Larsen Cognac - Vikingskip

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.257
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Snublet borti en uåpnet Larsen Cognac fra 1972! 8)
Har den noe verdi, bortsett fra at en kan håpe på at Cognacen ennå er drikkende...? ???

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.265
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er du usikker - send den til meg så skal jeg gi deg en kvalifisert tilbakemelding.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.451
Torget vurderinger
0
Hvis du nå er eier av denne flaska er det jo en artig sak å ha i sitt eie, stort mer er det ikke. Jeg synes ikke det er en stor cognac for å si det forsiktig. Har smakt den et par ganger men den falt ikke i smak. Jeg synes den virker rå og uferdig, den river i halsen og har ikke det runde preget jeg forventer av en førsteklasses cognac. Ikke en kosedrikk. Nå må det sies at de av Larsen sine cognacer jeg har smakt er det ingen av dem som har blitt personlig favoritt hos meg, ikke noen av dem!

Flaska er jo storveis og hvis du ikke har betalt for mye for den så er det mulig å selge til en samler, de finnes. Eventuellt vil de aller fleste bli veldig glade for en så storslagen presang om du har noen du kan tenke deg å gi den til. Glem ikke at betraktningene vedrørende smaken er akkurat det, et utrykk for min helt personlige smak. Andre liker den sikkert, får man håpe?

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.675
Sted
Hus
Larsen er ikke min favoritt, men den er sikkert drikkenes for det etter så mange år etter tapping. For skarp i smaken. Renault Carte Noir er mye bedre. :D

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.608
Torget vurderinger
1
Var ikke innholdet i Vikingskipet (ei flott flaske som fantes i flere varianter av farger) standard Larsen VSOP?

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Middelmådig cognac tappet på en flaske som neppe tiltaler kjennere av god cognac.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.125
Min svoger kjøpte en slik til svigerfar for mange år siden. Svigerfar, som likte en dram elle ti meget godt ble arg. "Fordømmade guttunge, kunne du ikke ha kjøpt noe billigere og heller flere flasker"

;D ;D

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Enig med Spiralis - ikke en spesielt god cognac for å si det forsiktig. Kun verdt pengene som pynt i en hylle. Det er vanlig Larsen på skipet.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.265
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Til fylledrikk helt ok. Så sjekk behovet før innholdet konsumeres.

N

nb

Gjest
Det var en ganske stor test av stardard-cognacen på side2.no eller hvor det nå var for en tid tilbake, utført av vinkelnere ved topprestauranter i Oslo, så må jo anta at de som testet hadde peil. Alt scoret egentlig ganske dårlig, tror det var i området 81-83 poeng, som vel er der vin til rundt hundringsen pleier å ligge.

Ediot:Klikk.no var det - testen ligger her tror jeg (får ikke åpnet siden)
www.klikk.no/mat/drikke/article524156.ece

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.257
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Vel, den er et arvestykke - og forblir det....og den tar seg jævlig godt ut i skapet!

Personlig favoritt: Braastad XO Superior

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.451
Torget vurderinger
0
Kabeldragern skrev:
Vel, den er et arvestykke - og forblir det....og den tar seg jævlig godt ut i skapet!

Personlig favoritt: Braastad XO Superior
Nemlig, den tar seg flott ut i skapet! :D Mye bedre det enn å drikke den.

Braastad XO Superior har jeg stående i skapet selv, men den flasken er dedikert og signert av Antoine Braastad som julehilsen til meg sist jul, så den åpnes ikke med det første!! ;)

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Jeg har en Cambus Van Gogh Starry Night som jeg aldri kommer til å åpne. Kjekt å ha litt pynt i barskapet :)

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
24.588
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Nabo'n skal ha Cognac-selskap til helgen, som vanlig er jeg ikke blant de som kan komme, så derfor fikk jeg smakprøver i dag, tipper det ble tilsammen en halv-liter med forskjellige merker... så god natt...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hos meg har det hopet seg opp med 1/2 flasker med De Luze vs. Slike man får for 50,- på flyet fra varmere strøk. Når jeg skal ta en dram blir det som regel en xo i stedet.

Topp Bunn