Hei
Kan jo skrive litt om mitt oppsett... Jeg bruker Sonos' løsning som "interface" mellom musikkfilene og dac'en.
Til lagring av musikfilene bruker jeg en NAS (Infrant NV+). En NAS er kort og godt en boks som inneholder harddisker til lagring av all din musikk (eller andre ting for den saks skyld). Det flotte med en NAS er at den jobber på egenhånd, altså du trenger ikke å ha en pc stående på hele tiden for at du skal kunne spille musikk.
Hos meg står NAS boksen i en kjellerbod bare koblet til strøm og til nettverket i huset, siden den ikke står i rommet der jeg har anlegget slipper jeg all viftestøy etc.
I "racket" har jeg en liten boks fra Sonos (ZP80) som også er koblet til nettverket. Den styrer det hele og via den utrolig flotte fjernkontrollen til Sonos styrer du hvilken musikk du vil spille.
På baksiden av ZP80 er det digitalutganger, de har jeg koblet til min Chord DAC64.
Fungerer over all forventing, uten å overdrive kan jeg si jeg har reoppdaget mye musikk jeg ikke har hørt på på 10 år eller mer. Når jeg har hele cd-samlingen tilgjengelig med et knappetrykk så hører jeg rett og slett på mer musikk enn jeg gjorde tidligere.
Du kan lese mer om løsningene til Sonos i siste utgave av bladet Hjemmekino, de har test.
Eller på Sonos sine ganske gode sider...
ZP80:
http://www.sonos.com/products/zoneplayers/zp80/features.htm
Fjernkontrollen (CR100):
http://www.sonos.com/products/controller/features.htm
Mvh C
Endring: Vil bare legge til at en av fordelene med Sonos sin løsning er at du kan bygge den ut etterhvert... Hvis du vil ha tilgang til musikk på kontoret, på rommet til guttungen, på kjøkkenet etc. Så kjøper du bare flere Zoneplayers (ZP80 eller ZP100) når de kobles til nettverket i huset kan de spille ab alt du har lagret på NAS'en også. Vurderer strekt en ZP100 på hjemmekontoret. (Forskjellen på ZP80 og ZP100 er at ZP100 har innebygget forsterker så du kan koble på høyttalere, altså du slipper ekstern forsterker. Kanksje ikke noe for bruk i stua, men holder i massevis på hjemmekontoret...).