LAST NED?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

registrerer at plateanmelderene i vg anbefaler til slutt enkelte melodier som f.eks Nouvelle Vague : LAST NED : "the killing moon" og "ever fallen in love"

ved å oppfordre folk til å laste ned i steden for å kjøpe/eventuelt styre unna et album mener jeg de sager av grenen de sitter på. dersom alle laster ned i stedet for å kjøpe plater vil plateanmeldere snart bli arbeidsledige.

er selfølgelig klar over itunes etc. som selger musikk via nedlasting.

synspunkter?

mvh. s,

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
tjaaaa det spørs vel hvordan man ser på det. For midt vedkommene har muligheten til å laste ned musikk faktisk resultert i at jeg faktisk kjøper flere plater.

Problemet med musikk og film industrien er at de bruker en masse penger og energi på å prøve og stoppe det de kaller "ulovelig" nedlastning. Det er et problem fordi de ikke klarer å skjønne at de aldri kommer til og klare dette. De må heller finne måter hvor de klarer å tjene penger på det istede.

Det er på mange måter ganske likt avisbransjen hvor de i masse år kjempet mot nettet og dets påvirkning på opplagstall. De har nå innsett at om de ikke tar sin del av kaka så gjør noen andre det. Internett er noe helt annet en den gode gamle papiravisbransjen. Forøvrig så mener jeg at det å handle aviser for veldig mange er en vanesak, når de nye "nett" genrasjonene vokser til så kommer opplagstallene til å falle enda mere. Noe som jeg tror vil være tilfellet med cdsalget også. Så plateselskapene får setil å få hodet ut av flosshatten og ta for seg av den nye tiden, istede for å være så konservativ.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jeg antar i grunnen at de mener lovlig nedlasting her. Siden alle musikkhipstere nå har en ipod regner jeg også med at det primært er itunes det er snakk om, selv om det har kommet endel andre sjapper som driver med lovlig nedlasting. Og grunnen til å laste ned enkeltlåter er selvsagt at altfor mange artister, og særlig popartister, fyller platene sine med et par gode låter og masse crap.

Topp Bunn