Long time no see

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
En stund siden jeg har vært her nå, ettersom den gamle PCen hjemme har brutt sammen. Men jeg savner dere alle! Selv de mest ivrige kabel-kaballistene:)

Dessuten bør jeg vel få kjøpt meg en up to date-PC snart. Noen tips? 1 GB internminne er foretrukket standard på ytelse, ettersom jeg gr med planer om å prøve meg med litt musikkprogrammer og sånt.

Fant forøvrig en herlig link idag. Hør på disse lydene, da!!! Spesielt anbefaler jeg låta med Mitsuru Sakaue. :)

http://www.arturia.com/en/minimoog/mvsamplesongs.php

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
En stund siden jeg har vært her nå, ettersom den gamle PCen hjemme har brutt sammen. Men jeg savner dere alle! Selv de mest ivrige kabel-kaballistene:)

Dessuten bør jeg vel få kjøpt meg en up to date-PC snart. Noen tips? 1 GB internminne er foretrukket standard på ytelse, ettersom jeg gr med planer om å prøve meg med litt musikkprogrammer og sånt.

Fant forøvrig en herlig link idag. Hør på disse lydene, da!!! Spesielt anbefaler jeg låta med Mitsuru Sakaue.  :)

http://www.arturia.com/en/minimoog/mvsamplesongs.php
Sett sammen en pc selv, så får du akkurat det du trenger;) Og MEST for pengene dine! Ikke vanskelig er det heller!

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Nei, det har jeg faktisk hørt! Noen tips om hvor man får kjøpt greie bygesett?

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Nei, det har jeg faktisk hørt! Noen tips om hvor man får kjøpt greie bygesett?
Altså, du bør vel egentlig bare plukke alle delene du trenger på f.eks www.komplett.no Så får du alt og akkurat det du trenger ;) Ferdige satt sammen kit blir ikke det samme, om du i det hele tatt får tak i det. Spørsmålet er vel egentlig det om du vet hva du trenger for å bygge en pc? Selve jobben er SIMPEL og litt morsom =)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
eller kjøp en dell. Billig og bra, om du først skal ha en pc...

De aller fleste lydfolk har mac (i alle fall som jeg har fått med meg)

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.833
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Kjøpte meg nylig en Dell, og jeg synes man får utrolig mye PC for pengene. Dessuten har jeg god erfaring med Dell når det gjelder stabilitet og driftsikkerhet.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ditto god erfaring med Dell, de føles til å være kvalitetsprodukter.. og veldig fine priser gitt!

Mvh Vidar P

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Fruen kjøpte en Dell gjennom jobben og den har fungert godt i mange år. Bortsett fra avkom som til å begynne med hadde litt vondt for å forstå sammenhengen mellom "gratis" musikk og virus ! Men barn blir da større og mer fornuftige de også ! Fikk feil på et kort og nytt kom i posten ganske omgående.

Vi anbefale deg å vurdere en utvidet "hjemme hos" service avtale hvis du ikke føler deg komfortabel med å åpne og bytte dingser i maskinen selv.

Den maskinen jeg har nå er kjøpt hos Komplett, "byggesett" som butikken satte sammen. Jeg spesifiserte hva jeg skulle ha og det kom i posten, greit og enkelt. Pris ytelse forholdet er gunstig hos Komplett. Bestiler du over internett bør du bare bestille komponenter som ligger på lager. Jeg skulle ha en 19 tom flatskjerm som var ventet inn om 14 dager. Jeg måtte vente i 2-1/2 måned. Komplett sender ikke ut noe av bestillingen før absolutt alt kan sendes samtidig.

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Jeg har bygget alle mine PCer selv, men med tanke på support o.l. kan det være en god idé å sjekke ut DinSides kåring av "månedens PC" for 10K. Der er det mange gode tilbud med oppdaterte speks. Ofte kan man ta en slik PC som utgangspunkt og forandre det man vil hos forhandler/selger.
Dette gjelder dog ikke hos alle.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.353
Torget vurderinger
0
Dette er akkurat som hifi - kjøp deg en skikkelig dyr High-End PC så får du kvalitet.

Du er vel ikke av typen som handler stereo-anlegg på CooP bare fordi det er greit nok?

Og for å få det aller ypperste, rent kvalitets-messig - BYGG SELV!...........slik som Mark L. Evinson, Mac I. Ntosh, og lillebroren K. Rell - kan de - kan DU!!!

N

nb

Gjest
Om du går på forumet på www.hardware.no, så ligger det masse tråder som omhandler "Trenger tips til PC til XXXX kroner". Du vil få svar på det meste du lurer på om data der, nerder er til tider utrolig hjelpsomme!

Men om du ikke synes det er veldig moro å sette sammen selv, ville jeg kjøpt en ferdig fra en leverandør, da får du garanti, den funker når du får den osv. Om du plukker deler her og der, så har du kun garanti på hver enkelt del, ikke PCen som helhet, kan være ganske mye jobb å finne ut hva som er galt om det ikke oppfører seg som forventet når du har satt den sammen. Databutikekr tar fra 300 til en tusing for å bygge den for deg, men deleprisene varierer jo noe fra butikk til butikk.

Eller kjøp Dell eller noe annet, så er du ferdig med det. Det vil nok dekke alle vanlig behov, om du ikke skal spille siste skrik innen dataspill kommer du veldig langt for en 8-10 tusen inkludert skjerm

Topp Bunn