Kuzma Vinvac platevasker

A

aair

Gjest
For de av dere som er på jakt etter platevasker så er denne snertne saken snart å få kjøpt:

Saksa fra Kuzmas sider: "Vinvac-Made in China: Retail price 900 EUR.The best looking cleaning machine, very effective and very easy to use. Small footprint and made from aluminimum".

Bilde av sjefen sjøl, Franc Kuzma.

Vedlegg

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
€ 900... :eek:
Laget i Kina til en kost av € 9

Arne K

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.434
Torget vurderinger
2
aair skrev:
For de av dere som er på jakt etter platevasker så er denne snertne saken snart å få kjøpt:
jeg blr med i hylekoret her, hvis jeg var villig til å bla opp 900 euro ( + gnoretillegg) for
en platevasker så ville jeg jo bare ha kjøpt en nitty gritty e.l. Det kan ikke kalles jakt.

En annen tråd kunne behandle hvorfor i allverden en automatisk platevasker trenger å koste mer enn et par tusen...

A

aair

Gjest
Tja, prisen var kanskje litt i stiveste laget, men vi snakker tross alt om ekte aluminum her, da ;D. Smaksak selvfølgelig, men jeg synes designet var sprekere og mindre boxy enn Nitty Grittys, VPIs etc. Står lite om funksjonaliteten, men reklamen lover at den er veeldig effektiv og veeldig lett å bruke.

A

aair

Gjest
Her kommer mer info for de som er interessert:

Over 20 years ago, Franc Kuzma, one of the few remaining "consummate geniuses" of the analogue LP playback world, designed his very first record cleaning devices. While their performance and effect on LPs was exemplary, proper manufacturing never became reality and a small number of units are being used to this day by his friends and acquaintances. Good ideas, however, never die and here we are in 2007 with a pleasant looking, easy to use and equally (if not more) efficient record cleaning machine called VINVAC (Vinyl Vacuum Cleaning). In the established functional design of semi-automatic machines of the kind, Vinvac occupies minimal shelf or table space, cleans LPs swiftly and with total efficiency and will take care of your record collections for many years to come.

In view of the nature of the product and, much more so, in order to maintain an attractive retail price for the UK market, we have chosen to supply the Kuzma Vinvac vacuum cleaning machine to the general public without the involvment of our retail consulting partners. Availability is immediate and the UK retail price is £399 inc VAT (plus delivery).

Vedlegg

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Synes den ligner en søppelbøtte jeg.... Eller kanskje en brødbakemaskin :)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Syntes den var litt tøff jeg! Ikke noe mainstream her nei.
Og om den er like god som spillerne, så renser denne platene skikkelig.

Mvh
Kjetil

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Den oppgitte prisen på 399£ skulle vel gi en pris på ca5k, og det er ikke avskrekkende nei. Jeg snuser litt på platevaskemaskin, og denne er absolutt aktuell. Kuzma har stort sett gode produkter og peiling på hva de holder på med. Og er kvaliteten på denne, på høyde med andre Kuzma produkter, er det lovende. Denne blir lett å gjemme vekk mellom vaskeseansene også, og den likner som tidligere sagt ikke på en tradisjonell vaskemaskin :), kanskje heller en vaskebøtte ;D Har jeg ikke hørt rykter om at Clearaudio også har lansert en vaskemaskin i 5k prisleiet?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.434
Torget vurderinger
2
400£ er absolutt mer spiselig enn 900 euro, 30% avslag allerede !

Jeg er enig at den ser ut som et kjøkkenmaskin. Men man har da ikke vaskemaskiner stående framme i stua har man vel ?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Kuzma sin kjøkkenmaskin er tøff, kanskje jeg kjører en slik meste sommer..? ::)

EDIT:Kjøper.... ;D

O

om.s

Gjest
En vinylvaskemaskin skal/bør kunne stå fremme i stua uten at man skjemmes, og da kommer manikke helt utenom, imho ;) ;D :

St-by

i arbeid.

mvh

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Synes clear audio smart matrix ser bra ut, vurderer denne selv.

A

aair

Gjest
om.s skrev:
En vinylvaskemaskin skal/bør kunne stå fremme i stua uten at man skjemmes, og da kommer manikke helt utenom, imho ;) ;D :

St-by

i arbeid.

mvh
Fysjom, fysjom - en boxy platevasker. Dette er jo tråden for små, snertne vaskere, he, he ;D

Forresten, er det noen som har erfaring med en slik duppeditt aka Splash-Guard? Bør jo være et greit DIY-prosjekt bare man benytter kjemikaliebestandig gummi?

Splash-Guard. This industrial rubber protector slips over the spindle of ANY brand "wet record cleaning machine" to protect the paper label of the record. 3 7/8 inches in diameter, this guard should last for years. This material is not affected by chemicals or water. Paper record labels can be destroyed by chemicals or water resulting in rippling or disintegration of the paper, or damage to the print if cleaning fluids are accidently spilled or sprayed on the label.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er clearaudio sin motorisert den til 5k??

Den nitty grittyen er jo lekker...pen nok til å stå fremme når den ikke brukes også ;)

A

aair

Gjest
Ja, den er motorisert og snurrer begge veier, samt at den suger opp rengjøringsvæske. Se forøvrig linken høyere oppe :)

Topp Bunn