lav følsomhet

kjims1

Medlem
Ble medlem
17.03.2012
Innlegg
19
Antall liker
1
hei, har et par bokhylle høytalere(noe billig argon brask) som er meget seige å dra igang, tengte og finne noen elementer som passer og trenger samme volum på kassa som er lettdrevne, hvis jeg kjøper elementer med høyere følsomhet, vil dette hjelpe eller har delefilteret noe å si?

håper noen her kan svare en som ikke har peil på dette, mulig det er billigere å kjøpe andre høytalere også.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.587
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Bygg heller noen selv med basis i fulltoneelementer som TangBand eller Fostex.
 

kjims1

Medlem
Ble medlem
17.03.2012
Innlegg
19
Antall liker
1
hvor får en kjøpt slikt? gjerne noen norsk side om det finnes.
 
S

Sjur T

Gjest
hvor får en kjøpt slikt? gjerne noen norsk side om det finnes.
støtter overnavnte forslag. dynabel.no har disse så vidt jeg vet og de er behjelpelige på tlf også viss du ringer de.

mvh

S
 

kjims1

Medlem
Ble medlem
17.03.2012
Innlegg
19
Antall liker
1
skal se litt nermere på det, såg dem hadde noen 5" på tilbud til 200 kr, ordinær pris 600. dette skal jo ikke være noen "party" høytaler så klart,
skal kun brukes på hobby rommet så jeg har litt musikk når jeg driver med mitt.

men dissi fulltone elementene, skal dem kobles rett på forsterker uten noe form for filter eller noe slikt?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.551
Antall liker
7.271
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ellers kan du jo se om du finner noen billige, små stativ-Klipsch på tilbud.



Hvorfor trenger du mer følsomme høyttalere, forresten? Spiller ikek Argon-ene høyt nok?
 

kjims1

Medlem
Ble medlem
17.03.2012
Innlegg
19
Antall liker
1
til normal lytting er dem greie, men hvis jeg skal skru opp litt så låter dem forferdelig, bruker da en gammel yamaha et eller annet forsterker, er nok ikke så kraftig,
for veier nesten ingenting, derfor jeg vil bytte dem ut da jeg ikke har tengt til og kjøpe en forsterker til.

har prøvd dem på en hk 980 i stua å da er lyden helt klart en annen, så ikke noe galt med høytalerene.

klipsch hadde vært greit det, men skal helst bruke så lite som mulig på dette her, har annet anlegg som har sugd kontoen tom med tiden.
 
Topp Bunn