Lenco L78/75 DIY og alt som har med disse spillerne.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ble medlem
    17.12.2016
    Innlegg
    41
    Antall liker
    15
    Du har helt rett Boogie-Stian. Det er kappa over lageret som er montert feil vei. Kanskje ikke så rart at det ble bedre med dempekittet. og kanskje heller ikke så rart at jeg har hatt problemer med trackingen. Sånn ser det ut etter at jeg snudde kappa etter "vinden". :) Jeg har nå stilt stiftvekta til 1,25 gr, noe som medførte håpløse trackintilstander tildligere. Det går veldig fint :) Takket være dette, tok jeg igjen et stort steg mot å bli imponert over dette oppsettet. Tusen takk skal du ha!


     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KnutD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    121
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    5
    Legger ut noen bilder av mitt Lencoprosjekt. Jeg kjøpte to Lencospillere i en gjenbruksbutikk. Den ene er en L 78 som jeg fjernet all automatikken på. Dempet med asfalplater.
    Plintet er fra Analoghifi. Det er finert i lys eik. Armen er en 12 tommers Jelco.
     

    Vedlegg

    KnutD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    121
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    5
    Det andre prosjektet er et L75 drivverk. Plintet er fra Moldova, bestilt på eBay. Armen er en modifiser Rega arm fra Audiomods.
    Begge spillerene presterer meget bra sammenlignet med mye dyrere konkurrenter.
     

    Vedlegg

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Meget flotte spillere KnutD,og meget habile tonearmer og pickup's.Gode spillere som virkelig spiller plater.
    Nice:)
    Mvh Kenneth
     

    KnutD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    121
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    5
    Takker. PU'en på L78 er en Ortofon Quintet Bronze hvor plastkroppen er fjernet. Spiller faktisk meget overbevisende etter "amputajonen"
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får ikke bekreftet og bestilt av gutta hos Audio-Product.com.
    Men jeg har begynt å lure på en ting...
    Siden jeg skal ha PTP 6, så vil jo dette bli en skikkelig "low rider", og tenker da på om Jelco/Isokinetik armen blir montert alt for høyt om den monteres direkte på plinthet?
    Må armen forsenkes noe? PTP 6 er vel 4mm...
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Takker. PU'en på L78 er en Ortofon Quintet Bronze hvor plastkroppen er fjernet. Spiller faktisk meget overbevisende etter "amputajonen"
    Ja jeg så dine modifikasjoner og jeg mener jeg har sett dette før.Og den "kirurgen" som hadde utført dette fant den meget overbevisende slik som du gjør.Det skader jo ikke å prøve.:D Det er noe ved disse Lenco-spillerne.Lette å få til og lett å like.Lykke til videre med dine spillere.Artig å se at såpass mange velger å satse på Lenco.
    Mvh Kenneth
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cbarth1: Hør med EB om det..de har Jelco, og alle data derom..
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Fikk svar av Peter Reinders, det skulle gå fint det. Det er jeg som tenker helt feil. Selv om PTP'en bare bygger 4mm, så kommer tallerken en god del høyere enn originalt for den er jo nedsunket i plinthet i forhold. Følte meg litt noob der gitt, he he...;)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Cbarth1: Det er noen år sia for min egen del nå, men noobs har vi alle vært:rolleyes: Det der er en feil det er like vanlig å begå som erfaren bruker..hehe..
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hei, har ikke vært inne i vennetråden her før, men har en Lenco L75 som jeg har fiklet en del med. Jeg sliter med å få jevn hastighet på denne. Den har vel det man kaller 'slow wow'; en sakking i tempo 1 gang i sekundet eller så.
    Tallerkenlager er renset og oljet (manglet av en eller annen merkelig grunn kule mellom thrust pad og spindel, jeg fikk tak i ny). Bremsen er fjernet, undersiden av tallerkenen er renset og nytt mellomhjul fra Norbert (lencoheaven) er på plass. Motoren har fått sentrert spolen og bronselagrene her er også renset og smurt opp.


    Såvidt jeg kan se/høre er det ingenting som 'subber' når tallerkenen går rundt.
    Hva er neste skritt nå? Jeg tenkte å måle AC-spenningen inn på motoren, ellers er jeg blank.


    Kan ellers nevne at jeg har fjernet bunnplaten og fjærene, og satt føtter direkte på plinthet. Spilleren har en Ortofon AS 212 arm med Nagaoka MP150 pickup.

    Mvh
    Kristian
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Jeg har restaurert og jobbet mye med Lenco. Har aldri hatt ujevn gange pga lager, men om din manglet deler kan det vel hende den har slitasje om den har gått uten. God kontakt mellom spindel/mellomhjul/tallerken er jo en forutsetning. (Sjekka fjæra ?).
    men det høres jo ut som du har tingene på stell.
    Kan du finne ut om lageret lugger når tallerkenen sviver fritt ? Riktig olje ? Rett spindel som sviver fritt i lagrene ?
    Du må jo til å utelukke rett og slett...
     

    pekaill

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2011
    Innlegg
    1.672
    Antall liker
    1.091
    Sted
    Averøy
    Torget vurderinger
    5
    Det skulle være mulig å se under spilleren mens den går hvis plintet er borte?
    Står armen for mellomhjulet i ro, eller er det bevegelse i denne?
    Hjulet skal gå tangensielt på tallerkenen. Hvis det er skjevt kan kanskje noe som dette skje?
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Takk for innspill.
    Kan være at jeg må ha en ny spindel kanskje? La ikke merke til noe spesiell slitasje på denne, men har ikke noe å sammenligne med heller. Mener å huske at det var noe 'pitting' (usikker på presis norsk oversettelse) på undersiden av spindel. Det kan jo ha vært tørt inni der en stund, tror ikke det var noe særlig fett/olje der da jeg demonterte. Snudde plata under lageret ('thrust plate') før jeg monterte dette sammen. Stusset over at jeg ikke fant kula til lageret da jeg hadde demontert dette, men konkluderte med at den ikke kunne ha vært der. Så jeg bestilte en ny. Skal være riktig dimensjon, og syrefast stål om jeg husker rett.

    Tror fjæra som drar mellomhjulet på plass er OK, den trekker i hvert fall mellomhjulet på plass som den skal.

    Plintet er ikke borte, jeg har bare fjernet den plata som lå i bunnen, som opphenget og resten av plintet henger på. Så jeg greier dessverre ikke å se under mens den går.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Hvis du tenker å bruke denne spilleren mye, ville jeg vurdert å investere i et nytt mellomhjul ( f.eks. det jeg har linket til). Dette løste mitt hastighetsproblem. Om det ikke er dette som er problemet er det en oppgradering i seg selv. Husk å sjekke diameteren på akslingen til mellomhjulet. De fleste har 2,45 mm aksling

    NEW IDLER WHEEL LENCO BOGEN GOLDRING L 75 L 78with2 polyurethane tire SHAFT 2.45 | eBay

    Audio silente i Italia, og sikkert noen flere lager også gode mellomhjul. Det er bare å søke på ebay.
    Vh GunnarS
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du tenker å bruke denne spilleren mye, ville jeg vurdert å investere i et nytt mellomhjul ( f.eks. det jeg har linket til). Dette løste mitt hastighetsproblem. Om det ikke er dette som er problemet er det en oppgradering i seg selv. Husk å sjekke diameteren på akslingen til mellomhjulet. De fleste har 2,45 mm aksling

    NEW IDLER WHEEL LENCO BOGEN GOLDRING L 75 L 78with2 polyurethane tire SHAFT 2.45 | eBay

    Audio silente i Italia, og sikkert noen flere lager også gode mellomhjul. Det er bare å søke på ebay.
    Vh GunnarS
    Som nevnt i innlegg #971 over her, så har jeg byttet mellomhjulet med et herfra, så dette skulle ikke være problemet. Men takk uansett.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Krisring: For din del gjenstår nok bare det moldovan-plinthet for å få vekka det sveitiske dyret:rolleyes:
     
    Ble medlem
    17.12.2016
    Innlegg
    41
    Antall liker
    15
    Takk for innspill.
    Kan være at jeg må ha en ny spindel kanskje? La ikke merke til noe spesiell slitasje på denne, men har ikke noe å sammenligne med heller. Mener å huske at det var noe 'pitting' (usikker på presis norsk oversettelse) på undersiden av spindel. Det kan jo ha vært tørt inni der en stund, tror ikke det var noe særlig fett/olje der da jeg demonterte. Snudde plata under lageret ('thrust plate') før jeg monterte dette sammen. Stusset over at jeg ikke fant kula til lageret da jeg hadde demontert dette, men konkluderte med at den ikke kunne ha vært der. Så jeg bestilte en ny. Skal være riktig dimensjon, og syrefast stål om jeg husker rett.

    Tror fjæra som drar mellomhjulet på plass er OK, den trekker i hvert fall mellomhjulet på plass som den skal.

    Plintet er ikke borte, jeg har bare fjernet den plata som lå i bunnen, som opphenget og resten av plintet henger på. Så jeg greier dessverre ikke å se under mens den går.
    Jeg sleit litt med friksjonen mellom mellomhjulet og tallerkenen på min. Jeg løste det enkelt med litt grovt sandpapir. Det skader kanskje ikke å prøve?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Da fikk jeg beskjed om at plinthet var ferdig! Så nå er det betalt og på vei! Merker at jeg er litt spent på hvordan det ser ut i virkeligheten, det kom på 219 cowboy daler. Syns det virker veldig rimelig? Det blir under 2500 inkl frakt og moms....
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Frakt fra USA for 200,- virker veldig rimelig ja.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    He he, nesten. :)
    150usd for plinthet og 69usd i frakt...
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har en Lenco L75 med 12" Jelco arm jeg er svært fornøyd med. Den har original topplate, så ikke noe PTP.

    Drivverk er dønn tyst, men oppgraderingsspøkelse svirrer rundt ang. lager (til tallerken).

    Er svært usikker på om lagerbytte har noen hensikt, men er det noen som har gjort det, og kunne si litt om evnt. forbedringer?

    mvh
    Prelude
     
    Sist redigert:

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Gi meg et par - tre uker så skal du få svar. Om det var bærelageret til tallerken du mente da... Har PTP Solid lager på vei ganske så snart...
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Flott spiller Hans. Hvilket lager bruker du, og har du evnt. kontakt info til produsenten?. Virker som det er litt vanskelig å få tak i disse lagrene, så jeg vurderer å få laget et lokalt. Derimot er jeg som nevnt usikker på om det ha noe for seg, men disse spillerene fortjener all testing.

    Ser du også har en "dempe/isolasjonsplattform" under spilleren. Hvilken effekt fikk du med den?
    På mine tidligere spillere har jeg brukt en Base DVD dempeplatform med meget godt resultat mot gulv og rack/skap vibrasjoner. DVD plattformen er ikke beregnet for så tunge spillere jeg har brukt den til, men den har fungert bedre enn Base plattformene som er beregnet for høyere vekt. På min Lenco som er 40x50 cm og som er vesentlig tyngre på motorsiden passer DVD dårlig ute at jeg evnt. bygger den om.

    Ellers følger jeg prosjektet ditt med stor spenning cbarth1. Virkelig flott spiller du har på gang der hele veien, bare å glede seg:)

    God helg, Prelude
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det er ikke min fortjeneste at dette ble så bra og flott.
    Jeg hadde en slik spiller og kom litt tilfeldig i kontakt med Stig her:
    https://analoghifi.no/
    Vi gjorde en byttejobb og jeg ble en flott spiller "rikere". Micro Seiki arm og PU hadde jeg også.
    Stig bygger disse. Tror han selger deler også.
    Ta en prat med han:)
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Flott Hans, takker så mye, sjekker med Stig.

    Om jeg setter i gang lokalt, er det en ting jeg gjerne vil ha med på lageret, og det er at man kan fylles olje via en liten skrue på toppen av lageret (alla Garrard). En annen ting er mulighet for støtte i bunn av lageret for økt stabilitet da standard topplaten ikke er 100% stabil pga sitt tynne gods. Denne kan nok være en utfordring, da det kan øke vibrasjoner oppover via spindelen og motvirke eventuelle dempefunksjoner i plinth og topplaten om man har det.
    Lageret må også kunne passe PTP, og her må jeg sjekke om en spacer ring på toppen av lageret (under topplaten på standard) er det som trengs.

    Prelude
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Prelude: Hans har den fineste Lenco i Norge, imo. Så Stig kan hjelpe deg også..Men det man i England kaller "sensitive upgrades" holder nok. Plinth, lager, mellomhjul, V-blocks...Legg ellers merke til pickupen..
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Prelude: Troels, ja.. Noe foresvever meg at den der ikke trenger særlig mye mer enn kanskje ny pickup/RIAA. Er det Quasar du har? Hans kan ha fått konkurranse i Lencodepartementet..:cool:
     
    Sist redigert:

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Prelude: Troels, ja.. Noe foresvever meg at den der ikke trenger særlig mye mer enn kanskje ny pickup/RIAA. Er det Quasar du har? Hans kan ha fått konkurranse i Lencodepartementet..:cool:
    Jeg er veldig fornøyd med spilleren. Troels brukte en Moerk DP8 12" med VdH Canary pickup, så når det fungerer uten støy, er drivverket på disse spillerene et godt utgangspunkt. Når det gjelder pick-up kjøpte jeg en Denon DL 103 R. Denne har jo sine svakheter i form av 3D, men sporer flott og har i mine ører en fin naturlig klang (rimelig er den også). RIAA er Quasar ja, med litt større strømforsyning. RIAA´n har også flott klang, men et snev av sus på mine høyttalere. I og med at jeg ikke har forforsterker, må jeg ha RIAA med litt høyt gain, og gode RIAAer er som kjent ganske kostbare. Jeg skal forske litt på RIAA, da jeg også ønsker å ha en mono pick-up, og da ha litt lettere tilgang til justeringsmuligheter enn å skru av lokket for hvert pickup bytte.

    Lageret på spilleren er helt tyst, og ingen slark i spindelen på noen måte. Det er viktig at lageret er fullt av olje, ellers kan man få litt slark i spindelen øverst i lageret (da kan må få en liten kneppe/tikkelyd). Disse lagrene er originalt ikke helt tette, så det er dette jeg gjerne skulle ha løst (er det et problem? tror ikke det, men sover bedre om natten:) ). En enkel løsning jeg skal teste på et av mine reservelagre, er bare å gjenge opp bunn på lageret utvendig, og sette på et rørlokk med paking (alla: Rørdeler, lokk med pakning - GELIA | Clas Ohlson ). Jeg vil da beholde Nylatron pakning, dekkplate og klips inni slik det er originalt.

    Om jeg får laget et nytt lager skulle jeg gjerne hatt denne i bunn av lageret: Garrard 301 Thrust Pad and Main Bearing Gasket . Da har man en standard del, som er enkel, rimelig og lett å få tak i. Videre ønske, oljefylling fra toppen av lageret. For å holde byggekostnaden så lav som mulig, tenker jeg å bruke original spindel. Første lager er selvfølgelig det dyreste, da det tar tid å tegne dette inn i maskinens dataprogram. Utfordringen er at det ikke er så god plass (mot motor og hastighets mekanik), så diameter må ikke bli for stor. Det er her utfordringen med å ha en smøreskrue på toppen av lageret kommer inn i bildet.

    Uannsett, dette er flotte spillere, som selv originalt spiller meget bra når de er smurt og justert riktig. PTP løsningene er jo også flotte, så det er morsomt å følge de som bygger dem.

    Legger ut bilder av lageret om jeg lager et.

    Prelude
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Prelude: Uansett hvilken VDH du setter på de der blir det absolutt knall. Du har sett på Frog Gold Coil?:rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    JER: Problemet med Norge sånn sett ER nettopp CO/Biltema. Adaptere er bestandig første sted¨se hvis du har kabelrelaterte støyproblemer. Legg gjerne ut et bilde, så vi ser hvor - og hva - som skjer. Skikkelig kobling?

    FURUTECH | Pure Transmission
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Kva brukar folk her til å smøre motor og lager? Har fått inn ein ny L75 og skal smøre den opp på nytt, og kanskje la den spele litt i originalstand med originalarm mens eg planlegger og sparar opp til PTP6 og ny plinth. Ser at det støtt og stadig er diskusjonar kring dette på lencoheaven, men eg vil gjerne berre kjøpe noko som funker på ein eller annan butikk her i byen og ikkje bestille på nett og vente i tre og ei halv veke. :)
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    På spindelen bruker jeg en syntetisk sykkelolje, type Fine Line cross country. Har også brukt 10-40 motorolje. Hørte ingen forskjell.
    Har ikke smurt opp motorlagerene på min nye spiller, men husker jeg brukte et vanlig kulelagerfett for sykkel for mange år siden.

    Ville ikke brukt teflon basert olje for spindel, da jeg tror den kan gi litt slitasje på bøssingene i lageret.

    Bør ligge masse info om dette på Lencoheaven.net om ingen her har testet ut litt forskjellig.
     

    Prelude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2012
    Innlegg
    161
    Antall liker
    81
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Olja het Finish Line, ikke fine line.

    Prelude
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Kyrrelaastad:

    Disse gutta har en Bearing Oil som er meget bra- laget for akkurat det formålet. Tør man spørre hvilken pickup som sitter på?

    www.originlive.com
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Olje er ikke et fett alltid.
    Det er gode grunner til at det finnes mange typer.
    Som med bil. Ikke bare motorolje.
    Jeg har to L75, men kjenner ikke detaljene omkring de forskjellige oljetypene.
    Overlater til eksperten.
    Ser på en oversikt over lageroljer brukt på forskjellige Thorens modeller fra 1957 til 1982.
    6-8 forskjellige typer.
    Følg ekspertens råd.
     

    kyrrelaastad

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2013
    Innlegg
    58
    Antall liker
    35
    Kyrrelaastad:

    Disse gutta har en Bearing Oil som er meget bra- laget for akkurat det formålet. Tør man spørre hvilken pickup som sitter på?

    www.originlive.com
    Hei!

    Endte opp med å bruke kompressorolje til å trekke inn motorlagera på nytt og til å smøre rotoren, og lithiumbasert smørefett frå Biltema til å smøre der det skulle smøres inni på motoren. Har ikkje gått laus på senterlageret endå, kanskje i morgon? Slit med trafostøy frå motoren som går bort når eg trykker på den eine coilen. Har prøvd å la ein dråpe polyurethan-lim ta seg av å legge press på coilen, får sjå om der hjelper i morgon tidlig. Kryssar fingre.

    Kjøpte denne spelaren uten pickup, men har ein annan spelar kjøpt som donor som hadde ein Shure M75MB, så eg tenkte å bruke den på denne spelaren foreløpig. Armen har fått nye v-blokker av forrige eigar, og har lyst til å teste å ha den mest mogleg original, i hvert fall til eg får råd til å skaffe med ptp og bygge ein ny plinth.

    Eg har ein annan L75 eg har styra med, den har ein Esoter track ten-arm, som ser identisk ut som ein Jelco ST-250, og ein AT440mlb. Set inn eit dårlige bilete av den under, før eg fekk ein sånn spindelforlenger til å sentrere dei to tallerkane.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn