Lengde på høyttalerkabel (har det noe å si?)

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Ok så er jeg altså gal det må jeg jo tage til eftertanke og konsultere en psykolog ,det var godt du førte mig til erkendelse. Du mener altså ikke det har nogen som helst betydning at påvirke elektronstrømmen ,det undgår du helt at gå ind i men det er vel også lettest at gå udenom de konkrete ting som du åbenbart ikke evner at forholde dig til.
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Hvis ikke det her er off topic så er der vel ingen grænser og ærligt talt så gider jeg ikke mere dere er for dumme.
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.132
Antall liker
1.172
Sted
'
Ja, det var et tullete innlegg så jeg slettet det.
Da kan dere gå tilbake til å diskutere tekniske ting. ;)

Jan E Veiset
 
K

knutinh

Gjest
Ok så er jeg altså gal det må jeg jo tage til eftertanke og konsultere en psykolog ,det var godt du førte mig til erkendelse. Du mener altså ikke det har nogen som helst betydning at påvirke elektronstrømmen ,det undgår du helt at gå ind i men det er vel også lettest at gå udenom de konkrete ting som du åbenbart ikke evner at forholde dig til.
Jeg henviser til post#901 som dekker mitt syn på nye teorier.

Ellers åpner jeg for at både høvdingen og den jevne bruker kan ha en annen oppfatning en meg mhp formål og innhold i tech-hjørnet.

-k
 
T

timc

Gjest
Jeg la inn et innlegg for lang tid siden der to personer hadde gjennomført en blindtest av høyttalerkabler. En gankse standard 2.5kvmm og en annen som jeg ikke husker hva var for noe. De hørte forskjell. Jeg ble da sablet ned som løgner.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jeg la inn et innlegg for lang tid siden der to personer hadde gjennomført en blindtest av høyttalerkabler. En gankse standard 2.5kvmm og en annen som jeg ikke husker hva var for noe. De hørte forskjell. Jeg ble da sablet ned som løgner.
Da blir det bråk angående metodikk, q-tips merke og tiden du brukte Revaxør etc etc. Det nytter ikke uansett hva folk tester, skal det tilfredsstille "the falt earth society" så krever de så nøye kontroll på testen at det blir umulig. Og det er de samme som sier at det er eneste løsning ::) mange av disse tør ikke igjen å stille opp i testene, go figure, da går verden virkelig fremover ::)
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Da blir det bråk angående metodikk, q-tips merke og tiden du brukte Revaxør etc etc. Det nytter ikke uansett hva folk tester, skal det tilfredsstille "the falt earth society" så krever de så nøye kontroll på testen at det blir umulig. Og det er de samme som sier at det er eneste løsning ::) mange av disse tør ikke igjen å stille opp i testene, go figure, da går verden virkelig fremover ::)
Der har du helt rett!! Det er nettopp angrep på metode, kontroll, argumentasjon ol som gjør at ny forskning til slutt blir godtatt som sannhet og som derfor bringer verden videre. Om noe nyoppdaget skal være sannsynlig er det jo nettopp det at forsøket tåler denne kritikken.

Mener du feks at Sundbøs forskning bør godtas selv om det viste seg at grunnlaget for konklusjonen var feil?? ::)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Der har du helt rett!! Det er nettopp angrep på metode, kontroll, argumentasjon ol som gjør at ny forskning til slutt blir godtatt som sannhet og som derfor bringer verden videre. Om noe nyoppdaget skal være sannsynlig er det jo nettopp det at forsøket tåler denne kritikken.

Mener du feks at Sundbøs forskning bør godtas selv om det viste seg at grunnlaget for konklusjonen var feil?? ::)
Som vanlig fatter du ikke bæra av forskjellen mellom anal-teoretiske og det å lytte og teste i en naturlig sammenheng. Det er ikke rart mange her inne tror Benchmark, Lavry og RME er optimale for lydgjengivelse. Og ja, jeg har hørt dem i testsammenheng ::)
 
T

timc

Gjest
Der har du helt rett!! Det er nettopp angrep på metode, kontroll, argumentasjon ol som gjør at ny forskning til slutt blir godtatt som sannhet og som derfor bringer verden videre. Om noe nyoppdaget skal være sannsynlig er det jo nettopp det at forsøket tåler denne kritikken.

Mener du feks at Sundbøs forskning bør godtas selv om det viste seg at grunnlaget for konklusjonen var feil?? ::)

I mitt tilfellet var metodikken tilfredstillt, og da måtte jeg jo stemples som løgner som siste utvei.

Tilfellet Sundbø blir å dra det alt for langt. Han var svindler, ganske enkelt.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
I mitt tilfellet var metodikken tilfredstillt, og da måtte jeg jo stemples som løgner som siste utvei.
Kunne du linke til diskusjonen?
 

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
556
Antall liker
0
Da blir det bråk angående metodikk, q-tips merke og tiden du brukte Revaxør etc etc. Det nytter ikke uansett hva folk tester, skal det tilfredsstille "the falt earth society" så krever de så nøye kontroll på testen at det blir umulig.
Metodikkene er laget for å utelukke alt annet enn hørselen. Hvis du ikke klarer å utføre testen når du er avskåret fra å bruke andre hjelpemidler enn hørselen, gir konklusjonen seg selv, spør du meg.
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
I mitt tilfellet var metodikken tilfredstillt, og da måtte jeg jo stemples som løgner som siste utvei.

Tilfellet Sundbø blir å dra det alt for langt. Han var svindler, ganske enkelt.
Jeg vet ingen ting om din aktuelle test. Kom gjerne med link! Min kommentar var rettet mot Vikings uttalelser om testmetodikk.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.926
Antall liker
5.965
Torget vurderinger
2
Som nenvt flere ganger i tråden - dette er Techhjørnet - her skal det fremlegges seriøs argumentasjon, og de som ønsker å synse kan gjøre dette under kabelhjørnet.

Mvh
Høvdingen
 
T

timc

Gjest
Jeg vet ingen ting om din aktuelle test. Kom gjerne med link! Min kommentar var rettet mot Vikings uttalelser om testmetodikk.

Jeg har ikke noen link, da dette ble gjort på privaten av en. Det ble ikke dokumentert, men ble gjennomført på en skikkelig måte, altså dobbel blindtest.

Jeg hadde ingenting med det å gjøre.

Mvh
 
K

knutinh

Gjest
Som nenvt flere ganger i tråden - dette er Techhjørnet - her skal det fremlegges seriøs argumentasjon, og de som ønsker å synse kan gjøre dette under kabelhjørnet.

Mvh
Høvdingen
Mange takk.

-k
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.581
Antall liker
4.588
Torget vurderinger
10
Mannen har i denne tråden (og tidligere tråder) fått utallige tilbud om å forklare sine teorier med rolige argumenter. Slike poster blir ikke besvart, men frekke uttalelser om motdebatantenes kompetanse (mest inkompetanse) ser ut til å være RS sin greie. Ved å overse ham blir det minst mulig bråk og så får han leve i sin rosa boble hvor han er vedensmester i det meste og sitter på 10-15 paper som kunne ha vært sendt inn til JAES hvis det ikke var for at de er så kverulantiske...

-k
Mannen(Knuthin) har i tidligere tråder fått flere tilbud om raske kroner i form av å bli med på tester, billige cd-spillere og kabler mot dyrere modeller! Dette er helt uaktuelt tydlighvis! Teorier viktig, ører hva skal vi med det? Eller spare penger, hva skal du med det........
 
N

nb

Gjest
Mannen(Knuthin) har i tidligere tråder fått flere tilbud om raske kroner i form av å bli med på tester, billige cd-spillere og kabler mot dyrere modeller! Dette er helt uaktuelt tydlighvis! Teorier viktig, ører hva skal vi med det? Eller spare penger, hva skal du med det........
Og andre hadde vært kandidater til nobelprisen i fysikk om de hadde kunne dokumentert halvparten av påstandene sine. Den er vel på en million dollar eller deromkring, pluss betydelige mengder heder og ære.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.581
Antall liker
4.588
Torget vurderinger
10
Og andre hadde vært kandidater til nobelprisen i fysikk om de hadde kunne dokumentert halvparten av påstandene sine. Den er vel på en million dollar eller deromkring, pluss betydelige mengder heder og ære.
Det har du helt rett i! Men dette trenger jo ikke diskuteres i flere år, det er jo forholdsvis enkle ting vi skal prøve ut da, ved hjelp av ørene.
Er ellers ganske sikker på at om få år forklarer dere oss hvorfor kabler låter forskjellig, MED dukumentasjon i hånda! Hadde vært fint........ :)
 
K

knutinh

Gjest
Teorier viktig, ører hva skal vi med det? Eller spare penger, hva skal du med det........
Hva enn problemet ditt er med meg foreslår jeg at vi tar det på offtopic.

mvh
Knut
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.581
Antall liker
4.588
Torget vurderinger
10
Hva enn problemet ditt er med meg foreslår jeg at vi tar det på offtopic.

mvh
Knut
Når du forteller eventyr om 2000 kroners cd-spillere og kan alt om teori må du regne med reaksjoner?
 
Topp Bunn