LCR COLE

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Er det nopen som vet hvor god LCR cole'n er?

LCR Cole : Tantalum resistor set, Obliggato coupling capacitors and now with SQ supermalloy 600 LCR module and SQ supermalloy stepup! This option uses constant current source loading on the anodes of 2 x 6922. Blackgate PS caps (5 x 150uf/350VK and 2 x 22uf/350VK). Silver wire. Our implementation of the LCR is unique - the input stage is direct coupled to the LCR module eliminating the need for a +50uf de-coupling cap in the signal path.

The LCR option is only available assembled and price shown is assembled, complete with SQ supermalloy stepup transformer. No TX upgrade available nor possible. News Flash: The LCR Cole now includes the Blokker AC line filter module. In our line conditions we've found this to effect a major improvement.In stock item.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Har aldri hørt eller prøvd den selv, men har hørt mye pent om denne av meget kritiske og erfarne kilder.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Jeg kjenner forrige generasjon LCR. Den mest perfekte RIAA korreksjon jeg har sett, det vil si målt.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
997
Kan heller desverre ikke hjelpe konkret med Cole. De har ikke lenger S&B LCR modul men sier vel at den nye er enda bedre (hva nå det innebærer)?.

Etter min mening må man tro på noen i denne bransjen. Selv tror jeg en god del på Brian Cherry og ikke minst på hans ofte medhjelpende Thorsten Loesh på konstruksjonssiden. Er selv svært fornøyd med både TVC såvel som deres WE 91b "kloner". Når vinyl igjen får sitt inntog i heimen er nok en slik Cole i "værstingutgave" samt den nye Bix+ (som kommer med nytt og etter Brians urd vesentlig forbedret plint) hete kandidater. Lurer også på om deres Aikido pre også skulle blitt testet her i heimen jeg ;D

Har sagt dette en gang tidligere når en vurderte en Cole LCR: løp å kjøp, blir du ikke fornøyd kan jeg kjøpe den av deg (billig sef. ;))

Du har sikkert sjekket andre fora for erfaringer, vil tro det ligger endel der ute i den store verden, av en eller annen grunn virker det ikke til å være særlig mange her på bjerget som har oppdaget dette firmaets mange flotte produkter som i tillegg også er rimelige:D

Topp Bunn