Logitech...

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Antall liker
545
Sted
Askøy
Torget vurderinger
26
Har fått meg en squeezebox touch og en harmony one fjerkontroll... produkter så fint ut til jeg beggynt å bruke de... squeezebox crasher helle tiden, fjernkontroll må laddes hver dag (minst) ! slitsom combo dette! nå er jeg lei av de! er logitech en seriøs merke? syns de har god løsninger men fungere de???

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
251
Torget vurderinger
14
Hei! Jeg er ikke noen teknisk ekspert, men vil bare nevne min Squeezebox som er 4-5 år gammel har ikke krasjet en gang til nå. Kan være en mandagsutgave eller så er kan det være at nødvendige oppdateringer ikke er installert.

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.130
Ja, de fungerer!
Og ja; fjernkontrollen må lades hver dag. Det i seg selv bør ikke være noe problem? Det er jo bare å parkere den i basen når du ikke bruker den.
Ellers må jeg si meg enig i at batterikapasiteten for fjernkontrollen nok er noe under pari, men som allerede sagt; dette lar seg enkelt løse.

Hvorfor din Squeezebox crasher hele tiden, kan ha flere årsaker. Forsøk å reinstallere programmet, og pass på at du har siste versjon av programvaren. Problemet kan også være relatert til selve PC'n, men dette er det på stående fot ikke så enkelt å svare på.
Pass i alle fall på at du ikke har en drøss med andre programmer som kjører samtidig, helst bør du ha en dedikert PC / server for musikkbiblioteket ditt.
Kjører en slik løsning sjøl, og kan egentlig ikke klage på noe.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Antall liker
2.284
Sted
Tromsø
Det at Harmony One må lades hver dag sier meg at noe er skikkelig galt. Min klarer jeg ikke å huske hvor mange dager siden den var ladet når den blir fri for strøm og må lades på nytt.

evhvis

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.04.2009
Antall liker
641
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
14
Rart at fjernkontrollen må lades hver dag. Har 3-5 dager med moderat bruk eller 2-3 dager med mye bruk før kontrollene må lades. Gjelder både harmony one+ og harmony touch. Er ikke noen stor jobb å legge de i dokken heller og klattlading fungerer hvis man absolutt må bruke den når den er i ferd med å gå tom for strøm.

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Bytt batteri på Harmony one. Jeg har 2 stykker jeg bruker. Den ene varer i dagesvis, den andre må lades ofte.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Logitech generelt er noe skrot men Squeezebox-en din skal ikke kræsje.
Jeg ga bort en Harmony 1100 da jeg ble lei av å lade den, i tillegg til at denne også var noe skrot.

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.046
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Squeezebox touch er litt ustabil om du bruker den uten dedikert server( ikke bruk USB, men legg inn squeezebox programvaren på en datamaskin/nas isteden, og koble touch til den vha nettverk). Harmony ONE skal holde leeenge på batteriet, byttet batteri på min nå, etter 6 år begynte den å kreve lading hver dag.. Ellers holdt den ca 5 dager pr lading, som nå, med nytt batteri( men brukes den ikke holder den enda lengre.).

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.411
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
De laddbare batteriene til Logitech blir utslitt etter hvert, så da må de byttes. Batterispesialisten.no leverer nye til en grei penge.

Et annet tips er å laste ned iPeng fjernkontroll til smarttelefonen - funker veldig bra for å styre Squeezebox.

Johan-Kr

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Har fått meg en squeezebox touch og en harmony one fjerkontroll... produkter så fint ut til jeg beggynt å bruke de... squeezebox crasher helle tiden, fjernkontroll må laddes hver dag (minst) ! slitsom combo dette! nå er jeg lei av de! er logitech en seriøs merke? syns de har god løsninger men fungere de???
Jeg har aldri fått sjekket med Touch - men både Classic, og spesielt Duet, har vært veldig følsomme m.h.t. signalstyrken hjemme hos meg. Etter min erfaring bør man i hvert fall opp mot 50-60 for at man skal slippe unna problemer. Jeg ligger på mellom 85 og 100 der jeg bor nå. Å flytte routeren noen ganske få cm - eventuelt i kombinasjon med å endre vinklingen på antennene litt - kan gjøre underverker. Eller at man også flytter Squeezeboxene noen cm, naturligvis.

Topp Bunn