Limetree Bridge vs Lumin u1 mini

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Innlegg
314
Antall liker
53
Torget vurderinger
15
Har bluesound node 2i og har lyst å oppgradere. Noen som har synspunkter på om Bridge er oppgradering fra Bluesound og om prisforskjellen mellom Bridge og Lumin kan forsvares mtp lydforbedring. Har et midfi anlegg og bruker Anthem str integrert
 

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg lurer på det samme. Ingen her som kan hjelpe?
 

reand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2013
Innlegg
291
Antall liker
226
Torget vurderinger
2
Har ikke prøvd Bridge eller Lumin, men har en Node2. Basert på erfaring fra andre streamingløsninger, ville jeg heller brukt disse tusenlappene på en bedre Dac, evt oppgradert høyttalere eller forsterker.
 

vidarn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2002
Innlegg
314
Antall liker
53
Torget vurderinger
15
Har falt ned på det samme. Her er en som har A/B testet:
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Har falt ned på det samme. Her er en som har A/B testet:
Utifra denne ab testen oppfatter jeg at det er høytalerne som ikke klarer å skille mellom streamerne, når han bruker headset kommer det fram forskjeller, jkan være høytalerne ikke er verdens mest oppløste. Jeg har node selv og tror overhodet ikke den er verdens navle som streamer , godfor pengene men det finnes nok bedre
detfinnes tester der ute hvor det sies at u1 mini kommer farlig nær u1 i prestasjon , men u1 er pakket inn i bedre chassi
Det finnes også målinger der ute som. Viser at node har visse støyproblemer
Tror en ekstern strømforsyning kan rette på noe av det
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
En streamer er en datamaskin ikke en lydmaskin . Er du fornøyd med funksjoner og bruk vil ikke en dyrere datamaskin regne riktigere og gi bedre beregninger Excel eller bedre tekst i Word.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Gikk fra Node 2 til Limetree Bridge, (brukte ikke den innebygde DACen i Noden) merket ingen forskjell tror jeg mellom disse to. Men jeg synes Limetree Bridge med tilhørende app fungerer veldig bra, Spotify connect fungerer fint og Qobus er godt integrert i Limetree appen.
Nå bruker jeg Limetree Bridge med wifi tilknytning, digital coax inn til den innebygde DACen i Mcintosh C49 og ser meg ikke tilbake.
 
  • Liker
Reaksjoner: raw

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
En streamer er en datamaskin ikke en lydmaskin . Er du fornøyd med funksjoner og bruk vil ikke en dyrere datamaskin regne riktigere og gi bedre beregninger Excel eller bedre tekst i Word.
Men det kan være forskjell på hurtigheten og støy og bildekvalitet osv
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.765
Antall liker
50.393
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Jeg gikk i fra Node 2 til Lumin U1mini og til Lumin D-2 det er forskjeller men ikke så skrekkelig mye😁.
Det er mere detaljert med Lumin og med det mørkere bakgrund. Går nok opp på Lumin stigen ettervært☺.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.288
Torget vurderinger
2
Sist redigert:

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gikk fra Node 2 til Limetree Bridge, (brukte ikke den innebygde DACen i Noden) merket ingen forskjell tror jeg mellom disse to. Men jeg synes Limetree Bridge med tilhørende app fungerer veldig bra, Spotify connect fungerer fint og Qobus er godt integrert i Limetree appen.
Nå bruker jeg Limetree Bridge med wifi tilknytning, digital coax inn til den innebygde DACen i Mcintosh C49 og ser meg ikke tilbake.
Jeg har brukt Node2i i 6 måneder, installerte Limetree Bridge i går på din anbefaling, det kom et løft i lydkvalitet så JA, det er forskjell på streamere. Installasjon gjorde seg selv, fant ekstern NAS etc, jeg gjorde ingenting. Lydbildet økte litt i bredde, det hele ble mer gjennomsiktig. I dag var det Quobus sin tur, lyden ble enda et hakk mer behagelig, strammere bass og en økt hurtighet som gav mer fot. Dette var gøy. Jeg har brukt samme eksterne dac. Tidal er et avsluttet kapittel for min del, deilig å slippe alt det MQA snakket. Presiserer at dette var på mitt anlegg, andre kan oppleve det anderledes.
Mvh Erik.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg har brukt Node2i i 6 måneder, installerte Limetree Bridge i går på din anbefaling, det kom et løft i lydkvalitet så JA, det er forskjell på streamere. Installasjon gjorde seg selv, fant ekstern NAS etc, jeg gjorde ingenting. Lydbildet økte litt i bredde, det hele ble mer gjennomsiktig. I dag var det Quobus sin tur, lyden ble enda et hakk mer behagelig, strammere bass og en økt hurtighet som gav mer fot. Dette var gøy. Jeg har brukt samme eksterne dac. Tidal er et avsluttet kapittel for min del, deilig å slippe alt det MQA snakket. Presiserer at dette var på mitt anlegg, andre kan oppleve det anderledes.
Mvh Erik.
Gratulerer. Jeg liker også lyden veldig bra nå. Qobus, Limetree Bridge og McIntosh er helt herlig.
 

raw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Innlegg
434
Antall liker
617
Sted
Kristiansand
Ser at ny Node er på vei hos Hifiklubben. Betydelig mer regnekraft i denne og etter hva jeg leser en bedre dac. Jeg har brukt Node 2i i nesten to år, men ble aldri venn med den. Grensesnittet var krevende. Synes det var mange bugs, måtte restarte, avinstallere og installere apps på nytt. Kommer ikke til å gå for den nye utgaven, men synes Lindemann Bridge er veldig fornuftig. Er det noen som har den som kan fortelle om den tilhørende appen? Mvh Jarl
 

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg synes appen fungerer fint, men Node2i sin app var også ukomplisert. Jeg har fiber og bruker kabel fra router, det har kanskje betydning.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Streamere er bare en datamaskin blir det nevnt over. Det tror jeg også. Dobbeltsjekker ofte streamere med lyd rett fra pc til dac. Ofte blir streamere kjedelige, kjølige i lyden. med lyd ut fra pc til dac ved usb kabel blir det ofte litt varmere lyd. Jeg burde kanskje prøvd en dac som ikke er politisk korrekt, bare for å se.
 

raw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Innlegg
434
Antall liker
617
Sted
Kristiansand
Streamere er bare en datamaskin blir det nevnt over. Det tror jeg også. Dobbeltsjekker ofte streamere med lyd rett fra pc til dac. Ofte blir streamere kjedelige, kjølige i lyden. med lyd ut fra pc til dac ved usb kabel blir det ofte litt varmere lyd. Jeg burde kanskje prøvd en dac som ikke er politisk korrekt, bare for å se.
Interessant. Jeg kjører og Qobuz fra iPad via usb til dac. Funker fjell... men en slipper jo kabel tvers over rommet med en dedikert streamer.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Lindemann appen er fin den. Bruker den på et 8 toms Lenovo nettbrett. Synes det er greit å ha et dedikert nettbrett til musikken.
 

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det å slippe kabel er et stort pluss.
 

raw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Innlegg
434
Antall liker
617
Sted
Kristiansand
Det å slippe kabel er et stort pluss.
Ikke uenig der, men kjører en usb fra feks iPad slipper en å installere nok en boks og nok en psu. iPaden går lett to dager uten å måtte lades.... Mvh Jarl
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.707
Antall liker
710
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Interessant. Jeg kjører og Qobuz fra iPad via usb til dac. Funker fjell... men en slipper jo kabel tvers over rommet med en dedikert streamer.
Jeg bruker pc på qubuz og apple tv på spotify
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Har testet en del forskjellige streamere fra ca kr 2000 til 18000. Har til alle disse brukt forsterker med dac. Desverre har lyden blitt bedre dess mer påkostet streamer. Har noe med regnekraften, komponentkvalitet og ikke minst klokken. Selv om jeg synes Node 2i fra Bluesound er bra, men Auralic aries var i en helt annen liga når det gjalt lydkvalitet.
Det beste er å sjekke muligheten for deponering eller hjemlån. Da kan man høre om man synes det er verdt å bruke de ekstra pengene eller ikke. For min del var valget svært enkelt.
 
Topp Bunn