Leter etter dobbelsidig flatstift

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.673
Antall liker
3.712
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg står i begrep med å lage en ny kasse til Dual 701'en min, og tenkte jeg skulle lage chassistilkobling for strøm, phono og jordkabelen, slik at jeg slipper å lodde av/ åpne strekkavlastningen osv hver gang jeg må inn til mekanikken; altså med plugger både inni og utenpå. Strøm er greit; kabelsko er ok. Phono er greit; jeg har funnet dobbelsidige RCA-kontakter. Jeg står litt fast når det gjelder pluggen for jordkabelen. Jeg kan bruke dobbelsidig banankontakt, dobbelsidig flatstift, kabelsko eller egentlig hva som helst som har pluggbarhet på begge sider, og er chassismonterbart. I nødsfall kan jeg jo selvsagt kjøpe enda en dobbelsidig phonokontakt, men det hadde vært mer elegant med en særlig kontakt. Noen tips?

B
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.673
Antall liker
3.712
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jepp! Og der så jeg enda en løsning! Rett og slett bruke en 4mm bolt, med en vinklet flatstift på hver side! At jeg ikke kom på det i første omgang!
Takk for at du løsnet ideen i det presenile hauet mitt!

B
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.673
Antall liker
3.712
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg tenker denne vil gjøre susen: Dobbelflatstift - Biltema med litt modding. Det er jo tross alt bare en 0,8mm jordkabel det er snakk om. Sånne polskruer har jeg vel liggende, men det er muligens overkill.

PS: Bilder kommer, når jeg blir heeelt sikker på at jeg får det til. Dual-plinthet er kronglete med mange høl, hakk og utsparinger.

B
 
Sist redigert:
Topp Bunn