Et forsterkerkassedesign med et ens formuttrykk, tegnet slik at det enkelt og med få deleutskiftninger kan romme varierende innhold, det har vært en av mine tankevandringer ei stund. Lay-out for terminering på baksiden skal også være så ens som mulig og kunne "tas ned eller opp" etter behov.
Bunnen, har jeg kommet fram til, skal være i akryl - klar eller farget og skal, hvis jeg i stemning til det, kunne belyses svakt med en lysdiode - noe som også skal indikere om forsterkeren er slått av eller på.
Topplatene blir i første omgang farget likt med sidene men kan også være gjennomsiktig, noe sidene også kan være med rett framstillingsmetode og materialvalg.
Sidene skal enten ha skarpe eller avrundede hjørner og topp- og bunnplater skal følge disse. Videre skal de være utformet slik at det er enkelt å legge klar lakk eller farge på de, foliere de, dekke de med skinn eller gjøre noe annet morsomt.
Kassene bygges for klasse-D-modulene fra Anawiev og det formodes at glipper 360 grader rundt, oppe og nede, vil være tilstrekkelig til å holde en gunstig temperatur innvendig. Om ikke, kan glippene enkelt økes. Dette er en funksjon som ikke krever maskinering eller noe etterarbeide, så det holder produksjonskostnadene nede.
Tilkoblingene kommer fra Neutrik som er produkter som kommer med no-nonsense-garanti. I tillegg har de et standardisert mønster som gjør det enkelt og ser lekkert ut. Sjitbillige er de også, som mye av det proffe utstyret er - lite snake-oil å finne her.
Her er noen foreløpige skisser som skal lekes med i morgen
Lay-out på platene terminalene er festet til, blir den samme her som på de aktive høyttalerne som er på vei.
BB