Linn 360 revisited – Back in Black i Vibes gate 13

Linn360BiB (1 of 7).jpg


I går den 18. april fikk vi vår tredje seanse med Linn sine nye flaggskiphøyttalere. Og i likhet med forrige seanse for et halvår siden var det den passive versjonen med aktive basser vi lyttet til.

Men i motsetning til de modellene Brand Ambassador Rachel fra Glasgow spilte på som var på en omreisende turne, var det denne gangen et høyttalerpar med sort highgloss utførelse. Derav temaet Back in Black som Odd Rune i Eksakt HiFi har satt på de to kundekveldene med Linn 360 i første omgang.

Men denne gangen er det ingen grunn til panikk dersom du ikke får med deg noen av de to demoene på kundekvelder, for disse eksemplarene er innkjøpt som faste demoeksemplar i Vibes gate 13, og landet like etter påske. Dermed blir det rikelig med anledninger til å lytte til disse høyttalerne, og Odd Rune tar sikkert mot henvendelser om private demoer. Men første mulighet er på kundekveld førstkommende tirsdag 23. april fra kl. 18:00 til 21:00, dersom det fremdeles er ledige plasser.

Linn 360
Vi koster på oss en presentasjon av disse flaggskiphøyttalerne fra Linn for eventuelle nye lesere, selv om vi har hatt en grundig presentasjon både i den første nyhetsartikkelen i mai 2023, og lytteinntrykket fra vår tur til Tonlaget i Gøteborg, samt fra Eksakt HiFi sitt besøk av Rachel sist høst.

Dette er en 4-veiskonstruksjon som har en helnorsk bestykning, med komplett sett med drivere fra Seas i Moss. En ikke så rent liten fjær i hatten for denne tradisjonsrike produsenten av høyttalerelementer.

I toppen finner vi en 19mm diskant i beryllium, som sammen med en 64mm tynnvevd karbon-dome ivaretar de øverste frekvensene. Mellombassen er en 190mm aluminium/magnesium-cone og er supplert med 2 stk. 220mm drivere med long-throw aluminiums-cone.

Linn 360 er tilgjengelig i fem ulike finisher, og demoparet i Vibes gate er i Piano Black. Og selv om jeg likte godt de grågrønne Clyde Built som var i butikken i oktober, syns jeg nå at disse modellene i Piano Black kanskje er enda et lite hakk mer elegante....

Les hele artikkelen om Linn 360 - Back in Black i Audiophile.no

Linn360BiB (4 of 7).jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.050
Link til alle artikler
431
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Gilad Tiefenbrun i Oslo - Kundekveld hos Eksakt HiFi

Gilad Tiefenbrun i Oslo - Kundekveld hos Eksakt HiFi

  • 0
Odd Rune har tradisjon for å invitere interessante gjester til sine kundekvelder i Vibes Gate 13. Denne torsdagen var det ingen ringere enn GIlad Tiefenbrun - CEO i Linn etter at han overtok for...
Fortsett
Audiophile.no
AVC-A10H – ny nestkommanderende AV-forsterker fra Denon

AVC-A10H – ny nestkommanderende AV-forsterker fra Denon

  • 13
Denon introduserer AVC-A10H. Dette er Denon sin nyeste AV-forsterker i A-serien, og produsenten sier at de henter inspirasjon fra flaggskipet A1H-modellen for å levere uovertruffen lydytelse og...
Fortsett
Audiophile.no
Pi6 og Pi8 – Tredje generasjon TWE fra Bowers & Wilkins

Pi6 og Pi8 – Tredje generasjon TWE fra Bowers & Wilkins

  • 0
Bowers & Wilkins har lansert sin tredje generasjon TWE. Eller kanskje vi på norsk heller skal kalle det HTØ – Helt Trådløse Øretelefoner? Tidligere i sommer var vi invitert til en digital...
Fortsett
Audiophile.no
Ein ikonisk høgtalar, og dampande øl – Stig Arne si dagbok Juli 2024

Ein ikonisk høgtalar, og dampande øl – Stig Arne si dagbok Juli 2024

  • 5
Eg har hatt desse lenge. Eg og Edvin, som budde i kjellaren hjå meg, pakka dei opp i hagen i Gullfjordungsvegen, der eg budde før, på Voss ein solfylt sumardag. Me slepte dei ned frå hovudvegen...
Fortsett
Audiophile.no
Gold 6G – Ny generasjon i Monitor Audio sin gullrekke

Gold 6G – Ny generasjon i Monitor Audio sin gullrekke

  • 1
Monitor Audio har lansert sjette generasjon av sin tradisjonsrike Gold-serie, en serie som befinner seg over mellomklasseserien Silver, men som likevel ikke strekker seg opp i Platinum sitt nivå...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Test av hele Google sin Pixel 8-serie - Pixel 8 Pro, Pixel 8 og Pixel 8a

TEST: Test av hele Google sin Pixel 8-serie - Pixel 8 Pro, Pixel 8 og Pixel 8a

  • 10
Google lanserte to nye mobiltelefoner sist høst, og en ny modell i mellomklassen i mai. I hvert fall har den mellomklassepris, men 8a har mange egenskaper som hører hjemme i en premiummobil. Vi...
Fortsett
Topp Bunn