Kvalitet på digitalt signal fra streamer

Panny

Medlem
Ble medlem
07.11.2010
Innlegg
34
Antall liker
44
Streamer Tidal HiFi via Bluesound node2 og coax til extern dac (Lyngdorf TDAI2200).

Er det noe å hente på å oppgradere streameren her, eller vil kvaliteten på det digitale signalet være det samme uavhengig av streamer?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Etter min mening er det minimale om noen i det hele tatt forskjell på signalet fra en streamer. Dacen gjør jobben. Jeg brukte Node 2 og separat DAC helt til Noden tok kvelden. Kjøpte en ren streamer fra Lindemann ifjor og er fornøyd. Legg vekt på pris, design og brukergrensesnittet.
 

Panny

Medlem
Ble medlem
07.11.2010
Innlegg
34
Antall liker
44
Jeg er enig, men sliter litt med å forstå de store prisforskjellene for streamere. Skjønner at det er store forskjeller hvis man bruker intern DAC i streamer og den da fungerer som forforsterker, men hvis man kun tar ut det digitale signalet til ekstern DAC så er f.eks. Node godt nok som digital kilde.

Ifm CD spillere hvor man tar ut digitalt signal og bruker ekstern DAC er det av og til snakk om resynch av signalet, eller bruk av en slags master clock for å synkronisere det digitale signalet mellom CD spiller og DAC. Er det noe som er aktuelt å bruke for streamere også?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Prisforskjellene skyldes flere ting. Design og hvilke materialer man bruker, antall produsert og ikke minst hvilken kundegruppe ønsker man å nå. Er det fornuftig å selge 100.000 streamere til 5000,- og tjene 500 kroner pr. stk. Eller er det bedre å selge 1.000 stk til 50.000 og tjene 15.000 pr..stk. ? Et stort antall krever mye logistikk. Det er enklere å selge noen få man tjener mye på. Dette ser vi hos norske importører også angående f.eks. høyttalere og kabler. Det er en jungel der ute o_O
 
Topp Bunn