Leonard Cohen til Moldejazz?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg ante ikke at han spiller jazz, men kanskje det er verdt en Molde-tur...

N

nb

Gjest
BT skrev:
Jeg ante ikke at han spiller jazz, men kanskje det er verdt en Molde-tur...
Det er vel navnet som er mest jazz i Moldejazz.

Så Cohen på Bislet i fjor sommer. Absolutt en konsert det var verdt å få med seg.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.068
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
enig det var en flott konsert med overraskende god lyd
mvh
Leif

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.901
Torget vurderinger
1
nb skrev:
...Det er vel navnet som er mest jazz i Moldejazz...
En ekte jazzfestival dette! Bortsett fra den store utendørskonserten på Romsdalsmuseet, hvor de booker alt fra DumDumBoys til Stevie Wonder. Et slags konserttilbud til alle de som ikke liker jazz/fyller opp festivalkassa, så de kan booke inn flere smale jazzartister. Vinn-vinn, spør du meg.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Kanskje jeg må planlegge en tur "hjem" i sommer. Skjønt, jeg pleier jo "alltid" å være i Molde under jazz-uka. De 51 andre ukene er ikke så veldig mye å skrive hjem om, og hvorfor skulle jeg i det hele tatt gjøre dét. Uten fotballen og jazzen hadde det vært så stille i Molde at man kunne hørt rosene gro.

Det er langt mellom overraskelsene under jazz-uka. Vi vet at folka med panfløytene kommer til å være der i år også. Vi vet at noen "artige" moldenserne tar på seg rare hatter og føler seg skikkelig vågale. Vi vet at mange moldensere drar fram veteran-festivalskjortene sine med bilde av Miles Davis og motiver laget av Arne Nøst. Hvem har den eldste skjorta i år mon tro? Kanskje "Laffen" Hestad, han har noen skikkelige "samleobjekter" tror jeg. Vi vet at salgsbodene med jallating blir åpnet klokken 10.00 og stengt klokken 16.00. Vi kan få kjøpt oss en poncho fra Peru. Vi vet at vi kan få kjøpt grillet hamburger når vi blir sultne. Vi vet at de største artistene ikke spiller jazz, men "alternativ musikk" som blues eller soul, i "beste fall". Vi vet hva vi får, og vi vil ikke ha det på noen annen måte. Det er sånn det skal være. Men én liten ting lurer jeg på hvert år. Kommer "Angry Hartley" fortsatt til å være der i år?

God festival!

Mvh. Birdman

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Klarer Leonard å kompensere for alt dette tro?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
BT skrev:
Klarer Leonard å kompensere for alt dette tro?
Jada, og dessuten er vel 80% av festivaldeltakere mest opptatt av selve festivalen, ikke musikken.

Topp Bunn