Litt morsom vri

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Rick James var vel ikke med i Chic? Samme det, alle funk-artister ser tvilsomme ut, her er et bilde av Sly Stone fra i år. Han er forøvrig 63 år gammel.



Uansett, funk er kult; Parliament, Funkadelic (alt med George Clinton egentlig), Sly Stone, Prince, James Brown, - en fet blåserrekke og en bra groove, så er i hvertfall undertegnede solgt. Andre får bare tro hva de vil. Har ingen aversjoner mot musikken til Rick James heller, i hvertfall ikke den gamle. Dessuten kan han vel krediteres for å ha reddet Motown Records fra konkurs på slutten av 70-tallet.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Jeg vet ikke hva som var meningen med å plutselig nevne ham når han da ikke har noe med trådstarten å gjøre. Er det en musikkpolitisk korreks kunne jeg ikke brydd meg mindre.
 

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Innlegg
503
Antall liker
17
Torget vurderinger
1
Tøffeste "Le Freak" JEG har hørt, Chic blir næsten like tøft som Mothers Finest 8)

Tom-Erik
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.508
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tøffeste "Le Freak" JEG har hørt, Chic blir næsten like tøft som Mothers Finest 8)

Tom-Erik
Fikk ikke opp denne linken Ivar...

Men MF er tøfft!! ;D

Har alle skivene deres og ett par konserter på DVD.
Ett fra 1987 og ett fra 2003.
Svinger minst like mye nå...bare endel hardere i utrykket.

Funk, heavy og soul i skjønn forening!



Her er det det handler om....live!

Fikk med meg (som en av meget få... :() konserten deres på Rosendal i Trondheim.
Ble fest m bandet etterpå! 8)

Nå må jeg også holde meg litt til tråden..
Har litt sansen for den orginale discoversjonen av "Le Freak"til Chic.
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Jeg vet ikke hva som var meningen med å plutselig nevne ham når han da ikke har noe med trådstarten å gjøre. Er det en musikkpolitisk korreks kunne jeg ikke brydd meg mindre.
Du verden ! .. Jeg vet ikke om Rick James er den mannen jeg ville ha trukket frem for en musikkpolitisk korreks gitt. Hele sjangeren er forøvrig tabu for alle som er medlemmer av musikkpolitiet.

Derimot synes jeg mesteren av snusk (James) kan trekkes frem i de fleste sammenhenger, om ikke annet fordi han ser så forbannet godt ut på bilder ;D



Rick James woops your ass !
 
Topp Bunn