LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Godt nytt år. Trur 2020 kan bli er farlig hifi. år Audiocenteret får inn mye godsaker i år. Og der får jeg låne hva som helst, og det har lett for og bli stående.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Godt nytt år. Trur 2020 kan bli er farlig hifi. år Audiocenteret får inn mye godsaker i år. Og der får jeg låne hva som helst, og det har lett for og bli stående.
    Takk likæns.
    D høres nesten litt skummelt ut, problemet er det det gjerne må betales om det blir stående :cool:
    Jeg også har trua på at dette året blir langt bedre en forrige, har lyst til å prøve nye ting ;)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Godt nytt år. Trur 2020 kan bli er farlig hifi. år Audiocenteret får inn mye godsaker i år. Og der får jeg låne hva som helst, og det har lett for og bli stående.
    Takk likæns.
    D høres nesten litt skummelt ut, problemet er det det gjerne må betales om det blir stående :cool:
    Jeg også har trua på at dette året blir langt bedre en forrige, har lyst til å prøve nye ting ;)
    Problemet er at det har ikke hast med betaling, og du vet svake sjeler. Men bedre og bedre lyd.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ton Art Aural.
    JBL L100T.
    Manger Fredriksen Edition.
    Magnepan .7 / 1.7i.
    Infinity Kappa 8.2.
    Dali Grand.
    Ton Art Etera.
    Infinity IRS Omega.

    Witch to choose
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Dæven det er lett å like de Beyma TPl-150 amt diskantene :cool:
    Litt feil delefilter så jeg bør vel dempe dem Beymaen eller eventuelt bytte til noen 8" med høyere følsomhet.
    501B399B-9B34-4B46-8DCA-5734C70A92DB.jpg
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Solgt alt?
    Hva skal du til med nå? Horn? :D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Neida gutter, ingenting spennende her. Ingen som gidder å kjøpe det gammle rælet mitt så det står nå hær å støver. Bare rydda, skal teste litt ny plassering. Nytt delefilter på tur inn så skal se om jeg bruker aktivt filter på Emim også. Preampen er solgt så hva som skal inn der vet jeg ikke enda. Jeg har mulighet for digital inn på filter så jeg trenger strengt tatt bare en volumkontroll med digital ut :rolleyes:
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Er det non dacer med volumkontroll og digital utgang mon tro, eller kan jeg bare justere lyden på Tidal via pc ?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    45E72D1F-8A07-4E35-92A0-FE45C80B4CEC.jpg


    Ny plassering, første runde med litt justeringer på DBX Venue360. Har også tatt bort det passive filteret på Emim tårna. Kun passivt til diskant. Bassen fikk lang bedre snert og presisjon. Åpnere og klarere i toppen også. Jeg kjører uten pre, tidal på pc usb til HegelHD2, fra HD2 rett i DBX. Funker bra, men føles bedre med fjernkontroll på volum :)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har også kjøpt inn et par Crown XTI2000 så jeg kan teste med 2veis bass/sub system. Deler vel nå rundt 200hz. Med toveis kan jeg dele rundt 55-60hz også. Kan tenkes det blir litt bedre.
    Vurderer også å kjøpe inn DBX sin mic så jeg kan kjøre auto eq å delay. Noen som har prøvd og kan mene noe om det er like greit å ta det manuelt og måle med rew ?
     
    Sist redigert:

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Får min pa2 i morgen, bestilte med Dbx mic, får dessverre ikke til å teste før tidligst fredag,pga jobb
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Får min pa2 i morgen, bestilte med Dbx mic, får dessverre ikke til å teste før tidligst fredag,pga jobb
    Kult, tror ikke jeg klarer å bare spekulere på hvordan det blir med mic :) Men konton er tørr. Regner med jeg skal selge ene Crown XTI 2000, tipper det holder med en :cool:
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Vil tro det, har både rew mic og en behringer men fant ut at det var like greit med den rette micen om det gjør jobben litt lettere
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Vil tro det, har både rew mic og en behringer men fant ut at det var like greit med den rette micen om det gjør jobben litt lettere
    Tenker det er fordel med riktig mic ja. Foreløpig imponert over klårheten og stillheten. Dette lover bra, bare å vente på forsterker til subber før jeg jobber videre med lyden.Så digg å bare justere med Ipad, gammle DBX måtte jeg fly fremogtilbake heeele tiden....
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Har fått dbx og mic i hus, men venter på xlr overgangene, muligens test på fredag om postnord appen er korrekt.
    Gleder meg og kjenner at interessen er på vei tilbake etter å ha ligget brakk en stund.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan liker du Venu360 så langt? Flott og brukervennlig interface på iPad, ikke sant?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hvordan liker du Venu360 så langt? Flott og brukervennlig interface på iPad, ikke sant?
    Å fytti jeg digger det å kunne gjøre alle justeringer på Ipad. Og jeg er overrasket over hvor bra det ble med en kjapp justering. Jeg er lens for høyttaler kabler så jeg har ikke fått koblet til subbene, men det blir vel en dag. Bruker de bassene på sidene helt ned nå, funker bra det også. Bruker du mic som hører til DBX ? Tenker å prøve en slik.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det fungerer veldig bra ja! :) Jeg har ikke dbx mic, men har vurdert å kjøpe en. Kan fint bruke annen mic så lenge du har kontroll på avvik I responsen. I Venu360 kan du velge mellom dbx mic eller flat respons. Har tenkt litt på å kjøpe en Venu360 til for fullaktiv drift, men for å være helt ærlig så har jeg hatt veldig liten interesse for den tekniske delen av anlegget i det siste. Har stort sett bare spilt musikk uten å tenke noe mer på endringer eller oppgraderinger.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    7BE60B3C-95FD-4ED6-8405-E577163CE2C2.jpg


    Ser det diskuteres mellomtoner i en tråd, her er 3 av mine i RS1 baffel uten filter. De får altså med seg hele det viktige området uten noe filter bruk :cool:
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hva gjør man når man er i hifitørka ? Jeg savner litt denne byttegreia, byttesyken har meldt seg. Jeg får ikke solgt det jeg har så jeg må enten kjøpe noe billig å jobbe meg litt oppover, eller gjøre om på de greiene jeg har.
    jeg vet jo om noe inntresangt å lage noe DIY av da sådet er vel også et alternativ, men mange høyttalere der ute jeg kunne tenkt meg å prøvd også:)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tenker at å bygge videre på det du har er en god plan. Det er alltid rom for forbedring, og med det du har er jo utgangspunktet godt. :) Hva med å forsøke en AMT som diskant? Ser ut som det er litt begrenset plass, men det kan sikkert løses.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tenker at å bygge videre på det du har er en god plan. Det er alltid rom for forbedring, og med det du har er jo utgangspunktet godt. :) Hva med å forsøke en AMT som diskant? Ser ut som det er litt begrenset plass, men det kan sikkert løses.
    Hmm, det blir ikke bare gammel Infinity da meno_O. Emim båndene går opp til ca 14000hz da så skulle jeg putta inn en AMT måtte jeg delt Emim oppaden plass. Men tanken er god, mulig de hadde hatt godt av litt mere krydder i toppen.
    Det frister også å prøve med andre bånd, har mulighet for å kjøpe noen Wisdom inwall bånd som frister veldig å prøve.
    Det er 9.5cm mellom Emim der diskant står.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Når det gjelder konstruksjon av høyttalere har jeg ikke noe å bidra med, så kanskje forslaget mitt er på jordet. Likevel, EMIM får avlastning og en driver som låter bedre enn EMIM tar seg av frekvensområdet fra feks. 1200-1500Hz og opp? Da trenger du nok fort litt mer enn 9,5cm riktignok.

    Jeg tenkte det som et relativt rimelig forslag til noe som vil utgjøre en forskjell. :) Hvis du har byttesyken mener jeg. ;)
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Når det gjelder konstruksjon av høyttalere har jeg ikke noe å bidra med, så kanskje forslaget mitt er på jordet. Likevel, EMIM får avlastning og en driver som låter bedre enn EMIM tar seg av frekvensområdet fra feks. 1200-1500Hz og opp? Da trenger du nok fort litt mer enn 9,5cm riktignok.

    Jeg tenkte det som et relativt rimelig forslag til noe som vil utgjøre en forskjell. :) Hvis du har byttesyken mener jeg. ;)
    Emim går opp til 14000hz ikke 1400hz, så en AMT kan komme inn lengre opp enn 1200-1500hz. Om det var slik du tenkte da :) Men uansett lite plass til AMT. Mulig jeg bør lage ny baffel for å leke litt med andre elementer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du greier ikke å legge "bånd" på deg selv nei.. :). Gratulerer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn