Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    27580 fra det store utland 😎
    A ha, den er god. :geek:

    Du la sikkert merke til hvor smud det gikk over stasjonen. Jeg hadde vært ute og polert skinnegangen før du kom.
    Har en gammel tannbørste til slikt arbeid.

    IMG_1204.JPG


    - og sjekket at 14-maskinen stod trygt så klart

    IMG_1206.JPG


    Samt at broen tålte vekten av meg.

    IMG_1197.JPG


    Kort natt, allerede til første VY-avgang kl 04.22 var solen på på vei opp

    IMG_1207.JPG


    IMG_1208.JPG


    It's just another day in paradise... :cool:

    IMG_1214.JPG



    /Morten 🤗
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    A ha, den er god. :geek:

    Du la sikkert merke til hvor smud det gikk over stasjonen. Jeg hadde vært ute og polert skinnegangen før du kom.
    Har en gammel tannbørste til slikt arbeid.

    Vis vedlegget 727057

    - og sjekket at 14-maskinen stod trygt så klart

    Vis vedlegget 727058

    Samt at broen tålte vekten av meg.

    Vis vedlegget 727059

    Kort natt, allerede til første VY-avgang kl 04.22 var solen på på vei opp

    Vis vedlegget 727072

    Vis vedlegget 727074

    It's just another day in paradise... :cool:

    Vis vedlegget 727075


    /Morten 🤗
    Går alltid smuud over Særp, nesten så jeg tror dere vil bli kvitt oss raskest mulig 😜
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Beth Hart har fløyet under min radar. Har satt «laserstråle» på henne og hun skal sjekkes ut nærmere definitivt. 72 modell også, en kvalitetsårgang der, helt enig @RoDa
    Som 'breaker nevner over her, har damen modnet, som menneske og i uttrykk.
    Sist jeg så henne, på Rockefeller for noen år siden, var den dopinfuserte galskapen temmet, good for her!

    Anbefaler sterkt albumene hun og Joe Bonamassa har laget sammen i senere år.

    Det er også sluppet liveopptak på DVD/Bluray som er meget bra.

    Et fabelaktig dokument fra tidligere år, er DVDen "Live At Paradiso" , hvis ikke denne får deg til å hive etter pusten - er du mest sannsynligvis død.

    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nyeste innkjøp hos Retro Vinyl, jammen stod Rolfozzy og bladde i platehyllene også, da jeg kom inn, koselig!
    Det slo meg at både Dark Side of the Moon og Wish You Were Here har blitt kjøpt i suksessivt bedre utgaver
    opp i gjennom årene, men ikke Animals. Hvorfor ikke, det er et av PFs aller beste, ja - en god del mener; dét beste!?

    IMG_1222.JPG


    Den snille postmannen kom også med et bidrag. Siden 24-bit versjonen av Brave låt så uforskammet bra, lot jeg meg friste til å sjekke ut Fugazi
    også. Som Animals, er dette også et album som gjerne blir "glemt" , men det er fabelaktig! Bare låta "Incubus" er nok til å elske dette albumet.
    Filmen er en skikkelig komiklassiker, med bl.a. Lous DeFunes i en av rollene, dette blir en latterbrøler. Sånt sett er CD og BluRay virkelig natt og dag...

    IMG_1223.JPG


    Platespiller og forsterker har fått service og er good to go, TCD310 trenger litt TLC, det skal den få. I sum er jeg fornøyd med å finne et minirack
    (på loppesalg) som er som skreddersydd for dette lille anlegget. Tung nostalgifaktor, skal bli moro å se/høre broderens reaksjon
    når han får se og høre det. ^_^

    IMG_1221.JPG


    /Morten
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fasinerende å tenke på at dere i Sarpsborg har en vinylbutikk som er oppe seks dager i uken, noe vi ikke klarer i Stavanger....
    Må ta en tur innom der hvis de er åpen i uke 29. Skal ha en langferie i Varteig denne gangen (siden vi ikke får kommet oss til det store utland).
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.678
    Moro at det også er andre som setter pris på Fugazi. Selv om det er noen enkeltsanger som skiller seg ut (deriblant Incubus), synes jeg egentlig hele albumet er bra. Det var også det første Marillion albumet jeg kjøpte etter å ha blitt fullstendig blåst av banen da jeg hørte det hos en kompis. Husker jeg satt som fjetret, dette var virkelig noe som traff meg langt inn i hjertet, og det staket også ut en ny retning for min musikkinteresse. Siden har det blitt mye mer Marillion og mengder med diverse annen prog-rock.

    At du i innlegget ditt også nevner en film med Louis de Funes er nesten like moro. Han var en stor favoritt i oppveksten! Da min far tok meg med på kino for å se Gendarmen i St. Tropez, lo jeg meg nesten krokete av denne lille, skallete mannen med et temperament som kunne gjøre selveste Donald Duck misunnelig :LOL: Har aldri sett filmen du nevner, men den er kanskje verdt å skaffe seg?

    Når jeg først skriver i tråden din, må jeg bare si at dine turskildringer m/bilder er utrolig hyggelig lesning. Verden blir plutselig bare sååååååååå mye koseligere :)

    NB! Det hadde vært kjekt å høre hva du synes om lydkvaliteten på 24 bit versjonen av Fugazi...

    Ha en riktig fin dag!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så hyggelig 'pain! Jeg er helt enig, Fugazi er i sin helhet et stort album. Jeg husker en Fish-konsert på John Dee for noen år siden. Fish hadde med seg kun et par musikere. Han hadde hatt en operasjon og skulle teste ut om stemmebånd holdt.
    Det var en nedtonet og intim kveld, og etter en del låter følte han seg såpass varm at han mente det var tid for å prøve "a big one", så tok han Incubus... 🥰

    Har nettopp sittet og hørt gjennom Fugazi nå, jeg synes den imponerer, et godt stykke arbeid, dette låter meget bra!

    Du er ikke alene om å ha minner om en hysterisk og bråsinna Louis De Funes! - og enig, han gikk Donald Duck en høy gang!
    La Grande Vadrouille er en klassisk komedie. Den anses som noe av det aller beste fra Frankrike noen sinne, og er en av de mest populære filmene i Frankrike noen sinne. Som du ser ble den restaurert til sitt 50års-jubileum, tror ikke du gjør et bomkjøp her.... 😉

    Så hyggelig at du setter pris på turene våre! Da må jeg nesten vise turen krøllebøllen og jeg hadde før jeg gikk på nattevakt torsdag.
    Som mange ganger før tok vi bratte bakken opp til Ravneberget Fort, men fant en alternativ sti midtveis som jeg har sett etter en stund.

    4C1BB89D-AD51-40E6-9E67-C43F4DD9438B.jpeg


    Et spennende område. Vi gikk ut en annen vei, en smal vei jeg har lurt på en stund

    817B2026-1ED2-4D97-9B26-4CFADF526B55.jpeg


    - men den endte rett borte ved kvinnefengselet, så vi gikk gjerdet rundt og stakk så inn i skogen og fulgte en merket "kultursti".
    Det var steder vi ikke har gått før, så jeg ble behagelig overrasket da vi etter en god stund kom fram til bygdeborgen Herresal.

    567D41E3-5A6B-4409-94C5-6D4F963B3F78.jpeg


    Herresal har også en såkalt tvillingborg et lite stykke unna; Jomfrusal, men den viste kartet på stedet at vi hadde passert uten å oppdage avstkkeren dit.

    ED05BCE6-9F6F-4A74-A9F0-85A22857DD19.jpeg


    Så fikk vi krysset over til lysløypa og kom oss etterhvert opp til Appelsintoppen

    5E46AB0A-E782-4AB8-B4FE-28982A1E4B6C.jpeg


    Varm dag, tunga henger. Det var såvidt vi hadde med nok vann, dvs jeg rasjonerte mitt vann, det var ikke jeg som gikk i pelsfrakk...

    86361206-DF26-4DAC-9E4A-6AD12CA419A8.jpeg


    Det ble en fin runde på en snau mil, skjønt litt for langt for oss i den varmen, det kjente jeg etterpå...

    I dag er det Danmarks nasjonaldag! Følgelig ble det en lang lunch med dansk kromat Hos Martin.
    Der gikk det i rødspette, stjerneskudd, lun leverpostei, sild og rugbrød og masse annet.

    Ble vel sittende ute i solen i over tre timer, så både fruen og jeg er ganske utslått nå, men godt var det!


    FCDF0F6F-3D8F-4EEF-B932-934E89CA42E0.jpeg


    /Morten
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Så deilig ut, både turen og maten. Hadde i mitt tidligere liv en svigerinne i København og var derfor ofte der og nøt dansk mat. 😊
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Som vanlig, Lagga - "utsøkt"!!! Du burde få "støtte" fra "det nye fylket" for fremragende reklame for gamle "Østfold"! Og jaggu har dere naturperler og annet å tilby folk, også turister!😀 Mvh ToreP (fast leser og "avhengig" av Lagga - posten)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Så deilig ut, både turen og maten. Hadde i mitt tidligere liv en svigerinne i København og var derfor ofte der og nøt dansk mat. 😊
    Takker, etter å ha hatt alternativ adresse i Aalborg i tre og et halvt år mens fruen studerte der, er det ingen overdrivelse å si at
    vi begge har en forkjærlighet for alt det gode i Danmark. 🥰
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Kan underskrives, Lagga, om enn på "lett sviktende" grunnlag! Etter kun tre studieturer til Danmark opp gjennom årene, har jeg bare meget gode minner; et virkelig vennlig "folkeferd", masser av "god mat og drikke" (ikke minst det siste) og mye interessant både å se og høre! Et trivelig naboland å besøke!😀 Til nå har det begrenset seg til Ålborg, Århus og København, men har forbasket lyst til å tilbringe et par uker på Fyn, i nærheten av Odense! Etter ivrige studier av denne "ø", har jeg kommet til at "flatheten" i landskapet vil passe undertegnedes "bruttotonnasje", som for tiden er 1/7- dels tonn, jfr. 140kg, fortreffelig! Jeg er stor tilhenger av "rusleturer" i flatt terreng!! Det øker både "blodomløp" og matlyst!! Jeg er ikke bygd som skarpseiler, heller en "lekter" av rimelig størrelse! Men det får nok vente til etter at "pesten" endelig har funnet det for godt " å ryke og reise"!!! Mvh ToreP(med glimt i øyet)😉 Mvh ToreP
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ha ha, det kan vel ikke stikkes under en stol Tore, at også undertegnede er mer bygget for komfort, enn for fart.... 😅

    Joda, årene i Danmark har satt spor, og vi sukker ennå av lengsel etter alle danske slakterforretninger, vinhandlere og bakerier.
    Så nær oss, men allikevel med en så mye bedre utviklet sans for kvalitet og det å nyte livet.

    Ellers, for en ivrig turgåer i flate landskap, anbefales denne boken - som virkelig vil gi selvtilliten en boost.

    Danske høyfjell.jpg


    /Morten
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Huff og huff - D - dagen, Normandie 1944! De var tøffe de karene der, og du verden for et mot! Men det endte "godt" for å si det forsiktig!🤔🙂 Ellers må vi nok venne oss til å se på mangt og meget med et "skrått" blikk! For å sitere Aud Schønemanns ektemann ,Jan Pande - Rolfsen i "OJ - ute på prøve" 1994: "Livet er herlig, dere"!😀 Det synes jeg også - aldri vært bedre!😁(særlig etter at jeg ble "helbredet" fra koldbrann av ingen ringere enn "Sluket"!
    Bok skal bestilles omgående!😀 Takk skal du ha, Lagga! Mvh Tore
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    I aften er det jammen CD-spilleren som har fått kjørt seg. Jeg opplever jo den som greit habil, men jeg
    må innrømme at jeg glemmer den innimellom.

    Nevnes må også at når anlegget har kjørt i ni timer non stop, er Audio Innovations-blokkene greit varme
    og "in fighting mode". Jeg har tidligere beskrevet det jeg opplever med de som en følbar "nerve", jeg utvider det
    herved med "energi". Det er som om musikken får et ekstra lag med energi og nerve - det er avhengighetsskapende...

    IMG_1225.JPG


    Vi er inne på sjarmøretappen nå med en trio av Deep Purple album. Vi startet med Purpendicular. Jeg så Purple i Oslo Rectum på siste turnéen deres
    i Mk II Mk II oppsetning. Kun dager senere (i Finland?) var det slutt.
    Purpendicular fra 1996 er altså det første albumet med ny gitarist Steve Morse, og det er et revitalisert band vi hører, dette slår det (positive) gnister av!

    000.Purpendicular.jpg


    Nestemann ut var Bananas, et av tidenes dårligste cover, men et meget, meget bra album. Jon Lord valgte å forlate bandet
    pga helsen, og erstatningen ble Don Airey - en bedre mann kunne de neppe funnet! I 2003 kom så Bananas, tungt og lekent
    på samme tid, og Don Airey ivaretok det virtuose tangentarbeidet vi hadde vært bortskjemt med i alle år, på
    upåklagelig vis.

    000.Bananas.jpg


    Fruen og jeg så DP først i Århus, så i Herning (eller omvendt) nettopp i denne perioden. Det var to knallgode konserter
    hvor Airey fikk vist seg frem, vi var lettet og trygge på framtiden for DP. 🤗

    Jon Lord gikk bort i kreft i 2012, og det bringer oss til finalen, som går her nå, det glimrende Now What?! som kom i 2013.
    Igjen et album med tøffe låter som svinger bra, og det er ikke vanskelig å høre at Jon Lord har vært i tankene deres i prosessen
    med dette albumet.

    000.Now What.jpg


    Gio er flasket opp med musikk og spesielt Deep Purple, så han tar denne kvelden og natten med stor ro.

    På gulvet 6. juni 2021.jpg


    - snart sengetid....

    (vanskelig å slå av når det låter slik det gjør nå.....)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vi er inne på sjarmøretappen nå med en trio av Deep Purple album. Vi startet med Purpendicular. Jeg så Purple i Oslo Rectum på siste turnéen deres
    i Mk II Mk II oppsetning. Kun dager senere (i Finland?) var det slutt.
    Jepp, 17 November 1993 i Helsinki var det over - kun 2 dager etter vi var vitne til en meget bra konsert i Spektrum :).

    Jeg deler nok ikke helt din entusiasme for DP i etterkant av dette. Selvom de har laget en god del bra låter og har klart å bevare store deler av DP´s DNA ble det (naturlig nok) et litt annet band. Både Morse og Airey er meget dyktige, men er ikke (og har for all del heldigvis ikke prøvd å være heller) Blackmore/Lord, og det de to representerte av fundamentet i Mark II.
    Men, jeg har noen av platene, har vært på 3 av konsertene - og har optimistisk videreført billetten til Tons of Rock fra avlysningen i år, til neste år:cool:
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Lagga, bare et lite høflig spørsmål fra en "stakkar" når det gjelder stedsnavn, fleipenavn og "desslike" på Østlandet! Heter det egentlig "Oslo Rectum" det stedet du besøkte på 90 - tallet, eller har du samme fandens problemer med retteprogrammet som jeg har!!? Jeg får "hakeslepp" innimellom når jeg ser hva det hvelv...s programmet greier å vri mine utsagn til!😂 Mvh Fast leser!
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, 17 November 1993 i Helsinki var det over - kun 2 dager etter vi var vitne til en meget bra konsert i Spektrum :).
    (-) har optimistisk videreført billetten til Tons of Rock fra avlysningen i år, til neste år:cool:
    Helsinki ja, slik var det, takk!

    Jeg vurderer sterkt å kjøpe dagsbilletter til Tons of Rock...


    :geek:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Flott, Lagga! Jeg leste innlegget ditt til kona, og merket ikke selv at jeg leste noe "rart" før kona begynte å le noe alvorlig! Så måtte jeg lese om igjen og da " runget" latterbrølene her nordafjells!😂 Men okkesom, morsomt var det!☺ Mvh Tore(håper du tar misforståelsen med et smil!!
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk og pris for responsen, Lagga! Da vi fikk ny, stor kombinert gymsal/" konsertsal" på hjemstedet mitt, og etter et par konserter, omdøpt vi den til "utedassen"; innimellom var lyden på dassen å foretrekke framfor det de egentlig gode musikerne ble "avspist med" i salen!😀 Mvh Tore
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Så hadde vi Rectum Scene (Sentrum Scene) i en periode, og all døll musikk gikk under betegnelsen "dassen på Fornebu"... Dette var selvsagt den gangen hovedflyplassen lå der😎 Nå er nok nevnte dasser borte, men skal ikke se bort fra at det fortsatt befinner seg en del rasshøl der ute 🤣🤣
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Som vanlig, godt sagt, Sluket!😂 Men så ser du at problemet er "landsomfattende"! De som "fant på" diverse, og sikkert billige løsninger, burde hatt en ukes opphold på din klinikk for full behandling! Kanskje de hadde våknet og skjønt at de var "på ville veier"!! Stå på, Sluket! 😂 Kan ikke du, mellom oss sagt, få inn hele Stortinget til behandling! Etter Bartesams glimrende skildring av den politiske situasjonen for tiden, er det tydelig at det kan trenges - før "skuta" synker!😂 Tore
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Som vanlig, godt sagt, Sluket!😂 Men så ser du at problemet er "landsomfattende"! De som "fant på" diverse, og sikkert billige løsninger, burde hatt en ukes opphold på din klinikk for full behandling! Kanskje de hadde våknet og skjønt at de var "på ville veier"!! Stå på, Sluket! 😂 Kan ikke du, mellom oss sagt, få inn hele Stortinget til behandling! Etter Bartesams glimrende skildring av den politiske situasjonen for tiden, er det tydelig at det kan trenges - før "skuta" synker!😂 Tore
    Kunne jeg godt men har ikke tid. Driver med et nytt forretningskonsept - firmahemmoroidesalve til Regjering og Storting, abbonnementsordning!
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Skjønner deg godt, Sluket! Hadde du spurt om de ville ha en kopp kaffe, hadde du fått det vanlige svaret: "Interessant spørsmål, men på grunn av den alvorlige situasjonen.....bla,bla",med det naturlige resultat at du hadde plantet kaffekanne i hodet på vedkommende, eller kastet ham/henne ut av klinikken!😂 Nei, glimrende konsept du har der! Bare pass på at midlet er så sterkt at de bare snurper sammen munnen og nekter å svare på spørsmål! Herre Gud hvilket syn!!!!😂 Noch einmal(på nynorsk) "stå på Sluket"!! Både du, Lagga og andre her inne på forumet, har hatt mye å si for "folkehelsa" her inne de siste 14 månedene! 😀 Mvh Tore(og det siste var dønn alvorlig)!
    PS(Visdomsord fra Piet Hein : "Den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet begge deler like dårlig")
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Hei igjen, Lagga! Fikk nettopp boka du anbefalte, og har bladd litt i den! Flott bok som understreker uttrykket "Der er et yndigt land"! Gleder meg til å lese om landsdelene og landet!!☺ Mvh Tore
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det begynner å nærme seg avreise, så det ble en "i form"-tur til om søndagen.

    FD5A339A-28D1-459D-9673-DF4DE76E894D.jpeg
    E6A0B91E-5A02-45B4-84EB-398F6E289264.jpeg


    Jammen fant vi restene etter et jernbanespor ute i skogen, og om ikke det der er en tidligere lokstall, så vet ikke jeg.

    ECC7E20C-B0FE-492B-9D5E-EC0D999F2398.jpeg



    Denne gangen fant jeg også fram til bygdeborgen Jomfrusal

    0EC507F6-8093-4C83-8236-2AD7E229C49B.jpeg
    8945C864-5B2A-47B4-AE29-6FB18504BBAA.jpeg


    Mandag ble det en tur til Logreklinikken på Nesodden med Gio, han får en tur dit ca hvert halvår for sjekk og kiropraktorbehandling.

    B8B83904-D36B-4F3C-9DFA-579968FDF3BD.jpeg


    På vei hjem stakk jeg innom Rudi, det har blitt fattig med all slags sosial kontakt dette året

    554B08B1-AF9C-49D6-8E64-6980F46DDA83.jpeg


    I dag ble Gio levert hos frisøren sin, jeg rakk en rask tur innom Café Cicignon

    EEA25410-D1E2-4C50-B95B-CB6B3DB597B4.jpeg


    Før det var min tur å sette meg hos min frisør

    09E129C2-FC6E-4E61-B22A-00A4EC2B00F6.jpeg


    Så er sommerklippen i havn for meg

    FB5782F8-5876-409E-8152-20A63514584B.jpeg


    - og for Gio, nå er vi klare for tur!

    C0D1D590-BCF7-4294-8AA3-66F2968B0958.jpeg
    860DBEAF-AA97-47B9-A7EF-B49A43C19C04.jpeg


    Sendte ut fruen og Gio på handlerunde, så fikk jeg klippet gresset og, nyter en kald øl og dyrisk god musikk, til de kommer tilbake.

    6F663A36-C10C-4561-B789-A22CE9A3F3A8.jpeg


    Ellers er vel feriepenger like rundt hjørnet, så jeg har skyndet meg å bruke de opp...

    Evidenza ad 3.jpg


    Dessuten var det nå tre uker siden forrige platespillerkjøp, så da så... 😅


    BF49C7E1-67F1-4FED-8C3F-4765F8E7CEF2.jpeg


    /Morten
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Rakk en rask tur ut til Røed Gård på Jeløya i dag, måtte få dumpet noen ting hos glassblåsersken. Gikk en liten runde med Gio der ute,
    men satte ham i bilen da jeg skulle bære fram og tilbake.

    0B52873C-795B-40D4-94A8-A709ECAC2FF2.jpeg


    Pappa da! Så du ikke den tispa eller? Slipp meg uuut!!!!!!
    6CB527A7-9DEB-4418-B64D-FEFB2B57A014.jpeg


    Testet innkjøpt JBL blåtann-høyttaler, det var ikke heeelt som å høre på anlegget, men det får gå for en ferietur...

    3A3AE65C-0028-4224-8170-F1146E839803.jpeg


    Dazed hadde en morsom utfordring på et FB-forum i dag: Dra fram den 20. skiva i det 7. rommet i Kallaxen (Expediten) din. Her er den, og ja;
    det er stadig et kanon album!

    9971C951-DFD2-4680-9524-1DA51B20D006.jpeg


    Vi kjøler oss ned med bobler i kveld, for nå pakkes det før avreise lørdag. Rabarbraen blir forøvrig voldsom i år.... 🤩

    82F0364D-FF18-4F4E-A44C-5B7123E67B6A.jpeg


    Ellers har vi vært et dommerteam som for første gang har måttet dømme i en modellkonkurranse på nett denne uken, og nå er vi i havn. Skål!

    29398132-8A8A-4B9A-AFAB-576C3133F88E.jpeg


    /Morten
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    "Dakkars Gio" - når ikke engang pappaen forstår! En fornøyelse å få være med på "litt av hvert" i Østfold!(Gammeldags - har ikke vent meg til Viken). De høyttalerne er til "å sikle etter" og ellers er alt bare "Liv Lagga"! Ha en strå!ende ferietur med godt vær, god mat og god drikke! Mvh Tore
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men fredagen var ikke død....

    Vi reiser ikke før i morra, så denne sommerfredagen feires med et skikkelig

    74a231bac1bb3d0d2c24b312cc4e3711--artistic-photography-nude-photography.jpg


    Så er det vel en reell fare for at jeg må fare over fredagen med harelabb de neste par ukene, men i dag
    er det "friday as usual", slipp pikene fri det er vår, jeg mener sommer! 😉

    900_Johan-Swanepoel_001195Ps.jpg


    900_Johan-Swanepoel_002009Ps3_1579443014.1457.jpg


    2648a1531b5a7a84dc9c5c5a7177ab82.jpg


    7444-bw-kajira-nude-split-chris-maher.jpg


    151186.jpg


    391088.jpg


    1303085-7.jpg


    2637260-JERTPNYY-7.jpg


    6883293-FVSXLPYJ-7.jpg


    Ønsker dere alle en fabelaktig trivelig og god sommerweekend,
    helgehilsen fra Laggas! 😅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn