Laminatgulv - hjelp til å finne leverandør

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Jeg mangler 3 bord til å komplettere et eksisterende rom sammenslått av 2. Er det noen som vet hva dette er slags fabrikat? Alder ukjent. Mønster i bjørk evt bøk (ikke spør :))
 

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
8x12_TOM skrev:
Hadde vært fint med et bilde eller noe :)
La inn teksten fra tællfon, måtte av en eller annen grunn legge inn bildet fra PC ...
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.286
Antall liker
34.823
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Aner ikke hvilket merke det er, men jeg prøvde å finne noe parkett som matchet et gammelt gulv her i vinter. Da fant jeg ut at det er nesten bare klikk-parkett å få kjøpt, så det var bare å glemme. Den der ser vel også ut som den stammer fra limets tid, og da tror jeg du skal lete en stund, selv om du finner ut hvilken produsent det var.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Dette er et klikkgulv, men da det er forrige-forrige avdøde eier av huset som har lagt det så er det vanskelig å finne ut hva det er uten å kontakte Lilli Bendriss et co.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.311
Det er klikk, ja. Og av, unnskyld, billigste sort. Ser ut som "bjørk" Nærmeste byggshop burde ha den.
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Det er faktisk mer håp om dette er av det billigste billigste.Ofte har ikke de endret mønster på tiår. Limer du denne billiglaminaten i tillegg til klikk,så har du faktisk er temmelig godt gulv. Om du derimot legger den som beskrevet,med kun klikk,varer det ikke så veldig lenge før du må se deg rundt etter noe annet.(litt etter bruksområde,men ..)

Ville helt klart lett på de typisk kampanjestedene. Obs-bygg.Euro-pris,Smart-Club ol. Tror treffmulighetene er større det enn hos de mer "seriøse" trelasthandlerne.

Mvh Rune
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.793
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Med mindre du har spesielle krav til slitestyrke, ville jeg ha vurdert å snoka rundt til det var salg hos en av byggevarekjedene på kjedens egen eikeparkett.

Vesentlig bedre å gå på, og myyyyye varmere...

Johan-Kr
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Takk for innspill. Ja, det er billig, ikke spesielt flott, men huset er kjøpt med dette gulvet og jeg skal kun supplere med 3 bord. Alt gulv skal på sikt skiftes, men ikke nå. Sjekker nevnte kjeder i morgen.
 
O

Ole I

Gjest
Det var en veldig ukjent patent på den klikk-saken der?
Jeg har lagt en del laminat men kan ikke huske å ha sett den patenten hos Fibo, Pergola og de merkene der.
Ville det ikke være litt lettere å heller kjøpe noe som ligner i overflatefargen/mønster og heller felle det inn så godt du kan - med lim evt skruer?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Det var en eldre Alloc-modell av rimelig sort, utgått og ikke forenlig med dagens modeller :(
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.455
Antall liker
7.793
Torget vurderinger
0
Tror den der er tysk, og jeg tror jeg kan ha en 3-4 bordlender igjen i garasjen. Den var ekstremt billig. Jeg kjøpte den i Trondheim for 50-75 kr/kvm, for "noenogtyveår" siden. Den ligger på ungenes soveromsgulv og den har faktisk fungert utmerket i disse årene. Jeg limte den. 8)

Spørsmålet er om det er riktig mønster. ??? Kan du legge inn et bilde som viser mer av mønsterert? Jeg rekker ikke se etter dem før tidligst søndag kveld, men send tlf nummer på PM så skal jeg ringe. ;)
 
N

nb

Gjest
Jeg har samme klikksystem på et gulv hjemme, men siden det ikke er tregulv så hjelper det deg nok fint lite. Gulvet jeg har er levert av Forbo Flooring (linoleumsfliser som fås i 30 og 90 cm lengde og 30 cm bredde)
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Her er et bilde til. Mønsteret er bjørk og kirsebær (jippi ....) og det skal få ligge til neste oppgradering.
 

Vedlegg

Topp Bunn