Litt nyskjerrig på yrker..

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Oi. Først leste jeg det som Dual-problematikk (psykiatri)  ;D

Mvh Vidar P
Vidar, du har frekventert Vintageavdelingen for mye ;)
 
J

jekri

Gjest
Vidar, du har frekventert Vintageavdelingen for mye  ;)
Av den grunn har han utviklet nevrosa dualista. Dette er en av de værste lidelser en musikkelsker kan få. Eneste behandling som hjelper er å selge stereoanlegget for så å kjøpe en ghettoblaster fra Elta, www.elta.de  ;D
På dette skal det kun spiller Tyrolermusikk, 4 timer om dagen i 6 måneder. Da er han garantert kurert og lengter etter å kjøpe Dual/Shure/Tandberg ;D

Yrket mitt? Ja, det er prosessoperatør
 

HottenTott

Medlem
Ble medlem
08.11.2004
Innlegg
7
Antall liker
0
Mener jeg husker flere her som ønsket å slutte jobben til fordel for musikklytting og 300.000,- i sosialstøtte med SV i regjering. Ingen som har fulgt opp??

Selv er jeg student - halvt siv.øk, fordypning i logistikk. Blir vel kanskje innkjøper eller noe sånn etterhvert.

mvh,
 

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Innlegg
230
Antall liker
1
Mener jeg husker flere her som ønsket å slutte jobben til fordel for musikklytting og 300.000,- i sosialstøtte med SV i regjering. Ingen som har fulgt opp??
Synes du ikke at din politiske agenda gjør seg bedre gjeldende i en egen tråd? Tråden stiller spørsmål om hvilket yrke du har, ikke hvilket politisk parti/koallisjon du ønsker å kritisere. ::)
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
11.089
Antall liker
6.760
Sted
Holmestrand
Siving (fysikalsk elektronikk) og Siviløkonom; driver med IT og prosjekter i Finansnæringen, men har ikke praktisert det tekniske på flere tiår og begrenser meg pt til Ohms lov.
Hvis alle her hadde praktisert ohms lov hadde det vært et stort framskritt, siden det er grunnlaget for alt elektrisk. :)
 

Gunderz

Medlem
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
11
Antall liker
0
Yrkesfaglig VGS: elektronikk
høgskole: elektronikk
Universitet: mikroelektronikk
fremtidig jobb: narkoman
 

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2003
Innlegg
177
Antall liker
0
Er utdannet møbelsnekker men jobber som innredningssnekker ved Aker Yards.
 

HottenTott

Medlem
Ble medlem
08.11.2004
Innlegg
7
Antall liker
0
Synes du ikke at din politiske agenda gjør seg bedre gjeldende i en egen tråd? Tråden stiller spørsmål om hvilket yrke du har, ikke hvilket politisk parti/koallisjon du ønsker å kritisere. ::)
Jeg var redd formuleringen min kunne mistolkes i den grad at den ville gi uttrykk for en politisk agenda. Dette var ikke min intensjon og jeg beklager dette, samtidig som jeg tilbakeviser at jeg sympatiserer med SV. Jeg burde puttet inn noen gule hoder for å få frem, hva skal jeg si, "morsomheten" i det som ble referert i den aktuelle tråden.

Ønsker ikke å støte noen ;)

Jeg er altså student, men vil forhåpentligvis ha et yrke etter sommeren. Noen som har en jobb til meg??
 

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Innlegg
370
Antall liker
1
Hmm ... jeg får vel på sett og vis betalt for å styre ordentlige jernbaner (fortsatt 1:1). Jeg tor ikke forsterkerne mine hadde satt pris på 16KV 16 2/3 Hz. Er forøvrig sivøk, ingen formell teknisk bakgrunn.

mvh
KJ
Jobber vel med jernbane jeg også.. Gir gass og bremser..
Egentlig Automatiker
 
L

Lydtekniker

Gjest
Studerer lydteknikk med spesialisering på film-, tv og kringkastingslyd. Har også studert informatikk. Blir vel (forhåpentligvis) en jobb i et TV- eller produksjonsselskap etter endt utdannelse.

Aller mest kunne jeg tenkt meg å jobbe i musikkstudio, men markedet er trangt.
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Ikke mye teknisk bakgrunn her. Ifølge Affa driver jeg med ...
Nei, sjekk heller idiot-tråden ..

;D ;D ;D


mvh
 
P

Parelius

Gjest
Fagfilosof, misantrop og misolog, med stor tro på kjedsomheten, teknologer og teknologikritikere.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.454
Antall liker
2.681
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Fullført Bachelor IT. Går nå Økonomi og ledelse mens jeg søker på jobber...

En tilværelse jeg gleder meg til å bli ferdig med! Har noen en interessant jobb å tilby.. LET ME KNOW! :p

mvh Kai
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.202
Antall liker
30.315
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hmm ... jeg får vel på sett og vis betalt for å styre ordentlige jernbaner (fortsatt 1:1).
Aaaahh, så tøyser vi rundt i samme bedrift skal du se - men antar at jeg er laaaaaangt nede på gulvet, styrer trafikk, passer på folk åååå sånn. :D

Og Miata, han jobber vel for en av kundene våre da? ;)

Mvh

Lagga
 

JOhan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
112
Antall liker
0
Banksjef i DnB NOR.

Hei - hei LMC!! ;)
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.140
Antall liker
1.471
Torget vurderinger
4
Radio / TV reperatør frem til 1999. 180000 i året på det beste.Da fikk jeg nok. Sytende oppkjeftige kunder som skulle ha alt på 5 års særnorsk idiot kjøpslov. Resten av Europa flirer av oss når det gjelder den kjøpsloven. Syr puter under armene på forbrukeren og gjør det umulig å tjene penger. Om 10 år så er det ikke en radio/tv mann igjen, det vedder jeg på. Ble konsulent og tjener i dag tre ganger så mye.
Og gud skal vite jeg savner ikke radio/tv bransjen. Møkkabransje. Elkjøp og resten av kjedene har ødelagt totalt.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Er jeg helt ensom som eneste håndverker da? hehe...
Neida,

Jeg reparerer olje-/gassbrønner.  Det følger visst noen titler med dette også, men la oss ikke bli formelle ;D
 
O

om.s

Gjest
Nautiker med land under føttene for tiden, jobber som havne befal i en oljehavn........
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.317
Antall liker
4.690
Torget vurderinger
1
Aaaahh, så tøyser vi rundt i samme bedrift skal du se - men antar at jeg er laaaaaangt nede på gulvet, styrer trafikk, passer på folk åååå sånn. :D

Og Miata, han jobber vel for en av kundene våre da? ;)

Mvh

Lagga
Desverre, jeg er en «blåruss» som sitter et hakk over (oppe i skydekket) og prøver å styre hele butikken, infrastruktur og trafikk.

mvh
KJ
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Er student, siste år på bachelorgraden i Maskinteknikk. Til høsten begynner jeg på mastergraden i marin og unvdervannsteknologi. Med mindre noen gir meg en god jobb med muligheter til å studere på si....

Og annenhver helg kjører jeg drosje.

Mvh
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
9.015
Antall liker
4.457
Konsulent innen strategi, prosessforbedringer, innovasjon og denslags siden 10 år tilbake.

Siv.ing i industriell økonomi og doktorgrad i bedriftsadministrasjon.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.202
Antall liker
30.315
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Desverre, jeg er en «blåruss» som sitter et hakk over (oppe i skydekket) og prøver å styre hele butikken, infrastruktur og trafikk.

Aaaaaahh..... Tåkeheimen ja....... ;D

Mvh

Lagga ;)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.293
Antall liker
953
Sosialkonsulent i rusmiddelataten, Oslo. Begynner snart på videreutdannelse innen dualproblematikk(rus/psykiatri). Spennende!
Pussige greier. Jeg jobber også i rusomsorgen (Spesifikt miljøterapeut i behandlingsinst.), starter med samme type videreutannelse I DAG (Kl.10.30) ;)
Kjetil
 

magnaes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
112
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Sosiolog/lærer i voksenopplæring/yrkersveiledning/arbeidstrening....
metall musiker
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.524
Antall liker
2.980
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Musiker, dirigent, musikkpedagog.

Musikk døgnet rundt med andre ord ;) ::)
 
T

tjn

Gjest
Er dette viktig å vite eller er det bare god gammel norsk "navlebeskuing"?
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.654
Antall liker
228
Hovedtillitsvalgt på heltid. Fagforeningsmann m.a.o.
Det kvalifiserer meg til å ha en mening om alt!! ;)

Fagforbundet - Norges største forbund!! =)
 

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
512
Antall liker
128
Vekter i Securitas, med tre år på Blindern bak meg (samfunns- og humanistiske fag). Dessuten Radiolinja ved Danvik FHS. Er det ikke rart hvordan tilfeldighetene leder en inn på helt andre veier enn man egentlig hadde tenkt? Spennende, synes nå jeg.
 
Topp Bunn