Kvittering ved innbytte

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.204
Torget vurderinger
1
Siden det er så mange som kan så mye forskjellig her, prøver jeg meg med et spørmål: Er det noen som vet hva en butikk kan kreve av kvitteringer for å godkjenne et bytte?

Det gjelder en klokke til et 5-sifret beløp som ikke akkurat har svart til forventningene. Butikken har gått med på å gi meg pengene tilbake fordi det er snakk om 3. gangs reklamasjon på samme feil. Den ble byttet i en ny klokke 1. gangen og reparert 2. gang. Feilen er nå tilbake og de vil gi meg pengene tilbake.

Når klokken ble levert manglet imidlertid kvitteringen (det er snakk om en enkel håndskrevet kvittering) fra selv butikkjøpet. Jeg har imidlertid det "flotte" garantibeviset som er stemplet og underskrevet i butikken, samt MasterCard-kvitteringen som viser transaksjonen til butikken. Personalet husker meg også igjen og har ikke påstått at jeg ikke har kjøpt klokken hos dem. De sier imidlertid at de ikke kan gjøre noe siden selve kassekvitteringen mangler.

De er på glid og jeg har håp om at det løser seg, men er det noen som vet hvilke krav de kan stille til kvittering? (Det skal legges til at butikken er i Danmark, men dersom noen vet norske regler hjelper det meg kanskje et lite stykke på veien...)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.569
Torget vurderinger
0
Snakk med MasterCard og få kopi av all dokumentasjon de har på transaksjonen. Det bør gjøre susen.

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Antall liker
302
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
I Norge holder det med kontoutskrift hvor transaksjonen står oppført.
Så lenge du har betalt med kort burde det være en smal sak.

Du har jo i tillegg garantibevis, så jeg skjønner ikke hva som skal stå i veien for å få dokumentert handelen.

Lykke til!

Mvh

Topp Bunn