Dette spørsmålet er ganske essensielt, tykkjer eg. Eg beklagar at det ikkje var fleire enn 8 alternativ, men det kan sjølvsagt supplerast gjennom kommentarar etterpå.
Det mangler et vesentlig svaralternativ her: ALT.Dette spørsmålet er ganske essensielt, tykkjer eg. Eg beklagar at det ikkje var fleire enn 8 alternativ, men det kan sjølvsagt supplerast gjennom kommentarar etterpå.
Du kan krysse av for fleire alternativ.Det mangler et vesentlig svaralternativ her: ALT.
Hele poenget med pottitt med pottiti til, er tilbehøret: mye god rømme (Brimi eller Rørosmeierier), stekt og salt flesk, spekemat, stekt og bakt sopp, stekte og bakte tomater, lauk i alle himmelens varianter, surkål, rødkål, kålrabi, saltsild, sursild, tomatsild, fersk nykot mais, dijon senep, fersk persille, basilukum og estragon etc. Det går også helt fint å servere noen snegler og måsegg til, samt en god bockøl.
mvh
KJ
;D ;DDet er vel tilbehøret som er det viktigste her, slik at raspeballene kan ligge urørte tilbake på tallerkenen.
Ikke er det dyrere enn alt det andre skvipet der ute heller.Bacon - Belønnet med bronsemedalje i NM!
Beskrivelse: Ca. 400 gr. Eldhusrøykt og tørrsaltet. Bacon er en av våre bestselgere og anbefales på det sterkeste! Her slipper en spruting under steiking og bacon som krymper. Dette er et produkt som er vanskelig å finne i den vanlige dagligvarebutikken.
Serveringstips: Er du kresen på bacon så prøv dette! (Se ellers Tips)
Ingredienser: Sideflesk saltet og røkt.
Tilsatt Natriumnitritt.
Pakket i beskyttende atmosfære.
110 g kjøtt i 100 g ferdigvare.
;D Det er godt jeg er hedning i dette spørsmålet også, så kan jeg kose meg med tilbehøret i fred.... Alt annet tilbehør vil være perversiteter!!!
1. Og så? Det er MI avstemming - basta!!!1. Og så kommer faciten, jeg har hovedfag i potetball, etter oppvekst på nordvestlandet, potetballens hjemland.
2. For det første skal ballen ha en firkantet terning saltkjøtt i midten.
3. Videre serveres den med kokte poteter,
4. I festlige anledninger kan det suppleres med aquavit.
Alt annet tilbehør vil være perversiteter!!!
Endelig en bror i ånden !! ;D ;DFra trøndelag...så klubb serveres med søt duppe laget av brunost og saltflesk med svor, og for de som er glad i litt mer søtt så noen fine, dekorative ringer med sirup på toppen...god middag
1. Ok.1. Og så? Det er MI avstemming - basta!!!
2. Feil! Det skal vere saltflesk! Med svor.
3. DET er smør på flesk..........
4. Kanskje det? Men som nordvestlending avstår du vel frå flaska, bortsett frå helgene? Og klubb et vi ikkje i helga.....?
Er det for å forhindre at barten duppes i fettet?;D
Jeg sa vel ikke noe om mengden...
Men flæsket må vær stækt på rætt måten. Over lang tid på ikke for sterk varme, og snues ofte.
Det må få sveitte litt.;D
Jeg sa vel ikke noe om mengden...
Men flæsket må vær stækt på rætt måten. Over lang tid på ikke for sterk varme, og snues ofte.
Også kalt "fiiintrønder".Godt å høyre at det finnest nøkterne trønderar
Duppe (smeltet brunost ) er alfa og omega til klubb, ellers kan en velge hvilke fleskvarianter en vil/har. Alt det andre er det bare å glemme.Duppe til klubb? De trønderar er merkelege.......
Ja, i Bergen er det torsdag - og fredag (då varmar dei opp at frå torsdag). Trur alle byens restaurantar ordnar dette om du spør (Børs Cafe er ein sikker stad for ball)Jammen lagde jeg komle idag også. Til tross for finværet ute. Torsdag er komledag.
Sjøl trønderan hi rar vana, sirop??Æ e trønder æ å, men har aldri ete duppe...
Te klubben et vi flæsk & sirup. Sunnar blir det itj...
Sløyf flæske??Ikkje ertestuing eingong?
Ein heilt annan sak: Er det nokon av våre vegetarianarvener som har eit framlegg til vegetarklubb? Må vel bli mykje sirup på, kanskje?
Eg får frysningar berre ved tanken. ???Sløyf flæske??
Blikje det om lag som å fjerne plommen frå egget..?Sløyf flæske??
Værre, mykje værre. Ej trur'kje de finst ord før å beskrive ei slik handleng. Det er værre enn majestetsførnærmelse.Blikje det om lag som å fjerne plommen frå egget..?
Fytti graisen, 2 stk holder i massevis.....Rekorden er 8 store. Spiste ikke på 2 dager...
Eg får frysningar berre ved tanken. ???
Ka e ægg utan plommi egentli, itj ægg iværtfaill.....Blikje det om lag som å fjerne plommen frå egget..?