Vil bare minne om trådstarters spørsmål, nemlig om nyutgivelser er remastret eller om det bare er opptrykk i fra gamle mastere. Til mitt svar over og til spørsmålet om mer konkret henvisning til informasjon om dette så vil det som jeg sa, fremgår det av Elusive sine sider hva som er hva med hensyn til mastering/remastring.
http://www.elusivedisc.com/products.asp?dept=979 Klikk på en utgivelse så vil det fremgå om det er er gjort en ny mastering.
Når det er sagt så kan jeg godt henge meg på hylekoret om dårlig kvalitet på nyutgivelser og re-utgivelser. Ny mastering er heller ingen garanti for god kvalitet. Men noen selskap gjør en bedre jobb en andre, f.eks Sundazed Records reutgivelser av Byrds, Wes Montgomery, Leonard Cohen m fl.
For moro skyld kan dere gjøre et søk på Youtube, Vinyl Record Pressing. Der finnes det er rekke filmopptak om hvordan vinylskiver blir produsert. Noe er meget bra og andre skremmende dårlig. Gammelt produsjonsutstyr som er satt i stand, men som virke meget nedslitt, og skitne og støvete produksjonslokaler. Ikke rart kvaliteten blir så som så.