Lii Audio Fast-10 diy planer

Ian71

Medlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
7
Sted
Risør
Er det noen som kjenner til disse planene og om dette er akseptable planer som første bygg?


Har sett på spesifikasjon på nettsidene at de vil strekke seg ned til 32Hz i bassen, men det er vel et spørsmål om man får særlig mye dypbass under dette?

Tenkte å bygge i 22mm MDF eller 22mm finéer og Lii Audio Fast-10 elementer.

Forsterker: Decware SE84C.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.459
Antall liker
12.635
Sted
Sørlandet
Jeg vil bli overrasket hvis du får brukbar respons ned under 45hz. Evnt kanskje med porten bak og med drahjelp fra vegg/hjørne. Og dem trenger laaaaang innspillingstid. Evnt om du har en pulsgenerator som kan få dem til å pulse med mye utslag
 

Ian71

Medlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
7
Sted
Risør
Er dette generelt for fulltone elementer selv med store kasser og bassport eller fulltone i horn kasser? Det er jo relativt mye volum i disse kassene og jeg hadde vel tenkt at de kunne spille litt dypere enn 45Hz, det er jo på nivå med bra stativ høyttalere. Jeg har idag Monopulse Model A og i mitt rom spiller de ganske overbevisende ned til 25-30Hz så da vil jeg mangle ganske mye i bunnen med Fast-10.

Jeg skal sjekke med en av de som har bygd disse og lagt ut demo på Youtube om de har målt nedre frekvenser i sine rom.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.459
Antall liker
12.635
Sted
Sørlandet
Er dette generelt for fulltone elementer selv med store kasser og bassport eller fulltone i horn kasser?
Lang innspillingstid - ja.
Manglende dypbass - det finnes unntak.

Jeg har hørt Lii ved flere anledninger, deriblant disse som har samme element som du vurderer:

1705060618044.png


Plassert i hjørner i et bittelite lytterom så spilte dem med bra fylde og fantastisk dynamikk.

Mvh
-BB-
 

Ian71

Medlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
7
Sted
Risør
Jeg har sett masse demoer på Youtube og tester av disse. De er også referanse for Decware forsterkere og det står vel 32Hz i spesifikasjonen.
Kontaktet en av de som har bygd Fast-10 diy i 22mm fineér og han mener de spiller veldig bra bass med masse dynamikk, hadde ikke målt de men mente de spiller 30Hz uten problem og han mente fundamentet var enda dypere i hans rom. Men jeg har ikke sett noe spesifikasjon på Fast-10 diy settet så jeg får lete litt å se om jeg kan finne noe spesifikasjon eller kurver for disse kassene.
 
Topp Bunn