latterlig, men sant

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.900
Antall liker
13.155
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
fant et tips på WhatsBestForum og klinte til med 2...den ene fikk Vegard Winge av meg idag sammen med en Ursa carbon børste og seneste Dylan LP som velkomstpresang til vinylverdenen
og den virker sykt bra......mye bedre oppløsning og lettere å bruke en Zerostat.....lades med USB
løp og kjøp!
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Dette er veldig interessant! Takk :)

Vi har en tenner som lades via usb fra før og som tenner lysene ved hjelp av et «lyn» mellom to stenger, som den du linker til. Betyr det at jeg kan bruke den vi har?
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.037
Antall liker
2.485
En ting med slike lynszappere jeg har fundert på. Hvordan er man garantert at høyspenningen går til polen den er tenkt?

Dere kjenner sikkert til spøken med å fyre av en slik mot seg selv samtidig som man holder på kompisen som er bedre jordet enn deg selv. Hvordan er man sikret at ikke man zapper riaa-trinnet via jordledning på platespiller?
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Kan forøvrig tipse om at de har en bøyelig versjon på XXL også, om man vil slippe å bestille fra utlandet.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Poenget var at man ikke var nødt til å bestille fra utlandet for å få tak i en bøyelig. Muligens klønete formulert av meg :)
Hadde jeg tenkt meg om, ville jeg nok trålet norske muligheter ja. Det ble nok noen ekstra kroner i toll og mva på dette kjøpet.
Mest fornøyd med at det fungerer. Jeg sliter normalt ikke med statisk elektrisitet her, men de kaldeste dagene så kan de være plagsomt.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Takk for tips, LMC.

NB! Ikke kjøp den til Bil-Tema. Ubrukelig kvalitet. Lader ikke etter en kort tid. Ikke koster de noe særlig mindre heller. Om andre er bedre, skal jeg sjekke ut.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
  • Liker
Reaksjoner: ptb

Blackstar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.04.2016
Innlegg
82
Antall liker
117
Spennende. Har aldri har hatt Zerostat, vurdert å kjøpe det flere ganger. Men nå er lighter fra XXL bestilt. Blir spennende å teste, sliter litt med statisk elektrisitet når jeg løfter platene av spilleren jeg bruker nå for tida - en Technics SL-7. Av en eller annen grunn er problemet ikke like fremtredende på min Rega Planar 3. Der har jeg riktig nok oppgradert til en silikonmatte fra SRM/TECH. Den skal visstnok ha antistatiske egenskaper. Men er jo gummimatte inne i SL-7en også. Itte veit je.
Uansett, blir gøy å teste!
 

Facebook

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2021
Innlegg
167
Antall liker
277
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
0
Spennende. Har aldri har hatt Zerostat, vurdert å kjøpe det flere ganger. Men nå er lighter fra XXL bestilt. Blir spennende å teste, sliter litt med statisk elektrisitet når jeg løfter platene av spilleren jeg bruker nå for tida - en Technics SL-7. Av en eller annen grunn er problemet ikke like fremtredende på min Rega Planar 3. Der har jeg riktig nok oppgradert til en silikonmatte fra SRM/TECH. Den skal visstnok ha antistatiske egenskaper. Men er jo gummimatte inne i SL-7en også. Itte veit je.
Uansett, blir gøy å teste!
Har du testet ?
 

Facebook

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2021
Innlegg
167
Antall liker
277
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
0
Har du testet ?
Han svarte ikke....Så da var det bare å teste selv. Har noen plater som er voldsomt elektriske. Bl.a. en med Deep Purple. Håret på John Lord sto rett opp og da er det jo bare å tenke seg hva som kom ut av høyttalerene. Kjøpte lighteren på CO. Konklusjon: Funker som et lite he#&%%&&/!. Anbefales så til de grader.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.287
Torget vurderinger
2
Pussig . Jeg har aldri hatt problem med statisk elektrisitet på noen plater. Lurer på hvordan det kan ha seg... . . Moderne parkett, persisk teppe og klær av ull , bomull eller typisk Jean Paul greier. elektrisk panelovner . Leilighet i 100 år gammel murgård
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
En værsting er å ha platespilleren stående for nær TVn. Min står like foran og under og om TVn er på når jeg spiller kan det smelle godt når platene tas av tallerkenen, til tross for null problematikk når TVn er slått av.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.903
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Har testet denne lighteren (kjøpt på Amazon) i vel 3 uker nå.
Ingen tvivl om, at dette virker utrolig bra. Har normalt ikke problemer med statisk elektricitet, men i
de sidste ukerne med ned til -10-15 grader og knalltør luft, har det knitret noe. Denne knitren er fuldstendig
vekk med bruk af lighteren,
Så 1000 mange takk til LMC for dette tipset (y) (y) (y)
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.242
Antall liker
5.963
Bruker en slik jeg også, synes det fungerer.

Men hva er optimal måte å bruke den?
 
Topp Bunn