Led Zeppelin

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg har alle platene fra før. Noen har jeg i flere utgaver. Og nå går dollaren opp så jeg tror ikke det blir aktuelt. Jeg har lest at enkelte har måtte sende tilbake enkelt plater på grunn av feil. 8)

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Eg skjønar. Men det er en ganske stilig pakke det der. ;)

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg kjøper gjerne boksen tom så kan jeg bruke den som lunsjboks på jobben. :D

K

kbwh

Gjest
Så lenge CDene du kan kjøpe i butikken ikke har ødelagt dynamikk skjønner jeg ikke for bare livet hva man skal med vinylutgaven.

"Det er viktigere ting i livet enn vinyl. Prøv med musikk"
Fint mantra, hva?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Får de til og med som vinylreplica. Veldig bra lyd på de.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Så lenge CDene du kan kjøpe i butikken ikke har ødelagt dynamikk skjønner jeg ikke for bare livet hva man skal med vinylutgaven.
Nei, det er delte meninger om dette. For meg er det helt uforståelig at folk synes det er bedre å laste ned et spill/program fra nett lovlig (altså man kan kjøpe det online) enn å få tilsendt en fin boks i posten med innleggshefte og fine illustrasjoner. Eierglede over fine/vakre/stilige gjenstander er noe ikke alle mennesker har. For meg er det mye mer sjarm med en stilig vinylplate enn en liten, vektløs plastikkplate...

K

kbwh

Gjest
Rart det der.
Jeg har arvet noen spesielle klassiske titommere med i en serie som man kunne abbonere på på slutten av sekstitallet. Platen ligger i et hefte på 35x25cm, og i heftet er det både biografisk materiale og notemateriale. De er kjekke (men låter så der). På den annen side synes jeg det er helt glimrende å kunne kjøpe alt Hagenkvartetten har spilt inn av Mozart i en eske på 12x12x2cm, 7 proppfulle CDer.
LZ nyter jeg på 80-talls nicepricevinyl.
Apropos eieglede over vakre gjenstander: Jeg spiller på Sonus faber.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Apropos eieglede over vakre gjenstander: Jeg spiller på Sonus faber.
Ja... det er veldig fine høyttalere det. Har lyst på slikt noe selv. Gratulerer! ;)

K

kbwh

Gjest
Once you pop, you can't stop. Holder meg til nest billigste modell. Ah pianolakk! Spiller Kashmir helt adekvat.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11

"Det er viktigere ting i livet enn vinyl. Prøv med musikk"
Fint mantra, hva?
Nei, ikke så veldig.

Pointet med å spille Zeppelin på vinyl er autensitet. Musikken er skapt for LP, og er en integrert del av uttrykket.
Det kan godt være at "Casblanca" og "Malteserfalken" hadde vært gildere i farver, men da hadde man også gjort vold på verkenes integritet, det hadde rett og slett blitt noe annet. Ved å spille gammel musikk på vinyl og ny på diskett møter man kunstnernes intensjoner fremfor å ødelegge dem!

K

kbwh

Gjest
Det var en ny måte å se det på. Lurer på om Living Stereo-gjengen hos RCA tenkte på same måte i '55?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jaggu godt poeng, Pesquera!

Likevel.. Jeg kjøpte Zep komplett CD-boks i Ebel es Saqi i 1997. Det var dårlig med vinylsnurre i sørteigen den gangen... Jeg har noen på vinyl (I, III, IV, Houses.., Presence, In through... ), men jeg har strengt tatt lovt meg selv å slutte å dublere.

K

kbwh

Gjest
"Musikken er skapt for LP"

Okse! Musikken ble mastret til den vanligste kommersielt tilgjengelige lydbæreren man hadde da.
Jeg tviler sterkt på at Jimmy Page ikke var i stand til å se lenger fram enn nesetippen sin.

Klart det er hyggelig med vinyl. Vinylavspillere er så mangt. En Linn LP12 og en Philips alt-i-ett fra'75 er selvfølgelig i stand til å hale det samme ut av rillene. Jada.

Topp Bunn