Stereofix
Overivrig entusiast
Steike ta folkens. sjekk denne http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=1695&zoneid=1 ;D
Foreløpig er det bare filformatene FLAC og WAW som støttes. Men etter hva jeg forstår jobbes det ganske intenst med videreutvikling av softwaren i Klimax DS, så det er vel ikke usansynlig at flere filtyper vil støttes etter hvert.Larsey skrev:Hmm
Ettersom jeg har forstått kan du rippe ned
hele cdsamlinga di på harddisk og spille denne
av på denne boksen med hittil "uhørt bra kvalitet"
So far so good, men hva med dvd audio og sacd?
Siden Klimax DS ikke har noen ordinære innganger, er man også utelukket fra å benytte den som en ordinær DAC. Synd, og litt merkelig.Og enda viktigere, hva med andre digitale kilder som
f.eks. satelitt tuner, dvd spiller og pc lyd fra spill etc.
som må kodes og avspilles "realtime" og ikke kan buffres?
Noen her med kjennskap til pc-audio som har noen
formening om dette lar seg gjøre?
For noe tøv!!!Den nye digitale musikafspiller fra Linn er det første ægte hifi-produkt, der kan streame digital musik over et standard hjemmenetværk i en kvalitet, der er i en klasse helt for sig.
Du har sikkert nevnt det tidligere, men hvordan regnet du ut at den er overpriset?michell skrev:Jeg kan ikke se annet enn at dette er et overflødig og overpriset produkt da datalagringen og avspillingen blir optimal fra en Mac/PC og digital til analogomformingen blir så god som du betaler for vha en Firewire/USB eller S/PDIF-DAC.
Enkelt:Karl_Erik skrev:Du har sikkert nevnt det tidligere, men hvordan regnet du ut at den er overpriset?
Jeg tok i litt! Selv benytter jeg denne:Soundproof skrev:Du kan redusere "utmerket DAC" prisen med 5.000, michell. Se ovenfor. ;D
Det lar seg sikkert gjøre rent teknisk.Larsey skrev:Det jeg ville frem til var å få greie på om det lot seg gjøre å "omfome"
vanlige spdif digitalsignaler som kommer inn i pcen fra -
la oss si en satelitt tuner om til et av de støttede formatene på direkten, for så å streame de umiddelbart ut gjennom nettverksporten
på pcen som da igjen blir dekodet av klimaxen på vanlig måte.
Altså- er det noen måte å "lure" seg rundt det sørgelige
faktum at den ikke har vanlige digitalinnganger????
Hei!Larsey skrev:Nei, grunnen måtte vel være at den sansynligvis
låter litt bedre enn en dac under 10k?
Jeg synes det er en litt rar innstilling blandt
dere pc-audio gutta at bare du kjører digital
strømmen fra en pc så er dacens kvalitet ubetydelig???
det at du eliminerer jitterproblemer ved å ikke
bruke bevegelige deler under avspilling av musikk
er vel et godt bevist faktum. men det vil vel ALLE
dacer uansett prisklasse dra nytte av!!
Nei, nei! Da misforstår du DACen er av stor betydning for lyden. Dataen av liten. Men det er fantastisk hvor god lyd DACer som leveres av typiske lydproduksjonsutstyrsfirmaer lager! Typiske tilsvarende hi-fi-produkter er ofte flere ganger så dyreLarsey skrev:Jeg synes det er en litt rar innstilling blandt
dere pc-audio gutta at bare du kjører digital
strømmen fra en pc så er dacens kvalitet ubetydelig???
Jeg hadde en Esoteric X03, ikke en av toppmodellene, men allikevel.. Den måtte se seg grundig slått av kombinasjonen Sonos og dCS! Det låt absolutt bedre, og brukervennligheten var enorm.. Se tråden min fra tidligere: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,6614.0.htmlLarsey skrev:Men tibake til klimaxen, det som fikk meg litt
nysjerrig på denne, var antydninger fra de få
magasinene som har testet den at den var fullt
på høyde med toppmodellene til feks teac og
accuphase.