Led Lenser H7R

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.880
Torget vurderinger
4
Noen som har erfaringer med hodelykter ?

Jeg har fått en Led Lenser H7R, men har ingen som helst peil på hva som er bra av slikt.
Er det verdt å beholde til treningsbruk (løping/ski) eller bør man oppgradere til noe bedre ?

J

J.J

Gjest
Testvinner ... dimmer - justere vinkel på lysstråle.. Mye og bra kastelengde på lyset.... tror den vil funke til ditt bruk ;)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
12
Ledlenseren har jeg. Den har veldig bra lys og er ikke veldig dyr. Best buy når jeg kjøpte den.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.421
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg har en H7, den ikke-ladbare varianten, som jeg kjøpte til en ukes fottur et øde sted med korte dager og stummende mørke etter at solen går ned. Veldig fornøyd med lysstyrke, batterilevetid og jevnheten og reguleringen av lyskjeglen. Den har god balanse fram/bak, men til løping bør man kanskje vurdere noe enda lettere.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.444
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
I linken din er det en brukererfaring: "Ei kjempe lykt, som er lett og lyser godt, men ein ting har de ikkje fått til og det er ledingskvaliteten. Etter ca. 10 kveldsturar etter arbeid er ledningen sprukken ved innføringen i batterikassen. Naboen erfarte det samme med si lykt."

Synes muligens det er litt snodig at lykta ikke har et bånd som går over toppen av skallen. Hvordan elatisiteten i båndet er etter noen hundre brukstimer, vet jeg ikke.

Men Led Lenser lyktene er jevnt over gode dem.

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
279
Torget vurderinger
14
Hei!

Jeg har den H7 og pappa har H7R. Vi har hatt lyktene i flere år og de blir brukt mye. Jeg anbefaler deg å kjøpe H7 varianten (ikke oppladbar). Da slipper du å tenke på at batteripakken taper seg etter 2-3 år og dessuten kan du ta den med på lange turer uten å være avhengig av strøm (bare påfyll av batterier).

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.880
Torget vurderinger
4
Takk for tilbakemeldinger !

C. Alshus skrev:
Synes muligens det er litt snodig at lykta ikke har et bånd som går over toppen av skallen. Hvordan elatisiteten i båndet er etter noen hundre brukstimer, vet jeg ikke.
Jeg tenkte på det samme, men får ikke prøvd hvordan den sitter siden den kommer i en sånn #!!¤#blisterpakning som man ikke kan åpne uten å ødelege...og dermed også ødelege mulighten til å bytte.

kjetil200 skrev:
Jeg anbefaler deg å kjøpe H7 varianten (ikke oppladbar). Da slipper du å tenke på at batteripakken taper seg etter 2-3 år og dessuten kan du ta den med på lange turer uten å være avhengig av strøm (bare påfyll av batterier).
Etter hva jeg forstår består batteripakken av 3stk oppladbare AAA (+lader) og da kam man vel også bruke vanlige batterier om det skulle knipe.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.444
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Ja, det kan du.

Det er kun når det er en egen batteripakke at det er vrient å bruke vanlige batterier.

Topp Bunn