LAiV AUDIO

Innvandreren

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2015
Antall liker
111
Sted
Ålesund.
Torget vurderinger
1
LAIV AUDIO er en nystartet audioktør, basert i Singapore. Produktene som de allerede har i markedet, og som de etterhvert kommer med på markedet er produsert i China.
Deres første produkt er Laiv Harmony, en modulbasert r2r dac som selges for 2700 US dollar ex. norske avgifter. Senere kommer, preamp/phonoamp, steamer og klasse D monoblokker.
Produktene ( foreløpig bare dacen som er på markedet) kan bestilles direkte fra Laiv Audio i Singapore, eller fra enkelte forhandlere i foreløpig noen få land.

Har selv hatt Laiv Harmony dacen i overkant av 3 uker nå, og den har blitt innspillt i 150 - 200 timer.
For sammenlignings skyld kan jeg referere til den interne dacen i HEGEL H390 og også Denafrips Pontus ll.
Laiv Harmony er i en helt annen klasse en begge disse dacene. Lyden Fra Harmony handler om oppløsning, 3-dimensjonalitet, luftighet i et stort lydbilde, både i bredde og dybde. Flott både dybde og dynamikk i bassen, mellomtone som er en anelse fram i lydbildet, noe som gjør at det er fin fokus på stemmer blant annet. De høyere toner gjengis på en meget overbevisende måte, uten antydning til lyttetrettende elementer, men allikevel med et meget luftig lydbilde og presis plassering av instrumenter og stemmer. Tonaliteten er en aning på den varme siden av nøytral,, dette er vel noe som går igjen på de fleste r2r dacer.

Det finnes noen omtaler av Laiv Harmony på Youtube, sammen med lydtester hvor den blir sammenlignet med langt dyrere dacer.
IMG_2181.jpeg
IMG_2182.jpeg
IMG_2180.jpeg

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.792
Torget vurderinger
9
Da er Vinshine Audio offisiell forhandler av Laiv 👍

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Antall liker
47
Torget vurderinger
3
Interessant lesning! :) Har selv en Pontus II 12Th og er veldig nysgjerrig på Laiv Harmony. Hvordan vil du beskrive forskjellen mellom disse?

Nadsokor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2020
Antall liker
392
Sted
Vest-Agder
Det kan jeg i høyeste grad bekrefte at det er, har ingen problemer med å anbefale Laiv Harmony. Selv om den ikke er helt billig, så gir den god valuta for pengene.
Ja helt enig med deg der . Har hatt denne i en måned , og er utrolig fornøyd . Super serviceminded er sjefen sjøl Mr. Weng Fai Hoh . Svarer på alle spørsmål . Har nettopp bestillt forforsterkeren HP2A også
;)

Innvandreren

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2015
Antall liker
111
Sted
Ålesund.
Torget vurderinger
1
Interessant lesning! :) Har selv en Pontus II 12Th og er veldig nysgjerrig på Laiv Harmony. Hvordan vil du beskrive forskjellen mellom disse?
Nå var det den første versjonen av Pontus ll jeg hadde, ikke den oppgraderte versjonen.
Men i forhold til Pontus ll, så har Laiv Harmony en mye høyere oppløsning, et større lydbildebåde i dybde og bredde, og instrumentenes plassering er lettere å høre.
Nå skal det tilføyes at jeg har byttet høyttalere siden jeg la ut det opprinnelige innlegget ( PS Audio Aspen FR 5 ), og på disse er oppløsningen og lydbildet enda større. Harmony er en aning på den varme siden av nøytral, men det er jo de fleste r2r dacer. Alt i alt så er jeg meget fornøyd med Harmony, og den bærer navnet med rette, for den gjengir musikken på en meget harmonisk og musikalsk måte uten noen lyttetrettende tendenser.

Lydglede

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2019
Antall liker
298
Psst....

erikr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Antall liker
472
Sted
Bergen
Torget vurderinger
10
Psst....

Denne har jeg og kan derfor bekrefte at den er svært bra!
En del tester finnes etter hvert og superlativene sitter løst 👍

Topp Bunn