Dyr, jakt, våpen og fiske Liggeunderlag med god friksjon?

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Folk her vet det mest utrolige så gjør et forsøk...

Jeg har kjøpt meg et nytt telt - Helspor Reinsfjell 2 superlight. Forsåvidt storfornøyd med det, men bunnduken i dette teltet er i en helt egen liga av glatt. Det er rett og slett fascinerende hvor glatt den er. En konsekvens av dette er at ved den minste helning på teltplassen så sklir man sakte men sikkert nedover i teltet. Regner med det kan løses med et liggeunderlag som har bedre friksjon mot underlaget eller noen andre lure triks i ludo. Noen som har noen hete tips på hvordan dette best håndteres?
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Klassiske Ajungilaq/Mamut Bamse liggeunderlag er et av dem med ok friksjon mot glatte soffer, både bunnduk og sovepose.

Mvh
KJ
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Takk for tips, har blitt såpass gammel at jeg setter pris på komforten fra et 7 cm oppblåsbart underlag og å drasse med seg et ekstra underlan gjør delvis konseptet med å ha et "superlight" telt i utgangspunktet noe mindre meningsfullt. Men det er absolutt noe som er verdt å sjekke ut, tror kanskje jeg har et i den stilen liggende i kjelleren når jeg tenker meg om.
 
R

rr30629

Gjest
Jeg har rett og slett brukt en slik antiskli netting på rull som jeg har klippet til, veier ingenting og tar ikke mye plass heller.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Jeg har rett og slett brukt en slik antiskli netting på rull som jeg har klippet til, veier ingenting og tar ikke mye plass heller.
Akkurat det burde jeg, når jeg tenker meg om, ha kommet på selv...
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Takk for tips, har blitt såpass gammel at jeg setter pris på komforten fra et 7 cm oppblåsbart underlag og å drasse med seg et ekstra underlan gjør delvis konseptet med å ha et "superlight" telt i utgangspunktet noe mindre meningsfullt. Men det er absolutt noe som er verdt å sjekke ut, tror kanskje jeg har et i den stilen liggende i kjelleren når jeg tenker meg om.
Jeg har stort sett brukt både luftmadrass og skummadrass på tur. Tynn skummadrass for å beskytte luftmadrassen mot punktering og ekstra komfort mot hard og ujevn bakke.

Mvh
KJ
 

jan_eriks

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2006
Innlegg
433
Antall liker
116
Her er det bare å klippe hull i bunnduken på størrelse med der du ligger...
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.556
Antall liker
15.588
Torget vurderinger
2
Antiskli her også, men på enkelte turer blir det hengekøye med regnduk. Fungerer topp.

 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Jada, hegekøye er fint. Men der jeg var i sommer var det en tre-fire dager å gå til nærmeste tre...
 

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.977
Antall liker
4.263
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Inge Ivar Svingen kan kanskje hjelpe deg med dette.
 
Topp Bunn