdH Grasshopper IV som er oppgitt å skulle ha en antiskating force på 0,4-0,7gram. 4Points minimums antiskating er på 1gram. Det er kanskje bare et teoretisk problem for det spiller bra og sporer bra, men selv med minste vekt dras armen utover når jeg senker den. Det enkleste er kanskje bare å skippe hele antiskatingen? Er det flere enn meg som opplever dette? Mener Michael Fremer hentydet noe under artikkelen i siste Analog Planet om at dette med antiskating var ganske tricky på 4Point.
Fikk du noen gang avklart dette med antiskatingen på 4Point?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.882
Torget vurderinger
24
Et alternativ er å ta av loddet og kun kjøre med egenvekten av «pinnen», alternativt feste en svært lav vekt som erstatning for loddet.
 
Topp Bunn