Latterlig!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.265
Sted
Østfold
Aldri før har det vært så stor klasseforskjell på to finalister i Idol. Ikke bare i finalen men gjennom hele programserien.

Tenk at de som stemte nå før eller senere kommer til å stemme ved et norsk stortingsvalg.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Aldri før?? Hallo! Hva med første året. Kurt var så overlegen og fenomenal at man fikk jo frysninger.
Men utenom det, helt enig. Var ingen "close race" i mine ører i år heller.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.265
Sted
Østfold
Sant nok, men poenget var at det da gikk i favør den som faktisk kunne synge.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Beklager, men i 2006 teller også faktorer som utseende, sjarm og utstråling minst like mye som sangstemme :-X

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hei!

Nei, det er ingen tvil om hvem som hadde mest særpreg denne gang. Er kun en av disse jeg ville vurdert et platekjøp av, og det er ikke vinneren...

MVH Jarle

rolfma

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.03.2006
Antall liker
0
Hei!

Nei, det er ingen tvil om hvem som hadde mest særpreg denne gang. Er kun en av disse jeg ville vurdert et platekjøp av, og det er ikke vinneren...

MVH Jarle
Ikke fortvil, med tanke på den gode sangprestasjonen så får nok Jonas også gi ut plate.

Magnus

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Er glad jeg ikke har kastet bort tiden min med å følge med å idol! (Jeg så på slutten av finalen) :-[ :-[ Uansett så kan unge talenter utvikle seg mye når de blir modne. Resultatet og om det vil gi platekjøp skjer for mitt vedkommende kommer ann på hvor god innspillingen er og om jeg liker musikken. En bra sangstemme med dårilg musikk som er dårlig innspillt gir IKKE platekjøp fra denne fronten!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette års idol har vært totalt uten talent.
Bare trist. Når de ikke en gang i finalen mestrer å synge rent, ja da er det ille.
Platekjøp...................glem det. Til det er det for mange andre som virkelig kan å synge.

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Dette var jo en helt perfekt finale, nå kan aleks ta styre og mase og gi ut en intetsigende plate, også kan jonas ta seg tid og slappe av og gi ut en bedre plate hvis noen vil gi den ut og det vil helt sikkert noen.
Se bare på margaret og tone, kanskje mer utseende enn talent på hun ene men, gutta liker det :-* ;D

Jeg har forresten nok en gang kost meg med janis ian og breaking silence i kveld, DET er musikk det!

imho

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Sånn da er idol ferdig - forhåpentligvis for godt, jeg er møkk lei av kvisete drittunger som synger robbie williams låter...
Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan slik oppgulp kan være "bra" underholdning? Men, men folk ser jo på BB og farmen også, så hva vet jeg?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.616
Torget vurderinger
4
Idol ?????? Hva er det for noe?

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Fikk med meg finalen i går og kan ikke skjønne annet enn at rett "mann" vant. Jonas treffer sikkert de tonene han favner, men det er eksepsjonelt få. På White Wedding fikk vi antakelig høre hele spekteret hans. Han kom ikke på langt nær høyt nok og måtte gå ned på siste setninga i refrenget (mener det var der jeg reagerte på det). Hans tidligere forsøk på Bon Jovi var katastrofalt, den låta krever at man kommer litt opp i registerne. Det er kanskje ikke nødvendig å synge alt likt orginalen, men jeg setter pris på vokalprestasjoner utover å treffe tonen også i rock.

Når det er sagt så var jo ingen av de jeg fikk med meg eksepsjonelt gode. Men riktig person vant, i motsetning til i fjor, hvor han kom på 3.

K

I

ijustpop

Gjest
slapp av. Han østfoldingen kommer til å selge dobbelt så mye plater som han trønderen som vant.

Var det ikke ei jente som vant i fjor? Plata hennes floppa rimelig greit, mens Ali solgte helt ok. Østfoldingen, Jonas heter han visst, kommer til å få platekontrakt og litt tid på å lage en ok sak. Vinneren må kjapt ut med et hastverksarbeid som ikke holder mål. Stakkars Kurt. Ble tvunget til å gi ut en plate like etter idol, mens han selv satt på langt bedre egenkomponerte låter.

Fikk med meg vinnerlåta inne hos naboen i går. Ikke akkurat en hit.

are_e

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
3
Aldri før har det vært så stor klasseforskjell på to finalister i Idol. Ikke bare i finalen men gjennom hele programserien.

Tenk at de som stemte nå før eller senere kommer til å stemme ved et norsk stortingsvalg.
Heldigvis skal ikke TV2 justere stemmene som de vil under stortingsvalgene...
Eller kanskje de ungene som stemmer faktisk er så tonedøve at de stemmer frem deltakere som ikke har et fnugg talent? :eek: Og dommerne får jo fett betalt for å drite seg ut på live TV, håper ikke de har noe fremtid i norsk musikkbransje etter å ha sittet å rost så dårlige opptredener.

Verste eksemplet i idol hittil er Sandra, at hun i det hele tatt kom videre fra audition skyldes vel utelukkende at tjenester ble utført ::)

Årets vinner har omtrent like mye utstråling og scenetekke som en gjennomsnittlig hoggorm, talent for synging har han åpenbart heller ikke. Håper denne glakristne trøndern er glemt like fort som Kjartan ;D

A

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.352
Torget vurderinger
1
Jeg stemmer alltid på henne med de største puppene...

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.069
Torget vurderinger
1
Jeg stemmer alltid på henne med de største puppene...

jaja du er da ærlig,men bruk heller pengene på musikk ;D

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Ikke missforstå, jeg er ikke direkte engasjert i Idolsirkuset, men jeg mener det er mye positivt at vi får litt blest rundt "talentkonkurranser" igjen.

Jeg tror faktisk at idol har øket interessen for musikk blant barn og ungdom. Det er positivt på alle måter.

Jeg synes faktisk at de fleste finaledeltakerene synger veldig bra i forhold til alderen og erfaringen de har. Enkelte program har vært preget av mye sur synging og dårlig opptredener. Jeg tror at stemmebåndene til deltagerne får litt sjokk av å plutselig måtte synge hver dag. Dette gjør at de fleste faktisk synger bedre før de begynner konkurransen. Et annet element er at sangene de synger ofte ikke er tilpasset stemmene deres.

Når det gjelder gårsdagens finale håpet jeg på Aleksander. Etter min mening er han den av disse to som har størst sjanse til å prege norsk musikkliv. Dessuten ga han gass når det gjaldt og scenen i spektrum ble ikke for stor når han sto der.

Dessverre tror jeg ingen av gårsdagens finalister vil bli "stjerner", men Aleksander virker så nokså allsidig, og vil sikkert kunne glede mange på de mindre konsertscene i Norge. Kanskje også teaterbransjen kan være noe.

Tror Idol er viktig for rekrutteringen for norsk musikkliv som på popsiden har vært svært lite spennende siden Aha stormet for første gang. Christer Falck mener Idol deltagerne stjeler mulighetene for de seriøse artistene. Jeg mener at forskjellen mellom de middelmådige artistene vi har i Norge og de beste idoldeltagerne er latterlig liten, så jeg skjønner plateselskapene godt. Sats på unge krefter som kan bli noe.
Artistene som virkelig vil noe, slår gjennom uansett.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
det er jo en forbannelse å vinne idol fordi man da må bli assosiert med den grusome vinnersingelen... det dreper karrieren før den har starta :)

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
94
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
De to finalistene var ikke i nærheten av Kurt nivå!

Det var likevel klasseforskjell på dem. Jonas har ikke spekter på stemmen, og alt han synger virker likt.

Alexander har mye større potensiale i stemmen. Han har også utviklet seg desisdert mest i Idol.

Riktig person vant!

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.219
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Når Idol-teasern på TV2 har kommet, pleier jeg å skru over på NRK. . .

Makan til søl! Nesten like ille som BigBrother...

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Det var voldsomt til engasjement.

Jeg får lyst til å spørre hva som egentlig er galt med Idol? At man selv ikke synes det er god underholdning er greit nok, men hvorfor denne sterke antagonismen? Er det nedbrytende på noen måte? Og hva er så ille med Big Brother?

Jeg synes Tour de France er vanvittig dårlig underholdning, men jeg sprer ikke eder og galle av den grunn. Hvorfor denne aggresjonen?

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Vi audiofile må jo bare ha denne aggresjonen, fordi vi intelligente kvalitetsbevisste audiofile som er i besittelse av kun de beste komponenter og den beste musikksmaken må jo heve oss over sånt søl som idol, BB osv. Men diskuterer vi det allikevel........ jo vi gjør det....... ;D ;D ;D

Har vel noe med selvfølelsen å gjøre, smaken min skal ikke være kritikkverdig, Jeg regner med alle her må ha erfaring med en ting for å diskutere tingen ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Enig med deg Ivar Løkken, det er alltid noen med "god" smak eller "peling" som må rakke ned på det de ser på som bermen med dårlig smak. Jeg synes f.eks. at ALL sport er totalt uinteressant, kjedelig og delvis idiotisk, men ser ingen grunn til å stadig rakke ned på det eller bekymre meg for landets fremtid selv om en masse fotballidioter skal være med å stemme ved neste valg... ;)
Idol er helt grei underholdning for de som synes slikt er kjekt, selv har jeg ikke fulgt så godt med i år, og hadde vel regnet med at Jonas skulle vinne av de to, men konseptet er nå engang slik at det er litt tilfeldig hvem som går videre, fordi det er på denne måten de tjener mest penger i TV2, så da blir det som det blir.
Det er i alle fall ikke idol-resultatet som gir meg mest bekymring angående landets fremtid...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det var voldsomt til engasjement.

Jeg får lyst til å spørre hva som egentlig er galt med Idol? At man selv ikke synes det er god underholdning er greit nok, men hvorfor denne sterke antagonismen? Er det nedbrytende på noen måte? Og hva er så ille med Big Brother?

Jeg synes Tour de France er vanvittig dårlig underholdning, men jeg sprer ikke eder og galle av den grunn. Hvorfor denne aggresjonen?
Ingen aggresjon, bare min personlige oppfatning. Det ER langt mellom talentene, men å nekte dem å opptre, langt i fra. Jeg mener det bør være fritt fram for alt som investorer finner lønnsomt å putte penger i, men det er min soleklare rett å mene at det er noe dritt. Men så lenge de sanker seerskarer i størrelsesorden 500-800 tusen hver fredag, .............vel bekomme.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Jeg vil påstå at for målgruppen, barn og ungdom i anslagsvis aldersgruppen 8-15 år, så er Idol et glimrende konsept. Jeg er også overbevist om at det bidrar til å øke musikkinteressen og -innsatsen hos barn og unge, siden det gir inntrykk av at stjernestatus er noe som er oppnåelig for den vanlige gutt eller jente i gata. Og det kan ikke være annet enn positivt. ALT som gir barn og unge lyst til å satse på musikk er i mine øyne positivt. Kvalitetsbevisstheten, og et realistisk syn på hva som er oppnåelig, vil for de fleste komme ettersom de blir eldre og flinkere. Det første ungene må lære er å faktisk like musikk.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Jeg vil påstå at for målgruppen, barn og ungdom i anslagsvis aldersgruppen 8-15 år, så er Idol et glimrende konsept. Jeg er også overbevist om at det bidrar til å øke musikkinteressen og -innsatsen hos barn og unge, siden det gir inntrykk av at stjernestatus er noe som er oppnåelig for den vanlige gutt eller jente i gata. Og det kan ikke være annet enn positivt. ALT som gir barn og unge lyst til å satse på musikk er i mine øyne positivt. Kvalitetsbevisstheten, og et realistisk syn på hva som er oppnåelig, vil for de fleste komme ettersom de blir eldre og flinkere. Det første ungene må lære er å faktisk like musikk.
Takk Ivar, da er vi to!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg er egentlig imponert jeg over hvor profesjonelt alle de idolene som kom til finalerundene faktisk takler overgangen fra totalt ukjent ungdom, til kjendis over natten og det å faktisk klare å opptre så avslappet som de gjør live foran et så stort publikum. Det hadde ikke vært meg!
Og når det gjelder unger i nevnte aldersgruppe så er ikke musikksmaken deres nødvendigvis så "lavmål" som enkelte vil ha det til. Vi har en CD som vi har brent med diverse gammel musikk som vi har med i bilen, og favorittene til ungene er musikk av :Yellowman, Linton Kwesi Johnson, Ivan Rebroff (Kalinka og Havah nagila) Frank Zappa, og Cowboy junkies osv.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Aleksander var da fullt på høyde med Kjartan i sin tid. Hittil i Idols histore har jeg hørt to brukbare sangprestasjoner. Faktisk! Det var Kurt med She's so high, og da Margaret sang Stop!  

Problemet denne gangen var at Jonas sang jevnt bra hele vegen, mens Aleksander var skikkelig dårlig fra starten av, og hadde en viss stigning til middelmådig i finalen. I tillegg ga han mer av seg selv enn Jonas. Han viste følelser. Men det største problemet er at man ikke kan høre radio på en stund igjen. Men det skyldes vel så mye at Ravi har kommet med en ny landeplage, som Idol...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jonas imponerte da han sang Johnny Cash synes jeg. Ellers holdt jeg med Margareth og Tone som begge tapte finalene, men som seinere har fått karriere, mens vinnerne har gått i glemmeboken...
Men helt klart, ingen kommer opp mot Kurt, og da han var med i den internasjonale finalen utklasset han jo også alle de andre, det hadde ingen av de etter han klart.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Kurt burde vært med i melodi grand prix i kveld. De kunne trengt en hobbit til å hamle opp med orkene (eller orkdalingene, som vi kaller dem her i trøndelagen). Alvene ble for spake... ;)

Gori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2002
Antall liker
0
Har dere lagt merke til det at de låtene som idoldeltakerne synger plutselig blir mye spilt på radio igjen.....
Og det er jo mye bra låter de får i hånda, dermed finner fjortisene ut at det er mye utenom vg lista som er bra ::)

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.205
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Når de ikke en gang i finalen mestrer å synge rent, ja da er det ille.
Platekjøp...................glem det. Til det er det for mange andre som virkelig kan å synge.
Bob Dylan synger ikke rent, men han kan synge spør du meg.

Håvard

S

slowmotion

Gjest
Problemet med idol er at hvis man er borte hos venner på middag
så skal de plutselig skru på TVen for de jo se på idol.
Så blir man tvunget til å lide seg gjennom hele greia.
Jeg har måttet se på nesten to episoder på den måten.
Eneste utveien til å slippe unna er å gå på do eller noe sånt.
Greit nok at idol er en suksess for målgruppen,
og for deltagernes foreldre og venner,
sånn sett er det jo et ypperlig program.

Smaken er som baken, og folk må få lov til å se det de vil...
Men jeg er glad det er over.

;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Problemet med idol er at hvis man er borte hos venner på middag
så skal de plutselig skru på TVen for de jo se på idol.
Så blir man tvunget til å lide seg gjennom hele greia.
Jeg har måttet se på nesten to episoder på den måten.
Eneste utveien til å slippe unna er å gå på do eller noe sånt.
Greit nok at idol er en suksess for målgruppen,
og for deltagernes foreldre og venner,
sånn sett er det jo et ypperlig program.

Smaken er som baken, og folk må få lov til å se det de vil...
Men jeg er glad det er over.

;)
Er det over? Det er jo lenge siden forrige Idol, men fortsatt kan man ikke skru på radioen uten å risikere å høre grusomme ali.

Men hvis du er på besøk og de setter på Idol, så bør du fortelle din hjertens mening om alle prestasjonene (dommerne inkludert), så blir du neppe invitert dit på en kveld med Idol igjen... ;)

Topp Bunn