Forsterkere LITT JEFF ROWLAND NYTT FOR DE SOM ER OPPTATT AV SLIKT

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
124
Torget vurderinger
14
Jeg har vært så heldig at jeg har fått med meg messa i år og i den forbindelse hadde jeg gleden av å høre på alt det nyeste av JRDG. utstyr.

Det kommer en ny 825 som er en stor steroeffekt, rundt 300w pr kanal klasse a/b, altså en nyskapning av gammle
modell 8.

625, 725 og 925 går som før, betegnelsene skriver seg fra de gammle modell 6, 7, og 9, og det er 25 års jubileumsmodeller som blir lansert. De har alle klasse ab kretsløp, ikke klasse D.

Det kommer også en ny verson av Capri pre amp.

Flaggskipet Criterion er utgått.

Corus kan fortsatt kjøpes og kluet er at jeff har laget en ny strømforsyning som kan kjøpes som tillegg for 8-10 000 usd.Denne kan kjøpes fra omkring 2. halvår i år.

Han sier selv at Corus med nytt powersuply er bedre enn gammle Criterion. Det er derfor det også kommer ny Capri.
Alle priser justeres opp fra 15 feb i år, jeg vet ikke hvor store endringene blir. Gamle priser gjelder så lenge.

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe en Criterion, så det var grei innfo og få. Jeg lurte da selvfølgelig på om det kunne være slik at en Criterion med ny strømforsyning kunnne være enda bedre. Det fikk jeg aldri noe svar på så jeg får prøve igjen...

En hyggelig ting til slutt: Alle disse modellene har samme powersuply om de brukes på100-120V eller kobles opp mot 220-240V så da er det bare å kjøpe der det er billigst.

De nye produktene fra Jeff er lydmessig mer likt det gamle i overtonestruktur og klang, men har med seg tempo, rytmikk, svarthet og mikrodetaljer fra 301c. Jeg har hatt begge og det er en glede at Jeff nå er tillbake på "riktig"spor.

Ellers må jeg legge til at om du som meg liker Jeff så er Boulder heller ikke å forakte på noen som helst slags måte, det er bare litt dyrt.......

R

Roysen

Gjest
Jeg har forstått det slik at Model 925 har SMPS.

Mvh
Roysen

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Takk for oppdateringer om Jrdg. Vet du noe om lydmessige forskjeller mellom 300 serien(301 monoblokker og 312 stereoeffekt) og de nye modellene?

capita

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2009
Antall liker
124
Torget vurderinger
14
Takk for oppdateringer om Jrdg. Vet du noe om lydmessige forskjeller mellom 300 serien(301 monoblokker og 312 stereoeffekt) og de nye modellene?
Husk at 312 finnes i 2 utgaver i tillegg til 302. Slik jeg hørte det var de nye forsterkerene( jeg hørte på 925) rett og slett mer romantiske i sin presentasjon. Det er fyldigere over hele bildet, mer kjøtt på beinet på en måte. 301, 302, 312 osv. er forsterkere som er ekstremt raske svarte i bakgrunnen og kanskje det optimale til gjenngivelse av klassisk musikk. Det som mangler er litt tyngde og fundament i bassen, det kan oppleves som at de ikke tillater at tonene klinger helt ut. Det var ihvertall slik på mine Magico V3. De nye er en slags mellomting, de er raskere enn de gamle, og ikke så sterile som 301 og co. om det går ann å beskrive en forsterker fra Jeff på denne måten. Det er selvfølgelig slik at 301 og co ikke har noe som helst med ICE å gjøre lydmessig sammenlignet med hvordan andre klasse d forsterkere høres ut.

Hvis du er kjent med og vant til klassisk Jeff Rowland og liker det så kan det være vanskelig å leve med klasse D konstuksjonen. jeg har beholdt 2 modell 8 og oppgradert dem og byttet mellom dem og 301. Etter en stund måtte jeg bare bytte tillbake til mod 8, og motsatt. De nye er levelige og minner mer om de gamle i sin form og presentasjon. De har et lavere Nose floor en noen av de annen konstruksjon. De nye er mer organiske, og mer oppløst, men også roligere, det er mindre stress slik jeg oppøevet dem. Hva anngår mikrodetaljer er jeff i en egen klasse. Det gjelder uansett modell. Jeg vil kanskje si at jeg bruker DCS som kilde og det var også det som ble benyttet over there.

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.649
Torget vurderinger
10
Satt og lyttet lenge til 301(tror jeg det var, ca. 60 kg pr. blokk.Tilbake i 06 kanskje?)hos Tor/Lyric, jeg ble ikke fornøyd med lyden! I ettertid fant jeg ut at det var smekkfullt med B&O inni der og det forklarte alt!:) Jeg trodde faktisk det var AB drift jeg hørte på.....
Skal bli spennede å høre de nye sakene, tror det blir ett bra løft.

Mvh.
SAL

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
Noen som har hørt 925 og har noe å dele ?
Hvordan er den imot 301 ?

D

DL

Gjest
Model 8 er en fantastisk bra forsterker. Noen som vet om det er mulig å få tak i nye kondiser til den?

DL

Topp Bunn