Linn lp 12 , vurderer å prøve en !

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jeg har noe kontaketer i uk , og har kommet over en lp 12 med lingo og trampolin , det kan forresten oppdrives flere spillere om denne glipper , spillern får jeg fraktet personlig fra uk , på fly i org emballasje.

Jeg har jo vpi i dag og er såre fornøyd , men alle taktstokkers mor hedde vært artig å fått testa , spillerne som jeg vet om er fra hhv 95-96 sa min kilde, er det noe å passe på på disse modellene ? jeg har selvfølgelig ikke mulighet til selvinspeksjon men kilden har erfaring med spillerne etter eget bruk.

En av de har stått litt og selges uten arm for en særs skapelig pris på denne , vi får se kanskje er tiden for å prøve en Linn inne , jeg har jo tidligere lest at disse krever en del just....eringer , men det må da være overkommlig , med kontrapungt i nærheten , og en bærepose med arbeidslyst , den trenger heller ikke virke til alle døgnets tider optimalt...

Skal jeg kjøpe en Linn for å se hvordan den klarer seg mot vpi , eler rettere sagt blir tolket i mine ører...Kunne vært moro , da jeg har noen kankende gode tilbud på spesiellt den uten arm.....noen som vet hva linn armene koster i Norge ?

Spillern skal i så måte spille med en lyra dorian , som sies å være en god match til denne.

Nå håper jeg lp 12 brigaden kan hjelpe meg litt.....spillern (hvis kjøp) kan først ankomme Norge til neste år , noen uker inn i året tipper jeg..(pga personlig frakt )

ESpen

P

Parelius

Gjest
Oi oi oi, ixos_76, har du meldt deg på til The renegade parade. Tenke seg til å komme på den kjetterske tanke å gå fra et Very Potent Instrument til noe Linnie Linnie Linnie (- bare smak på ordet, og resten kommer av seg selv).

På den annen side, tanken er fasinerende; en liten sammenlikning hadde vært gøy - tror jeg.

Du får nok gode råd; det er visst mange av dem 'round here.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
ixos_76 skrev:
og en bærepose med arbeidslyst
Litt OT, men hvor i .... har du fått tak i dette
Har vært ute etter slikt leeenge... ;)

Forresten, hva må en gi for et exemplar av lp12 fra UK ?
(gjerne uten arm)

Mvh Jan I

S

Stover

Gjest
Jan_I skrev:
ixos_76 skrev:

(gjerne uten arm)

Mvh Jan I
Det er alder på spilleren, samt hvilken arm, pu, psu og annet medfølgende tilbehør som avgjør prisen.
Mener 93 modell eller nyere er nevnt som en grense ift hvor enkelt/ mulig det er å implementere nyere oppgraderinger.

Har ikke hørt særlig annet enn lp12 og har forstått at valg av tt avhenger av hvilke prioriteringer man har.

En litt eldre spiller krever å løftes litt, men ved bruk av KP kan vel det løses. Noen velger å gjøre/ lære dette selv.
Alt etter eget ønske og egne fingerferdigheter.

Min ble satt opp av lejonklou i sommer og jeg har ikke tenkt å røre den før evnt. oppgradering av arm mm finner sted. Det kan i teorien si flere år det ;)

Tanken er å få en ekspert fra UK over i 2009. Da ser og lærer man og jeg tenker å skru lp12 sjøl etter den tid.

I

ijustpop

Gjest
Stover skrev:
Jan_I skrev:
ixos_76 skrev:

(gjerne uten arm)

Mvh Jan I
Det er alder på spilleren, samt hvilken arm, pu, psu og annet medfølgende tilbehør som avgjør prisen.
Mener 93 modell eller nyere er nevnt som en grense ift hvor enkelt/ mulig det er å implementere nyere oppgraderinger.
Tror Cirkus er standard på alle LP12er fra 93 og utover.

Vurderer en oppgradering av vinylsiden, og kanskje en lp12 selv, men er redd for at jeg ikke ar tålmodighet til å skru så mye. Liker hifien min litt plug and play. Noe vinyl sjelden er.
Er det bare lp12 som er interessant Espen, eller har du tittet på andre fjæropphengte spillere? For meg er Avid Volvere meget interessant.

break_in

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.07.2008
Antall liker
18
Har selv en fullrigget Linn LP12SE spiller og er meget fornøyd med denne i hovedanlegget. Men har tenkt å bygge opp et nytt anlegg i boden der jeg har en pult for diverse DIY arbeider. Her er det allerede musikkanlegg, men jeg trenger noe bedre en den Tandberg'en og høytalere som står der nå. Og siden det er så mye billig utstyr der ute på børsen så blir det nok en vinylsnurrer kan tenkes. Ute i boden er det mulighet til å sette rack direkte på betonggulv så kanskje en av de mindre ”borerigg” spillerne kunne vært passende. Noen som skal selge en VPI el. billig?

Men når det gjelder kjøp av Linn LP12 så bør du som tidligere nevnt ikke kjøpe for gammel spiller, og i minstefall en med Cirkus installert. Alle de andre parametere som PSU, arm og PU er like viktige på en LP12 som ellers. Lykke til!

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Nå er det minst 3 parallelle LP12 tråder på sentralen. Hva med å bruke den eldste, slik det er nå blir det en masse gjentagelser. Naim-tråden f.eks. innholder en masse nyttig info for den som er ute etter det, vi kunne hatt det samme for LP12 dersom man holdt seg til samme tråd.........

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Du blir aldri ferdig med å bytte, du? ;D
BYtte ? hvem har sagt det ..... 8)Supplere heter det zomby_woof

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
he he , den blir sikkert videresolgt når jeg finner ut at vpi spiller bedre ja !

Men det hadde vært svært moro å prøve en slik , jeg kommer nok for fremtiden til å spille/ha to platespillere.....det som da er viktig foruten at begge er av den gode sorten , er at de har forskjellige kvalifikasjoner , sånn sett tror ejg kanskje Linn kan være noe , har lyst til å gjøre ett forsøk......

Noen som vet hva man må påberegne i pris for en Linn arm her på berget , serdom jeg velger en spiller uten arm....fra uk. :)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ser på KP at armen koster 8700 , og den noe bedre til 40.000 ;)...........

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Takk Vidar , det lønner seg nok å kjøpe enten spiller med arm , eller armen løst i uk , for å montere her hjemme , Jeg får tråle litt i uk i perioden som kommer,,,,,,det kan bli svært så spennende med en brukt lp 12 fra uk , håper å få fatt i en med svart ramme , og nyere enn 95....modell....Hva er høvlige priser for en slik spiller , gitt at den rimligste Linn armen sitter på......

og pris uten arm feks.....(resten av spillern da komplett.)

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Om du klarer deg med en brukt arm ligger det flere på ebay.
En viss risiko er der jo, men det er mye billigere og har funket smertefritt for meg.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Godt å høre det da Luvaton...

Topp Bunn