T
tjn
Gjest
Dette hadde vært noe å fått i postkassen.....
http://www.classicrecords.com/frames/newreleases_frameset.htm
http://www.classicrecords.com/frames/newreleases_frameset.htm
Nei, det kan du være sikker på at de ikke gjør. Mr. Hobson ler nok hele veien til banken...for en ting er sikkert; de gjør ikke dette i ren veldedighet.
For min del var/er en komplett runde med LedZep nok. Jeg har ikke så mye penger at jeg gidder å bytte ut to-tre-fire år gamle «super-duper» pressinger, med helt nye ditto.Enig Espen, først kommer de med hele LZ katalogen på 180gr. vinyl, og det låter himmelsk, folk "oppdager" LZ på nytt, så kommer det pinadø på nytt enda en gang på 200gr. vinyl, en ny type vinyl som er heelt fantastisk, noe som forøvrig gjør det slik at 180gr. pressingene plutselig ikke låter bra lenger.....SÅÅÅ kommer denne 45rpm. serien......vi blir lurt! Men så lenge det er folk som er villige til å bli lurt så kommer de til å holde på, for en ting er sikkert; de gjør ikke dette i ren veldedighet.
Men er du ikke da enig i at dette nå liksom er blitt Classic Records sitt varemerke, å skvise appelsinen maximalt, hver eneste dråpe. Den tidsbegrensede utgivelseslisensen fra plateselskapene skal skvises maximalt. Og det blir bare litt for dumt med alle vinylkvalitetene de operer med, og nå til sist, denne gedigne metallkassa med Led Z.Når det så er sagt, så hadde jeg neppe byttet mine 180g Classic til 200g Classic; selv om enkelte i pressen har ment at de var sååå mye bedre, så er ikke det mitt inntrykk i det hele tatt. Jeg har hatt masse muligheter til å lytte til like 180 og 200-pressinger (har drevet å fusket litt med import tidligere) på virkelig gode hifisystemer, og forskjellene er så små at du ikke engang er sikker på at de er der... og jeg har ikke tro på at noen klarer å selektere 180g og 200g Classic-plater i en blindtest; selv ikke de med svært høy standard på vinylavspillerene sine!
700$ ??? for 44 LP'er Single Sided 45rpm, hva er vitsen med å snu de når der bare er musik på ene siden ;DGod trim får nå ihvertfall LP folket. Hele 43 ganger må du springe mellom platespilleren og soffan for å snu plater. ;D
At platen er fullstendig flat.hva er vitsen med å bare trykke musik på ene siden av vinylet?
Tom-Erik
Vi må over streken noen ganger hvis det skal bli utvikling.....Ellers er jeg fullstendig enig i det du skriver her, hvis CR og andre skal gi ut de samme titlene i forskjellige utgaver hele tiden vil salget stagnere, vi er nå inne i en god trend når det gjelder salg av vinyl og analogt utstyr, og det er slik vi vil ha det, men vi er avhengige av at det fortløpende kommer kvalitetsutgivelser av forskjellig musikk fra forskjellige perioder. Savner også veldig utgivelser av nyere dato enn 50-60 åra av klassisk og jazz, her holder f.eks. CR også på og gir ut de samme sakene om igjen.At platen er fullstendig flat.
Jeg har også alle 200 gram av Led Zeppelin fra Classic Records (CR) så det vil ikke være aktuelt for meg å kjøpe boksen. Jeg hadde gjerne sett at CR hadde brukt noen ressursene til å gi ut ny musikk. Det er vel og bra med gamle og kjente klassikere, men skal vinyl overleve og ekspandere, må det utgis ny musikk i alle genrer. Nyinnspilt klassisk musikk er for eksempel en stor mangelvare. Jeg kjenner bare til to. Det finnes kanskje fler, men det er ikke mange. Innen jazz er tilstanden nesten identisk. Tenk om ECM kunne ha lansert noen av sine nyeste plater på vinyl? Nå gikk visst langt over tema. 8)
Der er du virkelig inne på noe, nb. Det finnes nok endel hifipushere som ikke skjønner hva hifi egentlig dreier seg om.I Horten for to år siden ble jeg bedt om å bytte musikk da jeg satt på "Kashmir" med Led Zeppelin. "Det var vel ikke en veldig bra innspilling" var alt selgeren hadde å si.
Yes! Det er jo musikken denne hobbyen handler om, er det ikke ? As if ;DDer er du virkelig inne på noe, nb. Det finnes nok endel hifipushere som ikke skjønner hva hifi egentlig dreier seg om.
Forøvrig nyter jeg min LZ på 80-talls niceprice-vinyl. Det rocker ok.
Øh.. glemte å svare; jeg pleier ikke å kjøpe disse 45rpm-utgavene, jeg liker de ikke så godt. Dessuten har jeg vanligvis alt som blir utgitt fra før av, på 33rpm.Det er vel kun vår egen Vidar P igjen som syns at disse endeløse 45 rpm. utgavene av gamle storheter er en gave til de audiophile. ;D ( Vidar, du tålte denne... ? )
Som en vis anmelder en gang i tiden skrev: «If it doesn't Rock and Roll, it doesn't rock'n'roll, jf. (IV)»Yes! Det er jo musikken denne hobbyen handler om, er det ikke ? As if ;D