Link til fil med sinustoner?

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg husker at det var noen her på sentralen som oppga en link til et nettsted for nedlasting av en fil hvor det var lagt inn sinustoner i fra 30 Hz og oppover i fornuftige step. Selv har jeg en test-cd som starter ved 50 Hz med step på en oktav. Fra 4000 er det step på 2000 Hz. Det jeg hadde ønsket meg var noe mindre step enn dette. I tillegg er det et sveip i fra 30 til 20000, men det hjelper meg ikke mye for jeg må vite hvilken frekvens som gjengis. (Ja, jeg mangler absolutt gehør og dessuten er det brysomt å regne om fra toner til Hz. ;)) Kan noen hjelpe?

mvh
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
Så du linken fra bjørnh, på utstyr-forumet.
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg lette og fant, men kanksje ikke akkurat hva jeg var ute etter. Men jeg skal prøve det ut, selv om det oppleves som en terskel å skulle koble PC-en til anlegget.. :-/

Men takk for tipset!
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.320
Antall liker
4.690
Torget vurderinger
1
Jeg husker at det var noen her på sentralen som oppga en link til et nettsted for nedlasting av en fil hvor det var lagt inn sinustoner i fra 30 Hz og oppover i fornuftige step. Selv har jeg en test-cd som starter ved 50 Hz med step på en oktav. Fra 4000 er det step på 2000 Hz. Det jeg hadde ønsket meg var noe mindre step enn dette. I tillegg er det et sveip i fra 30 til 20000, men det hjelper meg ikke mye for jeg må vite hvilken frekvens som gjengis. (Ja, jeg mangler absolutt gehør og dessuten er det brysomt å regne om fra toner til Hz. ;)) Kan noen hjelpe?

mvh
Med benchmark programmet RMAAkan du generer enklet og dobbelttone filer etter eget valg fra 16 bit 44,1 KHz sampling, til 24/32 bit 192 Khz sampling. Instillingene for frekvens gjøres under «test options», merk av for enten THD tes eller IMD test (evt en av de andre testopsjonene) og trykk på floppy sumbolet under Run test for å lagre testsignalet til fil - enkelt og liketil. Dersom du skal ha testsignalene på CD bruker du et passende brenneprogram (Nero el.) og brenner en vanlig CDA med de filene som skal være med (selvfølgelig i 16 bit/44,1 KHz)

mvh
KJ
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Strålende! Her er mulighetene mange. Takk for hjelpen. Sikkert flere enn meg som vil kunne ha nytte av disse linkene. :)

mvh
 
Topp Bunn