Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Fin step up du har fått kloa i. Hvis ikke jeg tar helt feil , kommer den fra et sted de «fanden meg skjøt med skarpt» for noen år siden?
    I såfall , en veldig hyggelig selger
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin step up du har fått kloa i. Hvis ikke jeg tar helt feil , kommer den fra et sted de «fanden meg skjøt med skarp» for noen år siden?
    I såfall , en veldig hyggelig selger
    Tenker du på T? Han er en fin fyr ja 😊..
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tomas er selger ja. Burde vel svingt bortom og hentet i og med at han bor så nærme,
    men når man ikke har tid MED ÉN gang (!!!!), så fikk det bli posten... 😅
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Snakker om å få flow.
    Jeg har hatt en soft spot for Audio Innovations siden jeg kjøpte et av de tidlige settene i Norge på 80tallet;
    Series 800 power og pre.

    Series 1000 var drømmen da det kom litt senere, men det ble aldri noe av, alt for mye penger for meg da...

    En i bekjentskapskretsen fikk dog tak i de, og brukte monoblokkene til å drive et par Martin Logan CLS,
    det var en skjellsettende opplevelse!


    Derfor var det ikke rart at jeg hoppet på den AI trafoen over her, og i dag øket jeg innsatsen betraktelig, Frikken
    hadde et Series 1000 sett til salgs! Hjertet mitt..... ❤

    Jeg må takke for en fantastisk velvillighet Frikken, at du tok turen over til Moss og møtte meg der er bare fabelaktig,
    tusen takk!
    Så fikk vi og en hyggelig prat om hyggelige, og ikke fullt så hyggelige hifi-transaksjoner og om både pålitelige og
    upålitelige kjøpere og selgere. Våre erfaringer er ganske like.

    Men jeg prater meg bort - dette gleder jeg meg STORT til å høre!

    IMG_0733.JPG


    IMG_0736.JPG


    /Morten
     
    Sist redigert:

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    669
    Antall liker
    850
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Takk for veldig hyggelig handel . Når de først måtte gå , er det suverent at de kommer til et godt hjem :) En liten svipptur til Moss står ikke på ;)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De forlater ikke dette huset med det første, det kan du føle deg trygg på.
    Dvs, det blir en tur til Lassemann i førsten av uka, se over og legge planer... ;)
    /Morten
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Wow, grattis, Lagga!

    Hvem blir vel ikke blanke i øyne av AI? Tenker stadig på min 500s som drev ProAc 1SC et sted på 2000-tallet. Heck, trengte ikke engang å ha lyden på, men bare å se på den smekre saken for å føle velvære - så genialt enkel og estetisk i linjene. Og her har du jaggu tre av slaget!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    AudioInnov-1.jpg



    As audiophiles many of us have products we have a very particular appreciation of. It could be a beaten up old valve amp found in a parent’s attic that utterly transforms music or a long desired component that can only be obtained by mortgaging the family home. Although some take this interest a step too far and become distinctly fanatical, there are occasions nonetheless when such abundant enthusiasm is partly or fully justified. I believe the Audio Innovations First Audio power amplifier is an excellent example of the latter. Its importance is not acknowledged today, which in turn prompted me to write this advocacy about its significance historically and its continued worth as an amplifier in its own right.

    Although the First Audio, and its monoblock relation the Second Audio, seem to be largely forgotten they represent a genuine milestone in audio technology. They are the culmination of a design aesthetic that emerged in the 1970’s where there was a gradual realisation that feedback can be problematic and valve technology began to be reappraised. Not only has approach to amplification radically altered how amps are designed today but the First and Second Audio have also been influential.

    Introduced in 1986, the First Audio was extremely radical for that era: a high-end amplifier producing a grand total of 7.5 watts per channel! Other than a few relatively exotic Class A transistor and lower cost valve amps, virtually all amplifiers producing 20 to 30 watts occupied the budget market. Any outputting less than two figures seemed to cross some sort of psychological barrier. Somehow it wasn’t right. The fact that it was a relatively costly amp made the notion more bizarre, perhaps even shocking!

    The First Audio uses output triodes. This was almost as novel as the very low output. While small signal triodes were and still are the most common valve type found in amplification, amps using output triodes hadn’t been widely available for some thirty years! Tetrodes and pentodes became the norm as they produced greater power, and in the 80’s manufacturers sought higher transistor-like output ratings.

    The rebirth of triode amplification can be understood by looking to the past. Output triodes with direct-heated cathodes were the mainstay of high quality amplification in the 1920s and 30s. Output pentodes and beam tetrodes became popular in the 30’s. They are more power efficient devices as they generate higher wattage in a given circuit. Unfortunately, this comes with a much higher output impedance and significantly higher levels of distortion, including a disproportionate increase in levels of odd order distortion which is more audible to the human ear than the even order distortion that triodes primarily generate. They were used in applications where power and cost took precedence over sound quality.

    After World War II negative feedback was used in amplification to reduce distortion levels. By the turn of the 1950’s with the rise of the hi-fi industry and its associated commercial pressures, output tetrodes and pentodes were increasingly used for better output power, combined with more negative feedback to reduce output impedance and distortion. Increasingly Class AB circuits replaced Class A to further increase output power but as with the switch from triodes it yielded greater levels of distortion.

    Clearly high output power is not a virtue of triodes. The key reason for their use rather than tetrodes, pentodes and transistors is sound quality. This is mainly a product of their lower and more benign largely even order distortion characteristics, allowing little or no global or local feedback to be used.

    Tests in the 1930’s indicated that second order distortion is imperceptible at levels up to 5% although some perceive it at lower levels. Shorter in 1950 and Wigan in 1961 published articles discussing the greater aural impact of odd order distortion. In 1957 Crowhurst referred to the increasing complexity of distortion when feedback is applied. Lower order distortion is reduced while higher order forms increase. These orders are lower in level but potentially more audible especially when modulating with the signal. These observations were not necessarily a rejection of feedback but raised issues about use. Such concerns were not widely accepted so the affair with feedback continued without complications.

    By the late 1960’s, while the world was embracing the transistor and high feedback, a small movement developed in Japan comprising of enthusiasts who advocated the use of low power triode amps coupled with very efficient speakers. Jean Hiraga was influenced by the Japanese enthusiasts. In 1970’s articles of his were published which contended that the harmonics of distortion rather than total distortion levels should be evaluated. In 1986 he received an award from a well-established magazine for his contribution to the understanding of audio reproduction. That year the “First Audio”, the first commercial triode amplifier in decades, utilising neither global nor local feedback, appeared in a largely unsuspecting audiophile market.

    Audio Note built a small number of quite powerful amplifiers based on the large 211 triode from 1980. The Ongaku, issued circa 1989, was sold internationally more so than previous models with the help of Peter Qvortrup, then owner of Audio Innovations. It caused a quite stir partly due to its £30,000 price!

    The First and Second Audio pre-date the Ongaku by a number of years but failed to build up anything like the same level of mystique. They were far more utilitarian and cost a mere fraction of the price. In the early 1990’s the First Audio retailed for a relatively modest £1300. Its bigger brother the Second Audio (a monoblock double valve 15 watt equivalent) retailed at £2600. Both sold surprisingly well.

    One gets the feeling hardly a cent was wasted in the construction of these amplifiers. They have a fairly lightweight construction for models in their price range, utilising the standard Audio Innovations art deco cabinet design common to cheaper models like the 500. Being more substance than surface, these amplifiers have their share of internal goodies. The power-supply uses a hefty mains transformer with six secondary windings. Components changed with time but handmade paper-in-oil capacitors (rare at the time), bulk-foil non-magnetic resistors, and fully hardwired circuitry are common. The output stage uses cathode (auto) biasing. Four and eight ohm binding posts are fitted to suit different speakers; early models also feature a 16 ohm binding post. A switch on the rear alters the earthing to minimise hum.

    There were three versions of the First and Second Audio. The initial version (c. 1986-88) uses ECC88 (6DJ8) and PCC88 small signal valves along with 6B4G direct heated output triodes. The 6B4G is an 8 pin 6.3 volt (cathode heater) version of the 2A3 valve (2.5 volt heater, 4 pin) which itself dates to 1932. It was a popular variant used in amplification into the 1950’s but is rarely used today. The ECC88 is a double triode popular since the classic era of hi-fi. PCC88’s are similar but use a higher heater voltage.

    After a short time 6B4G NOS supplies began to run low so new versions were launched using 2A3 tubes instead (c. 88-92). The company took the unusual step of having modified 2A3’s produced by Shuguang in China. The most peculiar feature of these amplifiers is the use of 2A3’s with octal (8 pin) bases rather than standard 4 pin bases. This was required since 4 pin bases were rare at the time. These octal bi-plate valves sound reasonable but don’t compare with NOS or modern monoplate 4 pin 2A3’s. Changing the bases in the amplifiers to 4 pin or buying good 2A3’s with octal bases specially fitted is an important upgrade. The PCC88’s were jettisoned for uniform ECC88 usage in the preceding stages.

    The last version of the amplifiers (c. 92-96) were designed and manufactured when Audio Components ran Audio Innovations. The redesigned circuit features lower gain 12AU7 (ECC82) valves to drive the 2A3’s. These changes are a significant departure from the initial design and an improvement sonically.

    The First and Second Audio operate in push-pull class A1, a highly linear mode of operation. However push-pull topologies have become controversial partly due to losses caused by splitting the signal into opposing cycles. Paraphase phase splitters are used for this task but have a less symmetrical output than other splitter types although they perform well. Phase symmetry would become a critical issue with the popularisation of single-ended amplifiers like the Ongaku in the 90’s that completely avoid the process.

    Despite the low continuous RMS output, these amps have very generous dynamic power, perhaps more so than non-triode valve amps. This yields an output power similar to transistor amps of around three times their rated output! Although more tolerant of speaker loads than equivalent single-ended amps, care should be taken with matching. Difficult or insensitive speaker loads compromise performance.

    Two amplifier gain stages drive the 6B4G’s/2A3’s resulting in very high input sensitivity since there is no gain loss from using feedback. The ECC88 versions of the amplifiers have a sensitivity in the region of 100 mV! The later ECC82 version has a sensitivity of over 200 mV – high but far more usable. With such sensitivities most of the gain produced by active pre-amps is redundant. For this reason the amps, with a suitably high input impedance of 220 Kohms, were designed to suit standard passive pre-amps.

    Whilst aged triode amps like the Western Electric 300B cinema amps were highly influential, The First and Second still represent the first experience of triodes for many designers, reviewers and consumers alike. Reviews at the time testify to a very different sonic experience quite unlike anything to be found in competing amps. This was the case until the early 90’s when a number of new triode amps appeared.

    While current amplifier technologies offer different pros and cons, it does seem that triode amplifiers offer the kind of performance other amplifiers rarely hint at. In a way these amplifiers transcend issues like treble, bass, and detail. Although these qualities are important, the difference between an excellent triode amplifier and more conventional designs is the difference between experiencing an almost metaphysical “thereness” and the audible distance experienced with conventional reproduction. This was quite a revelation for some reviewers. There is an uninhibited intensity that the amplifiers either bring to music or do not impede, often in contrast with other amplifiers that slightly restrict the sound.

    Since the 1990’s the triode has become extremely popular for high-end amplification. The higher powered 300B has become the valve of choice. More recent trends in design vary with that of the First Audio. Class A push-pull triode configurations have largely given way to single-ended triodes (SET). Although some still prefer push-pull, the majority have a preference for single-ended topologies today.

    While other amplifiers of the era like the Ongaku and Pioneer A400 are better remembered, and it can be argued that the common design of triode amplification has moved on to a certain extent, it is still the case that the First and Second Audio represented a very prescient insight of some radical paradigmatic changes to come. They also stand up when evaluated as products in their own right. They are extremely fine quality amplifiers that compare favourably with many of today’s high-end equivalents.

    Audio Innovations: The Story

    Audio Innovations was founded by Peter Qvortrup and Erik Andersson in 1984. Their first products were the 800 Series power amp and matching pre.

    The valve amplifiers of the 1980’s occupied the high-end almost exclusively. Most of the valve amplifiers of the 1950’s and 60’s were not nearly as expensive as their newer equivalents. In contrast to many other companies, Audio Innovations continued the noble tradition of making the valve amplifier an affordable item – the aim was to have one in every home!

    In 1986 Audio Innovations were seemingly the first to reintroduce integrated valve amplifiers! The Series 500, a mid-priced 25 watt integrated, become probably the biggest selling valve amp of the late 1980’s while the 300 integrated was the least expensive valve amplifier then available. In keeping with the firm’s cost conscious approach early models like the Series 800, 500 and 300 cost the equivalent figure in Sterling when first introduced!

    Most frequently Audio Innovations used EL-34 power pentodes. Their smaller amplifiers use EL-84 output pentodes and the Series 300 uses ECL-86 triode-driver/output-pentodes. These designs typically use paraphase phase-splitters, and Class A push-pull output stages with ultra linear feedback configurations. Relatively little negative feedback is used. Their amps were typically designed to suit conventional efficiency loudspeakers. A few rarer zero feedback pentode models like the Series 200, 400, and 800 Mk2 are extremely intolerant of speaker loads which limit their application unduly.

    Erik Andersson returned to Sweden in 1986 but designers like Guy Adams, and others like Guy Sergeant, maintained the design ethos of the company. A firm called Audio Components bought Audio Innovations in 1991. While other companies were beginning to introduce exotic high-end triode amplifiers, and a prototype “Third Audio” using the then extremely novel 845 bright-emitter triode in push-pull was shown at hi-fi shows in 1990 (never released commercially), the new owners changed their approach by focusing more on the lower end of the valve market. Audio Innovations branched out into kits and even introduced a transistor amp with an old style quasi-complimentary output stage!

    In 1996 Audio Partnership bought the brand. This was regrettable as they also bought a number of other once excellent firms like TDL that were then used to brand low grade products. The production of Valve amps ended, and the Audio Innovations brand was used for inexpensive lifestyle systems, shelving and silver tinned wiring sold principally by the Richer Sounds budget retail chain in the UK.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Wow, grattis, Lagga!
    Hvem blir vel ikke blanke i øyne av AI? Tenker stadig på min 500s som drev ProAc 1SC et sted på 2000-tallet. Heck, trengte ikke engang å ha lyden på, men bare å se på den smekre saken for å føle velvære - så genialt enkel og estetisk i linjene. Og her har du jaggu tre av slaget!
    Takk takk Gunner! Det er som du sier - forelsket meg i looken fra første øyeblikk back in the day, og de er stadig en estetisk nytelse. :love:

    Enda viktigere er det at jeg har trua på at de kan skape magi her hjemme.

    /Morten
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det coole her er at de maktet å skape denne deilige looken med rimelige deler. Her er ingen tykke plater av diverse metaller, ikke er kabinettet frest ut av et stykke aluminium eller hva det måtte være for å skape følelsen av eksklusivitet. Man kom langt, meget langt, med fornuftig materialbruk og smakfullt formgivning.

    Man har utstyr som bare rolig sier:-«Jeg er cool. Uansett» (AI) og man har utstyr som skriker:-«JEG ER HARRY. UANSETT!!» (D’Agostino eller hva det nå heter).

    Imidlertid var AI aldri kjent for å være av de mest driftssikre eller sk «bygd som tanks». Jeg håper at dr Lasse får virkelig skikk på dem, så får du sende en PM den dagen du svinger deg til neste gren😉.

    Skrev jeg 2000-tallet? Jukset litt der, det var nok i 1998 jeg hadde 500S. Dæven, som tiden flyr, sukk!😝
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.388
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Snakker om å få flow.
    Jeg har hatt en soft spot for Audio Innovations siden jeg kjøpte et av de tidlige settene i Norge på 80tallet;
    Series 800 power og pre.

    Series 1000 var drømmen da det kom litt senere, men det ble aldri noe av, alt for mye penger for meg da...

    En i bekjentskapskretsen fikk dog tak i de, og brukte monoblokkene til å drive et par Martin Logan CLS,
    det var en skjellsettende opplevelse!


    Derfor var det ikke rart at jeg hoppet på den AI trafoen over her, og i dag øket jeg innsatsen betraktelig, Frikken
    hadde et Series 1000 sett til salgs! Hjertet mitt..... ❤

    Jeg må takke for en fantastisk velvillighet Frikken, at du tok turen over til Moss og møtte meg der er bare fabelaktig,
    tusen takk!
    Så fikk vi og en hyggelig prat om hyggelige, og ikke fullt så hyggelige hifi-transaksjoner og om både pålitelige og
    upålitelige kjøpere og selgere. Våre erfaringer er ganske like.

    Men jeg prater meg bort - dette gleder jeg meg STORT til å høre!

    Vis vedlegget 677072

    Vis vedlegget 677073

    /Morten
    Bøst!😁
    Gratulerer!

    O
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nice! Memories!! ..hadde selv en S800 med innebygd pot i, funket som en begynnelse og siden en S500 på ett par Snell E3(?) og en Yamaha CDP 1060, tror jammen jeg også en periode hadde den lille boxen der hjemme, brukte den på S800 med ett passivt QED försteg...det var gode dager tilbake på 90 tallet 😄

    Flott sett du hanket hjem fra Frikken, nydelig!!

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette var saker... Men ser Frikken selger alt han har.. Håper han ikke skal gi seg med hobbyen? Og veldig kjekt å ha en venn som lassemann, han er et unikum 🙂
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    Har en AI Series 800 MkII til gi bort pris hvis noen er interessert i den.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det ble en mandagstur til Lassemann med blokkene , lenger greide jeg ikke å vente!
    Tanken var som nevnt å åpne de opp for en kikk og idémyldring, men halvveis inn i den andre kaffekoppen,
    koblet Lassemann de like gjerne opp, så fikk vi høre om det var lyd i de.

    IMG_0740.JPG



    IMG_0741.JPG


    Jeg har hatt rosenrøde minner om disse forsterkerne siden jeg hørte de tilbake på midten av 80tallet, så det er trygt å si at fallhøyden var stor.
    Vel, etter et par spor satt jeg der med hakeslipp og hjertebank, kjære all verden som de leverer!

    Måtte le litt av å se A I-blokkene inntil Lassemanns (på alle måter) monumentale DPA-blokker, A I ser ut som en reiseradio i sammenligning 😂

    IMG_0744.JPG



    IMG_0746.JPG


    Forsterkerne skal gjennomgås og stelles med, men med tanke på hvordan de spilte hos Lassemann, tok jeg de med hjem igjen.
    De skal få lov å gå litt her hjemme slik de er, stakk innom det lokale ASVO-utsalget på veien og kjøpte en TV-benk, den var neeeesten bred nok 😅


    IMG_0750.JPG


    Jeg forsto på Frikken at settet har støyproblemer, men heldigvis; både hos Lassemann og her, er i det minste blokkene helt tyste.
    Litt rørsus når jeg legger øret inntil høyttaleren, men det er det hele.
    De imponerer stort her også, det er en nerve i de som virkelig griper tak i meg. 🥰

    Blokkene har høyere gain ut enn hva som står her fra før, så det er en jobb å gjøre med bassnivået, - ellers virker det klart at dette er veien videre.

    IMG_0752.JPG


    /Morten
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ikke noe lys i preampen @Lagga ?
    Nei, den er hverken koblet opp eller testet ennå Laban.
    Men morsomt at du spør, for det er en hybrid pre; passiv linjepre med aktiv RIAA. Det betyr at røra som stikker opp er alle
    del av RIAA'en. Så, så lenge jeg ikke bruker ei kvern, fungerer den helt fint uten lys.

    RIAA-delen skal dog være meget god, så etterhvert skal selvfølgelig pre'en lyttes til, men antagelig ikke i hovedanlegget.

    /Morten
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg må innrømme at disse blokkene tok også meg litt på senga. Riktignok har jeg hatt den integrerte 2x25 watteren på besøk her en gang. Den spilte også veldig bra kan jeg huske. Likevel må jeg nok si at disse 50 watt klasse A er noe av det bedre jeg har hørt på lenge. Det er noe med Peter Qvortrup og det han lager som tilfører noe ekstra i konstruksjonene. Sjelsettende, rett og slett. Nå var det også en meget god rør pakke som fulgte med kjøpet som også bidro til den gode opplevelsen. Nå gleder jeg meg til og snart bli en eier av en Series 800 MkII.. Mvh lassemann ☺
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Nei, den er hverken koblet opp eller testet ennå Laban.
    Men morsomt at du spør, for det er en hybrid pre; passiv linjepre med aktiv RIAA. Det betyr at røra som stikker opp er alle
    del av RIAA'en. Så, så lenge jeg ikke bruker ei kvern, fungerer den helt fint uten lys.

    RIAA-delen skal dog være meget god, så etterhvert skal selvfølgelig pre'en lyttes til, men antagelig ikke i hovedanlegget.

    /Morten
    Hei du :) det at den er passiv i linjedelen den så jeg ikke komme :eek: , det må være en djevelsk god riaa i den som trenger så mange lyspærer :).

    Måtte A.I tjene deg og Lasse lenge å vel

    Mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2

    - og da er det meste sagt! Ingen tvil om at anskaffelsen av monoblokkene fra Audio Innovations har fått det til og blomstre i hodet,
    dette var en kjærkommen vitaminpille!

    Love is in the air..... 🥰

    Nei, må slutte å prate før jeg blir HELT bløt, det er ikke noe pent synt,
    DISSE myke verdiene derimot:

    b&w_48.jpg


    b&w_49.jpg


    b&w_50.jpg


    b&w_51.jpg


    b&w_52.jpg


    b&w_53.jpg


    b&w_54.jpg


    b&w_55.jpg


    b&w_56.jpg


    b&w_57.jpg


    b&w_59.jpg


    b&w_60.jpg


    Ønsker dere alle en super weekend, helgehilsen fra Laggas!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    BTW, kan noen se å gi Lassemann et større rom? :rolleyes: :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    Ahh, det var da enda godt - det fortjener han! Og så kan JEG overta TR6....... :cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.929
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det er de myke verdiene som virkelig teller ;)
    God helg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klassisk bra skive. Hva er det skrotet på benken, har du startet som vintage forhandler? :)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ja, den er grom. Tror det er 19 år siden forrige gang de slapp et album, så dette var kjærkomment!

    Rommet til junior er nå mitt datarom, og der trengs det lyd HC. Det er faktisk et av anleggene i huset som får mest spilletid... 😅
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, den er grom. Tror det er 19 år siden forrige gang de slapp et album, så dette var kjærkomment!

    Rommet til junior er nå mitt datarom, og der trengs det lyd HC. Det er faktisk et av anleggene i huset som får mest spilletid... 😅
    Ja, kjenner til det å akkumuleres med stæsj... Litt god følelse og. Men skrekk og gru for de som skal rydde opp etter en.. :rolleyes::)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Enkelte firmaer og ting skal man ikke spøke med..

    AI mangler 0.JPG


    Neida så....

    AI mangler.JPG


    Men det var fem dager siden.

    Det går visst troll i ord, igjen...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23
    lassemann er så fornøyd med den stua han har.. Her låter det så bra at jeg nesten tviler en annen stue (eller garasje) ville gjort dette bedre.. 😉

    TR6 beholder nok jeg.. 😉

    Mvh lassemann ☺
    Nå synes jeg du er veldig vanskelig altså..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn