Lerret og projektor, igjen.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Tenkte lage meg et filmoppsett i et rom som måler ca 5200 X 3450 X 2400. Tanken er å sitte på langveggen, hvilket gir maks avstand projektor - lerret på 3450 (mulig rommet er 100-150 mm smalere, jeg har ikke målene på centimeteren). Jeg har mulighet for ok avblending av vinduer, men helt mørkt vil jeg neppe få det.Noen som har tips om lerret og projektor som fungerer for en nybegynner?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Takker så mye cash.se. Det står 3D i "pakkenavnet". Betyr dette at de fleste projektorer er klargjort for 3D i dag? Er det noe å tjene på å droppe 3D dersom man kun ser 2D?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Jeg har jo alltid likt bildet hos deg cash.se så dette regner jeg med du har greie på. Vi får ta en filmoppsett-prat en dag.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Nå skal jeg på ingen måte si at jeg kan så mye om dette, men har lest meg ørlite opp ifm at jeg selv akkurat har kjøpt prosjektor og lerret.

Man "vinner" ikke noe på 2D ved å velge bort 3D i dag - stort sett all nye prosjektorer støtter 3D.
Det man derimot bør være klar over er at dagens 3D teknologi baserer seg gjerne på briller som lukker glasset annenhver gang - dette gjør at man trenger mye mer lysstyrke for 3D.

Eller er det greit å være klar over at det er en ganske klar sammenheng mellom kastavstand (Avstand prosjektor - lerret) og bildestørrelse, og dette varierer fram merke til merke. Så du bør ta en siste sjekk før du bestiller at du ender opp med riktig størrelse på bildet ift lerret.

Du går uansett ikke feil med en pakke fra feks AV Shop.

Men - sett av en liten time til å surfe litt på naboforumet våres - avforum....så får man ganske fort litt bedre oversikt.

Blant annet at du bør ha grått lerret....

Mvh
OMF
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Mange takk for gode råd OMF. Jeg tar med meg disse videre.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.811
Antall liker
26.417
Sted
Oslo/Grebbestad
Jeg har jo alltid likt bildet hos deg cash.se så dette regner jeg med du har greie på. Vi får ta en filmoppsett-prat en dag.
Det er absolutt på tid med en film kveld snart! greie og greie:rolleyes: legat litt lavt på den utstyrs fronten, men som OMF sier så er også avforum ett bra sted og lese på sig litt info.
Projektor Gurun Gorm trur han sammarbeider med avshop?
 
Topp Bunn