LP sett gjennom elektronmikroskop

P

Parelius

Gjest
Stilige bilder enhver vinylfantast kan kose seg med / få mareritt av. Dypdykk ned i rillen:

http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=114716

Som en av deltagerne i tråden sier; I have always thought that being able to see the grooves at this level is a must when discussing the relative merits of different ways of cleaning records and not just relying on assertions based on not much evidence.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Det var kos for en vinylfantast ;D

Og jeg kunne ikke vært mer enig med den eminente herren i tråden. Enhver seriøs vinylfantast burde strengt tatt vært eier av, eller i det minste hatt tilgang på et elektronmikroskop. Her synes jeg St. Hanshaugen DV klubb, eller iallefall OAS bør være seg sitt ansvar bevisst og skaffe seg et sånt instrument til inspisering av relevante objekter.

Asbjørn

K

kbwh

Gjest
Visst er det stilig. Jeg får ikke mareritt av denslags. Jeg er vel heldig da?

P

Parelius

Gjest
Valentino skrev:
Visst er det stilig. Jeg får ikke mareritt av denslags. Jeg er vel heldig da?
Du vet, når en bruker PU som er konstruert som en stridsvogn, så er ikke små ujevnheter i terrenget nevrosegenererende. For oss mer delikate naturer derimot, …

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.912
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
Stilige bilder enhver vinylfantast kan kose seg med / få mareritt av. Dypdykk ned i rillen:

http://www.stevehoffman.tv/forums/showthread.php?t=114716

Som en av deltagerne i tråden sier; I have always thought that being able to see the grooves at this level is a must when discussing the relative merits of different ways of cleaning records and not just relying on assertions based on not much evidence.
Jeg er ganske sikker på at jeg av helsemessige årsaker ikke bør studere min egen platesamling på samme inngående måte ...

mvh
KJ

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Det kunne jo vært værre mine herrer. Små ekle mikroskopiske monster som midd o.l kunne ha tatt bolig i de sarte rillene. Dyr i rillene, det hadde vært til å få mareritt av! Ellers var jo dette flotte forseggjorte bilder! Spørs om ikke lysten på en platerensemaskin steg hos flere enn meg nå ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
dyr i rillene. hmm forgift dem med et eller annet rensemiddel da kanskje?

uff, har lyst på en platevaskemaskin, men har ikke råd og sikkert ikke plass heller.. :-[
hvor billig går det an å få tak i/lage en brukbar platevasker?

K

kbwh

Gjest
Man har da kjøkkenvask, og de samme midlene som anbefales brukt til platevask kan da vel brukes? Ting tar litt lenger tid, men alt en platevaskemaskin kan gjøre kan man da gjøre manuelt.

Topp Bunn