låter jo helt jævelig

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
... nå hører jo jeg mye på black metal, men allikevel. satt og hørte på vinyl ganske høyt, merkelig nok uten at det føltes ubehagelig:). satt deretter på en cd med samme band, og det skar jo i øra som en sløv kniv og låt merkelig klinisk i forhold. huff.. skal man rett og slett selge hele drivverk/dac kombo`n?  ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Stilige høyttalere forresten. Byttet du fra Klipsch til Epos?
Endel sier jo forresten at man er smårar/-gal om man bruker rørforsterkere på Epos, f.eks i siste HFW (som forresten er rørelskere), men noen har visst gjort det med ok resultat. Men det virker jo å gå bra hos deg.

Til problemstillingen din; tror man godt kan finne cd-spillere til en vettug pris som har betydelig tiltalenhet for de som er glade i vinyl også. I så måte er sikkert ikke en lytt på f.eks Hegel CDP2A og Naim CD5i så dumt ;)

Mvh Vidar P

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Akkurat. skal tas til vurdering om det skjer noe nytt på cd-fronten. er fullt klar over at begge kandidater er gode spillere, men hegel har vel ikke akkurat ord på seg for å låte "vinyl" vel?

har fortsatt klipsch høyttalerene, men de står i fellesstua her i kollektivet. litt luksus, men har ikke lyst til å selge dem.. de spiller med eci2 og teac vrds10 uten dac:(

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Med din musikksmak vil jeg anbefale deg å prøve å få tak i noen gamle Sonab OA 5 II. Ikke for at disse høyttalerene er så hifiriktige, men fordi de har en spillemåte som passer din musikk. De har mao evnen til å skape en "sound" som kler heavy. Høyttalerene fyller rommet med en luftig dynamisk gjengivelse som er medrivende. De er dessuten lette å drive.

Du får nok tak i et par for under 1000,- kr paret fra Sverige om det skulle være interessant. Anbefales renovert med nye ct 62 diskanter.

Info og tilbud: www.carlssonplanet.com

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
men hegel har vel ikke akkurat ord på seg for å låte "vinyl" vel?
Ja, ikke sant? Kommer som en overraskelse på mange som hører den hvor organisk og crispy den er; med en fin evne til å undertrykke denne forhatte "skrikingen" i øvre mellomtone som cd-mediet tidvis og altfor ofte er plaget med; og Cayin er neppe noen unntak, dersom hva jeg har hørt er representativt ;)

CDP2A er en cd-spiller som bør tilfredsstille vinylentusiaster, er min humble påstand. Stikk i strid med "ryktet" til tidligere Hegelprodukter.. :D

Hva er story'en med Epos istedet for Klipsch? Ikke for det; jeg hadde valgt Epos'ene "any time, day or night"..

Mvh Vidar P

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
story`n er som følger. mindre rom+nysgjerrig på stativhøyttalere. erfaringen har vært artig og jeg er nysgjerrig på å evt prøve klispch stativ nå:) rudi hadde jo denne dønn nøytrale høyttaleren til salgs, så da slo jeg til. jeg syns faktisk de ser pene ut:)

Topp Bunn