Lovemusikk's hule.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Trur det er Usher, har sett Usher i stua hans før.
    Ja sikkert.. Mener jeg har lest det.
    Spilte knall med Usher dancer mini 2 DMD, men stakkaren som bytta bort Focalene sine får det ikke til med sin PA Proff forsterker eller EC AW250 sier han.. Men han kjører og dac rett i forsterker..
    Selv erfart, at da er ikke det rart.. Jaja..
     
    Sist redigert:

    Lydbildeja

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Innlegg
    226
    Antall liker
    372
    Ja på det dypeste der i den sangen er 2 subbere greit å ha,2 arendal hadde nok gjort seg både i den sangen og andre sanger med mye dypbass. :)
    Jeg har 2 12" i stereoanlegget,kunne aldri tenkt meg uten subber,kjører de via en minidsp og en ny surroundreciever,lett å integrere subber med en reciever.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ja på det dypeste der i den sangen er 2 subbere greit å ha,2 arendal hadde nok gjort seg både i den sangen og andre sanger med mye dypbass. :)
    Jeg har 2 12" i stereoanlegget,kunne aldri tenkt meg uten subber,kjører de via en minidsp og en ny surroundreciever,lett å integrere subber med en reciever.
    Får teste sangen i morgen.
    Men hører f.eks på Kirkeorgelet at Usher gikk lavere. Dei måtte jeg ha ullsokker i bassporten, normalt til musikk. Og uten seff til film.

    På Focal går det fint uten å tette.
    Kanskje mer kontroll og?
    Jeg er jevlig glad i lavbass, bass og mellombass så i det fjerne ligg det vel sub å lurer ja..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kremt.. Solgte de.. Vart solgt på en dag.
    Hvorfor?
    Tja.. Likte trøkket da..
    Men kanskje det ble for mye nederst? Slik at det romlet litt nederst.
    Men bassen var ikke problemet...
    Elsker bass.

    Jeg savnet vel litt Usher magi..oppover.. Pittelitt varme?

    Focalene var nøytral og det ble kanskje litt kjedelig.

    Så hva blir det nå?
    Aner ikke...
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Kremt.. Solgte de.. Vart solgt på en dag.
    Hvorfor?
    Tja.. Likte trøkket da..
    Men kanskje det ble for mye nederst? Slik at det romlet litt nederst.
    Men bassen var ikke problemet...
    Elsker bass.

    Jeg savnet vel litt Usher magi..oppover.. Pittelitt varme?

    Focalene var nøytral og det ble kanskje litt kjedelig.

    Så hva blir det nå?
    Aner ikke...
    Hva med og prøve Jbl Hdi serien. De låter langt i fra kjedelig og plenty bass.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vert på Duet å sjekket ut Piega.
    80.2 hehe.. Jau.. Noen I Bergen med 82 000kr så løp og hent.
    2x10 tommere i hver høyttaler, så kan nok ikke ha for liten stue.
    Men å høre Metallica og Pandera var flott.
    Ikke hørt en eneste høyttaler der dette har vert så behagelig.

    Hadde jeg hatt råd til disse, en større stue, hadde det blitt mye rocken roll her.. 😊

    Piega 701 hvis jeg husker riktig..
    Disse er nye? og er noen tynne gulvhøyttalere med bassporten I front.
    Låter klart bedre uten front dekselet.

    Disse låt faktisk mye mer enn jeg trodde på forhånd.

    Egentlig hadde nok disse vert de riktige i stuen her, da de ikke ville ha trigget rommet. Kunne jeg overlevd med disse? Ja, helt klart.
    Evnt kan en supplere senere med sub hvis savnet etter basstrøkket hadde blitt for stort.

    Det er basstrøkk I disse smale 701ene også. Faktisk.
    Men ikke i nærheten som 6 stk 7 tommere I Focal Electra 1037 be liksom. Men joda, kunne overlevd.
    Oppover låt det nydelig.

    Vi får se hva som dukker opp her litt senere en gang. 😁
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Bare å spare til Piega vel .... Skulle likt og hørt en gulvstående høyttaler som takler Metallica og Rammstein bra selv. De jeg har i stua blir noe lyse på de, dessverre. :unsure:
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Bare å spare til Piega vel .... Skulle likt og hørt en gulvstående høyttaler som takler Metallica og Rammstein bra selv. De jeg har i stua blir noe lyse på de, dessverre. :unsure:
    Da MÅ du få hørt på Piega.
    Holder du til i Bergen eller Oslo, løp til Duet å hør.

    701 hørte jeg mest på HiFi musikk.. kræmt.. pluss dire strates og sånt.. Veldig bra låt de.

    På 80.2 (de er virkelig store)
    -hørte jeg på Metallica, Pantera og sånt.. Først.. Litt hifi musikk etterpå..
    Jeg har ALDRIG hørt slik musikk (Metallica og sånt) så avslappet og behagelig i ørene før. Uten at det blir kjedelig.
    Hører en på sånn musikk, som og jeg gjør, lurer en nå på hva som er galt med andre merker?
    Hva holder andre merker på med? Er det en konkurranse om å skrike ut detaljer i mest mulig grad mot hverandre?
    Piega skrik ikke sånn.
    En sitter ikke heller på senekanten, men litt lengre bak.
    Sånn ca I passe avstand så en får med seg alt som skjer på sena og slipper å vri seg fra side til side for å få med seg hva som skjer på sena.
    Misforstå meg riktig nå da.. Det er ikke smalt lydbilde.
    Sena er bred og svær den. Men Piega klarer noe andre ikke klarer.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Da MÅ du få hørt på Piega.
    Holder du til i Bergen eller Oslo, løp til Duet å hør.

    701 hørte jeg mest på HiFi musikk.. kræmt.. pluss dire strates og sånt.. Veldig bra låt de.

    På 80.2 (de er virkelig store)
    -hørte jeg på Metallica, Pantera og sånt.. Først.. Litt hifi musikk etterpå..
    Jeg har ALDRIG hørt slik musikk (Metallica og sånt) så avslappet og behagelig i ørene før. Uten at det blir kjedelig.
    Hører en på sånn musikk, som og jeg gjør, lurer en nå på hva som er galt med andre merker?
    Hva holder andre merker på med? Er det en konkurranse om å skrike ut detaljer i mest mulig grad mot hverandre?
    Piega skrik ikke sånn.
    En sitter ikke heller på senekanten, men litt lengre bak.
    Sånn ca I passe avstand så en får med seg alt som skjer på sena og slipper å vri seg fra side til side for å få med seg hva som skjer på sena.
    Misforstå meg riktig nå da.. Det er ikke smalt lydbilde.
    Sena er bred og svær den. Men Piega klarer noe andre ikke klarer.
    Må nok få hørt de etter hvert, ja, bare skummelt å høre på noe som er tett oppunder det man vil ha. Har hørt fra et annet hold at de litt større Piegaene er gode saker også, så de må høres en gang. Har fronter med 2* 10" i fra før, men så koster de vel 3-4 ganger mer også, så de burde slå de ned i støvla. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Må nok få hørt de etter hvert, ja, bare skummelt å høre på noe som er tett oppunder det man vil ha. Har hørt fra et annet hold at de litt større Piegaene er gode saker også, så de må høres en gang. Har fronter med 2* 10" i fra før, men så koster de vel 3-4 ganger mer også, så de burde slå de ned i støvla. :)
    Hva har du nå da?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Ser jeg muligens ordla meg litt feil, Piega 80.2 er 3-4 ganger dyrere enn de jeg har. Har Xtz Divine 100.49 og Divine 100.33 i to stereoanlegg. ;)
    Åja.. Men de er justert opp i dag og koster vel det samme ca nå?
    Tippe du er fornøyd med de?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Åja.. Men de er justert opp i dag og koster vel det samme ca nå?
    Tippe du er fornøyd med de?
    Piega 80.2 koster vel 155k? Xtz Divine Alpha koster vel 80k. Hvor stor forskjell det er på de eller hvem som er "best" skal jeg ikke spekulere om. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Piega 80.2 koster vel 155k? Xtz Divine Alpha koster vel 80k. Hvor stor forskjell det er på de eller hvem som er "best" skal jeg ikke spekulere om. :)
    Såpass ja.. Nå er et demopar I Bergen til 82 så da er vel det et godt kjøp tenker jeg.
    Aldri hørt Divine, eller lite XTZ så vet ikke hvordan det låter. Men Divine ser nå seriøst bra ut da.
    Sånn med en gang, kan kanskje Piega 80.2 høres litt matt ut.. Men når en sitter seg ned å høre litt mer på de, så for meg låter det steinbra.
    Som jeg skrev over, så var det ikke skrikende detaljer som blir kastet på deg.. Liksom se på meg!
    Ja.. du skjønner nok hva jeg mener.

    Det låt utrolig bra.
    Litt som Kudos på en måte.. Du må sette deg ned og høre litt.. For da hører du virkelig h or bra de er.
    Kudos hadde jeg vel I 3 år. Selv om de var små. Resten av merkene har blitt hyppig skiftet ut etter få mnd.
    Usher hadde jeg vel en stund og.
    Fikk sansen for Piega ja..
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.420
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da MÅ du få hørt på Piega.
    Holder du til i Bergen eller Oslo, løp til Duet å hør.

    701 hørte jeg mest på HiFi musikk.. kræmt.. pluss dire strates og sånt.. Veldig bra låt de.

    På 80.2 (de er virkelig store)
    -hørte jeg på Metallica, Pantera og sånt.. Først.. Litt hifi musikk etterpå..
    Jeg har ALDRIG hørt slik musikk (Metallica og sånt) så avslappet og behagelig i ørene før. Uten at det blir kjedelig.
    Hører en på sånn musikk, som og jeg gjør, lurer en nå på hva som er galt med andre merker?
    Hva holder andre merker på med? Er det en konkurranse om å skrike ut detaljer i mest mulig grad mot hverandre?
    Piega skrik ikke sånn.
    En sitter ikke heller på senekanten, men litt lengre bak.
    Sånn ca I passe avstand så en får med seg alt som skjer på sena og slipper å vri seg fra side til side for å få med seg hva som skjer på sena.
    Misforstå meg riktig nå da.. Det er ikke smalt lydbilde.
    Sena er bred og svær den. Men Piega klarer noe andre ikke klarer.
    80.2 har Coax mellomtonen og det hjelper godt på når det gjelder de kvalitetene du beskriver i forhold til behagelig uten å bli kjedelig. Alle detaljene er der som i andre merker, men coax membranet er så oppløst og luftig at det skjelden blir skarpt eller masete. Coax membranet er vanedannende og du vil antageligvis ikke se deg tilbake;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    80.2 har Coax mellomtonen og det hjelper godt på når det gjelder de kvalitetene du beskriver i forhold til behagelig uten å bli kjedelig. Alle detaljene er der som i andre merker, men coax membranet er så oppløst og luftig at det skjelden blir skarpt eller masete. Coax membranet er vanedannende og du vil antageligvis ikke se deg tilbake;)
    Jepp..
    Men de er desverre for dyre for meg.
    Så da må en se etter noe billigere.. 😊
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Såpass ja.. Nå er et demopar I Bergen til 82 så da er vel det et godt kjøp tenker jeg.
    Aldri hørt Divine, eller lite XTZ så vet ikke hvordan det låter. Men Divine ser nå seriøst bra ut da.
    Sånn med en gang, kan kanskje Piega 80.2 høres litt matt ut.. Men når en sitter seg ned å høre litt mer på de, så for meg låter det steinbra.
    Som jeg skrev over, så var det ikke skrikende detaljer som blir kastet på deg.. Liksom se på meg!
    Ja.. du skjønner nok hva jeg mener.

    Det låt utrolig bra.
    Litt som Kudos på en måte.. Du må sette deg ned og høre litt.. For da hører du virkelig h or bra de er.
    Kudos hadde jeg vel I 3 år. Selv om de var små. Resten av merkene har blitt hyppig skiftet ut etter få mnd.
    Usher hadde jeg vel en stund og.
    Fikk sansen for Piega ja..
    Dette er nok litt som å høre på meg beskrive mine Divine 100.33/100.49. I mine ører blir keramikk-diskant og mellomtone oppløst og fint, men nok laidback til at det går an å høre på tung rock og Heavy metal (jeg har jo alt av Rammstein på vinyl og har lyttet en del på det), har jo også noe Metallica, Sabaton og Kvelertak og det gjør seg ikke bort. Akkurat sjangeren tungrock/Heavy metal synes jeg det er veldig mange høyttalere som sliter med, men jeg liker nok best en 2-veis høyttaler til disse sjangrene. Jeg har aldri opplevd noen av mine divine-par som hverken masete eller skrikete (det er nok også en av grunnene til at slik som Divine 100.33/delta tilnærmet aldri er å se til salgs brukt). 100.49 bytter eiere av og til, som er forståelig for de er nokså voksne på størrelse og krever sin forsterker. Jeg har jo en liten forkjærlighet for Martin Logan elektrostater også, men til nå har det vært lite ønskelig mtp forsterkerlast osv, men der kommer jo Piega inn som en fin "allrounder" slik jeg ser det med coax-elementet. Det største "drawback'et" i Divine 100.49 er vel basselementene fra Seas (ganske sikker på at det er L26RFX/P som sitter i de). Mine vil få støtte av tolv L26RFX/P i hvert sitt tårn med seks i høyden etterhvert uansett, så jeg kommer aldri til å ha mangel på bass. Mine Divine 100.33 vil få to L26RFX/P som "stativer" også, så de skal klare seg bra langt ned selv. De klarer 20hz i stua mi fra før, men bass får man aldri nok av. Med fire 18" i kinoen også så blir det fin harmoni i heimen. 😁
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Tja.. Men ikke noe nå..

    Nei .. 40.2 kan vel være greit å begynne med?... 😊
    40.2 i hvit har de bare ett par igjen av etter som jeg forstod. Jeg siklet etter 60.2, men utsolgt. Classic serien er ute av produksjon dessverre, så bare disse eksemplarene hos Duet igjen i Norge...Ville dratt kortet ganske kjapt hvis du er gira, vanskelig å finne på brukten i ettertid :(
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    40.2 i hvit har de bare ett par igjen av etter som jeg forstod. Jeg siklet etter 60.2, men utsolgt. Classic serien er ute av produksjon dessverre, så bare disse eksemplarene hos Duet igjen i Norge...Ville dratt kortet ganske kjapt hvis du er gira, vanskelig å finne på brukten i ettertid :(
    Hehe.. Okai då.. 😊
    Har vel sikret meg et par 40.2 då, hvis gutta i Bergen gjorde riktig på dataen 😁👌
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    40.2 i hvit har de bare ett par igjen av etter som jeg forstod. Jeg siklet etter 60.2, men utsolgt. Classic serien er ute av produksjon dessverre, så bare disse eksemplarene hos Duet igjen i Norge...Ville dratt kortet ganske kjapt hvis du er gira, vanskelig å finne på brukten i ettertid :(
    Knall.

    Coax er det vel ikke på de billigere Piega som f.eks 40.2, men de låter nok bra de og.
    Hørte 701 I dag, og de låt vidunderlig 😊
     

    zelly

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2013
    Innlegg
    117
    Antall liker
    30
    Knall.

    Coax er det vel ikke på de billigere Piega som f.eks 40.2, men de låter nok bra de og.
    Hørte 701 I dag, og de låt vidunderlig 😊
    Nei, derfor jeg har trålet bruktmarkedet så lenge etter 60.2 :p 80.2 blir for store for meg. Men 40.2 er sikkert rå uansett! :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hadde lagt ut dac for salg, men trakk det salget.
    Mistenker at den kan passe godt til Piega. Kanskje..
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Mye rot på nr her..
    Tror nå det var 501 og ikke 701 jeg hørte..
    Låt uansett flott 😁👌
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med nye høyttalere, igjen.
    Men har du virkelig slått til på de før du har fått hørt Pylon Jasper 25?:unsure::eek:;)

    mvh
    Proffen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn