lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke så mye hifi på hytta, men en Harbon Karbon BT høyttaler får gjøre nytten. En blåsedag gjør at man må gjøre noe praktisk i le veggen.. Isolering og bytte av panel er nødvendig for en hytte bygget i 1939.. Ble fint synes jeg. Nesten ferdig.. ☺

    DSC_1750.JPG


    DSC_1749.JPG


    Mvh lassemann ☺
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Så avsluttes ferien slik den begynte, med et glass rosevin på rosebenken med utsikt 🍷😊 Vis vedlegget 650932

    Mvh lassemann ☺
    Ikke alle dager er like fine, men med alderen har jeg sluttet å irritere meg over været egentlig, men heller dårlige klær.. Mer riktig fokus tenker jeg.. Nå er ferien over og jobb i morgen. Men igjen, en god vin venter i kveld, ledsaget av god mat. Tenker det er greit, og å komme i gang med det daglige er heller ikke feil. Fortsatt god sommer! 🙂

    Mvh lassemann ☺

    DSC_1753.JPG
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vel overstått.
    litt usikker på om dårlige klær er verre enn dårlig vær, men vi kan i alle fall være enig i at dårlige knær er verst.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    vel overstått.
    litt usikker på om dårlige klær er verre enn dårlig vær, men vi kan i alle fall være enig i at dårlige knær er verst.
    Tenkte faktisk mye på knær, og ikke vær, når jeg gikk ned fra Hallingskarvet for 2 uker siden.. At jeg fortsatt er i live og at kroppen minner meg om alder.. Hadde ikke kommet på den tanken ellers.. 😉

    DSC_1722.JPG
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Så var jeg litt over i vedlikeholdsbransjen.. De gamle høyttalerne er kanskje ikke de vakreste, men mange mener at de spiller bra. Da blir det vel at jeg småjusterer litt. Synes jeg fikk en liten opptur med biwire, derfor er terminaler byttet til cmc 878. Pent å se på iaf.. 😉
    DSC_1773.JPG


    Videre er jo i grunnen delefilter bare stappet inn.. Dette var jo egentlig ment som en prototyp eller et rent morro prosjekt. Lassemann er egentlig ikke så veldig seriøs i det han driver med, bare litt modig og med is i magen. Så liker jeg magien i illusjonen som en høyttaler kan skape.. Nå ble det mye surr, men et godt delefilter er viktig. Uansett, dette er iaf mine komponenter slengt opp midlertidig for en 10-12 år siden.. 😉

    DSC_1769.JPG

    DSC_1771.JPG

    DSC_1772.JPG

    DSC_1770.JPG


    Som sagt, ikke pent. Men den nakne sannhet er jeg ikke flau for i dette tilfelle..

    Mvh
    lassemann ☺
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Naturstridig.... Er ordet.. Det ordet som beskriver to knøtt av noen høyttalere med, ja, naturstridig stor lyd... Vel er takhøyden stor, rommet dypt og forsterkerne trimmet så stivt at det nesten lukter svidd.. Men, disse spiller svært... Og dypt. Ser ut? Drit i det lassemann, det spiller vakkert! :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, naturstridig er det eneste dekkende ordet. Vanskelig å se for seg en forklaringsmodell for hvordan de kan spille som de gjør uten å legge til en klype englestøv eller å svinge en tryllestav......

    Men de trenger å fineres i macassar ebony, birdseye maple eller no sånt, slik at utsiden matcher ytelsen.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Takk, takk for superlativer gutter.. Det vel kanskje derfor de aldri har åkt ut. De er jo ingen skjønnheter, men JMM er jo inne på et poeng her. De kan fikses opp litt utvendig med gode føtter og en pen finish. De fortjener så klart det etter tro og lang tjeneste.. 😉 Og de fortsetter enn så lenge..
    DSC_1774.JPG


    Mvh lassemann ☺
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De høyttalerne fortjener en medalje! - og dermed du også Lasse. ;)

    Det er ikke bare hvordan de spiller, men også at de så til de grader har hengt med alle oppgraderinger ellers
    i anlegget, om de ikke er smykker utvendig, så er de væffal det innvendig - og det er det innvendige som teller... 🤩
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    869
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Er du nede i "skillsmisse-kassene" og leter musikk nå? Det burde ta noen år å komme gjennom alt der....
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Nestemann i dag.. Strøkent 50-talls mono Vivaldi 4 årstider. Når nok ikke opp lydmessig til Mutter fra 84, men dette er historisk og musikalsk og estetisk på topp!

    DSC_1797.JPG
    DSC_1798.JPG
    DSC_1799.JPG


    Mvh lassemann ☺
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Inne på vinyl-sporet igjen nå da? :giggle:.. Artig at du deler tips. Og våre Nottingham bidrar og til gleden.. Glede en ikke får på samme måte med streaming, annerledes.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Er alltid på sporet vet du, men må si at overgangen til de 50 har gjort at jeg spiller mer klassisk musikk. Og vinyl er konge her i huset, selv på en 30 år gammel Spacedeck.. 😉

    Mvh lassemann
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Flere har rett. Oppgradere 211 blokkene med nye lytter. Fikk kjøpt nye Epcos fra Tyskland, men nos fra 2006. Har blitt anbefalt å sette spenning på de et døgns tid for å vekke de opp igjen fra 14 år på lager. Skal helst ikke gå strøm over motstand og det gjør det heller ikke.. Lover godt! 🙂
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    869
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Interessant Lasse. Oppgraderer du med samme verdier, eller utvider du lytte-banken?
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Interessant Lasse. Oppgraderer du med samme verdier, eller utvider du lytte-banken?
    Det var nok på tide å gjøre et skifte pga alder og en mistenksom buling på flere av lyttene, særlig i ene blokka. Den har også hatt en fresende høyfrekvent forvrengning.. Tror definitivt jeg har funnet problemet med dette og kvaliteten på Epcos er nok noe bedre enn det som sitter der orginalt. Blir samme verdi.. Mer enn nok uF orginalt! Det er en del Audio Note tantalium motstandere på vei som skal inn på kritiske plasser.. 😉
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    869
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Høres fornuftig ut, det er jo midtsommer hele året der inne i de blokkene, forkorter nok livet på en del komponenter bare det. Sikkert lurt med samme verdier og mengde på lytter, konstruktøren er ihvertfall av den bestemte mening at det å stable inn en stor mengde lytter bare "sægger" en røramp, i motsetning til hva man kan oppnå med en transeamp og de samme operasjoner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn