LP12 og EAR 834P Signature?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Noen aner om dette kan være en match?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er ikke dette du spør om riktignok, så du får ha meg unnskyldt; men ikke glem Linn Linto og Naim Stageline til LP12. De har en synergi med LP12 i sin spillestil som er mildest talt overbevisende, og passer AT OC9 finfint. De passer forøvrig mange andre aktuelle pu'er for LP12 bra også.

De vil antakelig fremstå kroppsligere og mer "bouncy" enn de ellers så utmerkede EAR riaa, som jeg kun er på nikk med forøvrig. Imidlertid, det lille jeg har vært borti de så kan jeg ikke se annet enn at den meget vel kan være litt "overfrisk" til din platespiller; noe Linto og Stageline overhodet ikke kan beskyldes for, med sin rytmiske, kroppslige og klangrike lyd.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Linn Linto har jeg jo vurdert men har fått såpass mange tilbakemeldinger på at dette trinnet kan være vanskelig å på til å spille bra når resten av kjeden er non-Linn.
Stageline? Ikke en umulig tanke. Der kan man jo gå bananas når det gjelder strømforsyning også.

Er dog spent på disse EAR-sakene, så mulig at jeg kjøper 834 bare for å ha hørt den om det kommer en i min vei.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
toriamos skrev:
Linn Linto har jeg jo vurdert men har fått såpass mange tilbakemeldinger på at dette trinnet kan være vanskelig å på til å spille bra når resten av kjeden er non-Linn.
Stageline? Ikke en umulig tanke. Der kan man jo gå bananas når det gjelder strømforsyning også.
Jeg har ikke hatt problemer med å få LP12/Linto til å låte bra med annen produsents elektronikk. Skjønner ikke helt hvorfor Linto skulle skille seg fra andre riaa'er i så måte...?
Stageline er en skikkelig luring vøttu :) Og så kan man gå bananas som du sier med olive psu'er også! De fås relativt rimelig.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Jojo.. Ikke for å være frekk men du bruker jo ikke Linto, eller Stageline... Hvorfor det mon tro? Antar du finner Audiolaben bedre passende i oppsettet?

Finner ikke hverken Stageline eller Linto brukt akkurat nå, EAR finnes derimot. Stageline er jo ikke så dyr og kan kjøpes ny. Vi får nå se. Cirkus er på vei så jeg får skru sammen denne først. I forhold til anbefalt så burde jeg kanskje tenkt på tonearm før riaa? Finner sannelig ingen Ekos eller Aro heller. Tørt marked. Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han. VAR jo en Aro på Ebay for noen uker siden, tenkte på å by men så ble hodet mitt fylt av andre ting og Aroen ble glemt. De dukker ikke opp hver dag heller.

B

break_out

Gjest
toriamos skrev:
Jojo.. Ikke for å være frekk men du bruker jo ikke Linto, eller Stageline... Hvorfor det mon tro? Antar du finner Audiolaben bedre passende i oppsettet?

Finner ikke hverken Stageline eller Linto brukt akkurat nå, EAR finnes derimot. Stageline er jo ikke så dyr og kan kjøpes ny. Vi får nå se. Cirkus er på vei så jeg får skru sammen denne først. I forhold til anbefalt så burde jeg kanskje tenkt på tonearm før riaa? Finner sannelig ingen Ekos eller Aro heller. Tørt marked. Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han. VAR jo en Aro på Ebay for noen uker siden, tenkte på å by men så ble hodet mitt fylt av andre ting og Aroen ble glemt. De dukker ikke opp hver dag heller.

Du har en PM ventende i din innboks :)

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
For å balansere dette litt, får jeg kaste meg utpå uten kjennskap til LP12, men med kjennskap til EAR riaa. Jeg har en integrert EAR riaa i min 864 pre. Den skal etter sigende være lik en 834p. Jeg har brukt EAR riaa'en på to vinylrigger siden den kom i hus; min forrige Opera Consonnanc LP2.0 med MG-1 tangentialarm og Grado the ref. pickup, og min nåværende rigg som du kan se i signaturen min. Jeg har altså brukt den både med MM og MC inngangene. Lyden oppleves avslappet og delikat. Jeg har ikke gjort direkte sammenligninger med andre RIAA'er, men hadde en NLE 17 med custom PSU før EAR kom i hus. Den var mye flatere og kjedelig i klangsignaturen. Jeg opplever mye mer dynamisk kontrast i EAR riaa'en. Som på sin side har fått noe kritikk fra hifiskribenter for ikke å ha den strammeste og dypeste bassgjengivelsen. Her har jeg funnet en del å hente på rør. Med NOS Mazda rør i, spiller den både dyp og stram bass. Nå skal jeg ikke male et gullkantet glansbilde her. Jeg har tross alt ikke testet mot andre riaa trinn. Det hadde vært svært morsomt å høre hva noen av de dyrere EAR sakene kan prestere. En EAR 88pb eller en 324 hadde vært fryktelig morro å høre. Men for å si det sånn, opplever jeg ingen voldsom trang til å bytte. For jeg er svært godt fornøyd med RIAA'en min :)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
break_out skrev:
toriamos skrev:

Du har en PM ventende i din innboks :)
Nei nå er det du som har det.. :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Jeg er jo høyst subjektiv, men jeg kan skrive under på at Lintoen spiller fin fint i non-Linn oppsett. Hvorfor det skulle være vanskeligere å få den til å spille i andre oppsett kontra andre merker, er jo en merkelig påstand. Mix & match kan være en reell pain in the ... uansett hvilke merker man blander.
Men, jeg har en vag mistanke om at mange har prøvd linto i oppsett som heller mot det mer hifi-ishke, og at den derfor ikke passer inn. Har du derimot et anlegg som har kommet over puberteten og fokuserer mer på melodi enn lyder, så kan det funke minst like bra som noe annet, imo ;)
Jeg skulle gjerne prøvd Audiolab sin, for min del. Jeg tror jeg har såpass å gå på at oppsettet tåler litt mer enn Lintoen.

Håper uansett du finner deg en god riaa, toriamos.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
MaHa skrev:
Jeg er jo høyst subjektiv, men jeg kan skrive under på at Lintoen spiller fin fint i non-Linn oppsett. Hvorfor det skulle være vanskeligere å få den til å spille i andre oppsett kontra andre merker, er jo en merkelig påstand. Mix & match kan være en reell pain in the ... uansett hvilke merker man blander.
Men, jeg har en vag mistanke om at mange har prøvd linto i oppsett som heller mot det mer hifi-ishke, og at den derfor ikke passer inn. Har du derimot et anlegg som har kommet over puberteten og fokuserer mer på melodi enn lyder, så kan det funke minst like bra som noe annet, imo ;)
Jeg skulle gjerne prøvd Audiolab sin, for min del. Jeg tror jeg har såpass å gå på at oppsettet tåler litt mer enn Lintoen.

Håper uansett du finner deg en god riaa, toriamos.
Hmm, lurer på om du kan ha rett i betraktningen din når det gjelder mis-match. Ellers så kommer påstanden bla.a herfra: http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgphonostages.html

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Leste akkurat det samme før jeg kjøpte min av Morten på Nat. Men, har tilgode å høre det samme som anmelderen. En god del tester sier andre ting. Mener å huske at Stereophile hadde bra med lovord.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
toriamos skrev:
Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
Hmmmm...dårlig hørsel? 8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
FZ skrev:
toriamos skrev:
Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
Man skal høre mye rart før øra detter av :) Selv kona hører forskjell fra kjøkkenet :)

Mvh Vidar P

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Kan heller ikke se noen grunn til at Linto ikke skal kunne fungere i andre enn Linn systemer ???
På samme måte som jeg heller ikke kan se hvorfor en EAR ikke skal fungere sammen med en LP12 med passende pickup (helst en med litt stram bass).
Jeg anser Linto som relativt nøytral, men med en liten helning mot det "mørke".
Sammenlignet med EAR så låter det................transistor ???
En fin måte å sammenligne ok transistorlyd mot ok rørlyd spør du meg.
EAR har jo som flere har vært inne på sin største svakhet i bassen, men er ellers en fin riaa som også har stort forbedringspotensiale for tweakere.
Hvis du bare har anledning til å prøve den ene av disse kan jeg allikevel ikke se at det kan bære så galt avsted :)

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
toriamos skrev:
FZ skrev:
toriamos skrev:
Vet ikke, døm selv
http://www.zerogain.com/forum/showthread.php?t=9559
Ja, her var det mye interessant. En fyr som sier at en kamerat sier at bla,bla,bla og t.o.m ikke klarer å stave navnet på armen riktig og en annen som sier at ARO er mye verre enn Ittok.... Hadde ikke spurt de gutta der til råds og handlet deretter 8)

Nettsiden burde byttet navn fra "zerogain.com" til "zerobrain.com" ;)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
FZ skrev:
toriamos skrev:
FZ skrev:
toriamos skrev:
Vet ikke, døm selv
Ja, her var det mye interessant. En fyr som sier at en kamerat sier at bla,bla,bla og t.o.m ikke klarer å stave navnet på armen riktig og en annen som sier at ARO er mye verre enn Ittok.... Hadde ikke spurt de gutta der til råds og handlet deretter 8)

.. Og det er en som sier at ARO er BEDRE enn Ekos.
"I agree with AK that the Ekos is almost indistinguishable sonically from an Ittok. I ran LP12/Lingo/Ittok for many years, and lusted after the Ekos, until I heard a demo. I've heard four different Ekos/LP12s now, and none of them has impressed me. This is an unfashionable view, particularly among Ekos owners. Maybe I just had an exceptionally good Ittok, but I don't think so.

In marked contrast, the Naim Aro is clearly miles better than both of the Linn arms, and I would recommend that instead. If you are buying s/h, the Aro is a safer bet because it's pretty difficult to trash the unipivot bearing."

Han her (Devil, som han kaller seg) hører altså ikke særlig forskjell på Ittok og Ekos. Det synes jeg er rart. Kanskje er han døv, kanskje er han gal - men dog. Hvor stor ER egentlig forskjellen?

B

break_out

Gjest
toriamos skrev:
FZ skrev:
toriamos skrev:
FZ skrev:
toriamos skrev:
Vet ikke, døm selv

"I agree with AK that the Ekos is almost indistinguishable sonically from an Ittok. I ran LP12/Lingo/Ittok for many years, and lusted after the Ekos, until I heard a demo. I've heard four different Ekos/LP12s now, and none of them has impressed me. This is an unfashionable view, particularly among Ekos owners. Maybe I just had an exceptionally good Ittok, but I don't think so.

In marked contrast, the Naim Aro is clearly miles better than both of the Linn arms, and I would recommend that instead. If you are buying s/h, the Aro is a safer bet because it's pretty difficult to trash the unipivot bearing."

Han her (Devil, som han kaller seg) hører altså ikke særlig forskjell på Ittok og Ekos. Det synes jeg er rart. Kanskje er han døv, kanskje er han gal - men dog. Hvor stor ER egentlig forskjellen?
Alt er jo relativt ;), men den vil nok merkes. Jeg hadde den siste versjonen av Ittok II i god stand og fikk en reell oppgradering med Ekos armen. Forstår at du er på vei til å anskaffe deg et Cirkus i spilleren din... Dette vil gjøre oppgraderingen enda større dersom du gjør oppgraderingen på en Cirkus spiller.

Tok du an?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Cirkus er på vei. Selvfølgelig tror jeg at jeg hører forskjell på en Ekos og en Ittok LVII. Men det er alltids noen som har andre oppfattninger og i en kjøpsfase lønner deg seg å låne øre til alle - også de noe ekstreme. Det skorter jo ikke på påstander i denne bransjen.
Den E.A.Ren jeg lukta på viste seg å være solgt, så for nå tror jeg jeg skal montere Cirkus (noen har også motforestillinger mot Cirkus og mener at alt var bedre før) for så å få på plass en Ekos over jul om alt går etter planen. SÅ får vi se om Dinoen klarer å følge opp eller om den blir byttet ut.
Når det gjeler EAR så er jeg litt betenkt i det at den skal ha sin styrke i mellomtonen, men er muligens svakere på vingene.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
toriamos skrev:
En generell betraktning; folk lytter på musikk og stereoutstyr på så forskjellige måter.
Det ser bl.a i tråden om riaa her, hvor noen vektlegger at f.eks Linto er "mørk". For meg er det en kosmetisk egenskap som jeg knapt nok reflekterer over, i den grad den i det hele tatt er "mørk"; jeg liker den for dens evne til å presentere melodilinjer, musikalske poenger og vesentligheter, og for dens klangfullhet. Mørk eller lys er for meg i utgangspunktet helt uinteressant. For andre er det viktig, kanskje fordi deres anlegg ikke tillater noe særlig avvik fra en helt spesiell klangbalanse. For meg er det enkelt; jeg justerer toe-in, veggavstand og litt småting, så får jeg de fleste varianter rundt "nogenlunde nøytral" til å passe inn sånn rent lyst-eller-mørkt betraktet.

Så til poenget; dersom denne Devil hører etter klangbalanse-forskjeller hovedsaklig, og ikke bryr seg om (eller hans system ikke evner å vektlegge) ting som rytmepresisjon, melodiføring osv, så vil han høre langt mer forskjell ved å hoppe fra en Linn-arm til en Naim-arm enn fra Linn til Linn.
I "lys-mørk-avdelingen" er det ikke mye forskjell på klangbalansen mellom Ittok og Ekos. Forskjellene ligger på et annet plan, noe han da enten ikke hører fordi han lytter på sin måte, eller fordi hans system ikke er i stand til å dra nytte av de ekstra kvalitetene en Ekos gir.

Når han så bytter til Aro, så skjer en del med klangbalansen fordi det er et helt annet armkonsept; hva blir konklusjonen hans? Joda, Ittok og Ekos er knapt til å skille fra hverandre, Aro låter mye bedre (for ham i hans system).

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
Anderledes forveksles for ofte med bedre/dårligere i sammenligninger, men en skal huske på at det er så mange forskjellige preferanser ute å går, og folk er ute etter forskjellige egenskaper som til tider er helt feil i mine øyne. Ser at på Keelen så er det forberedet for Ittok også med plass for armstøtten (en må borre litt men den er klargjort).

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Det lyttes vel klart på forskjellige måter og etter forskjellige ting. I hodet mitt så skiller jeg mellom teknikk og musikk. Anlegg med litt lav score på teknikk, kan godt spille musikalsk. Og omvendt. Spesielt omvendt holdt jeg på å si.
For lenge siden, i kjelleren til Hifi klubben stor det noen B&W 805, tror jeg det var - som spilte sammen med en Tact Millenium. Grusomt i mine ører (og kompisen min sine)
Synes jeg husker lyden som steril. Og umusikalsk.

Vi statt etterpå innom Trondheim Hi Fi Center like i nærheten der vi fant et rom men noen ganske rimelige Mirage. Lyden var helt fantastisk, det spilte skikkelig musikk. En selger lusket forbi og vi fortalt hva vi syntes. Neeei - selgeren, dro på det og mente at disse Miragene egentlig ikke var så veldig bra de :) Artig.

Man kan i mitt hode alltids sette sammen et anlegg som spiller godt på tekniske parametere - men om det ikke svinger så kan det jo være det samme.

K

Kaarelars

Gjest
toriamos skrev:
FZ skrev:
toriamos skrev:
FZ skrev:
toriamos skrev:
Vet ikke, døm selv

Devil bruker nicket "Blzebub" på Pink Fish Media og er en av de ivrigste posterne og har skrevet en del om LP12 der også, gjør et søk. Det er en oppegående fyr som liker å sette ting på spissen, leste en del av innleggene da han postet på Mana-forumet. Han har nå solgt sin Ninja LP12 (LP12 modifisert av John Watson/Mana Acoustic) til fordel for en eller annen SME-modell som nå sikkert er vedens beste ;).

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
break_out skrev:
Ser at på Keelen så er det forberedet for Ittok også med plass for armstøtten (en må borre litt men den er klargjort).
Skulle gjerne sett den som dro fram drillen og høla en Keel for å skru fast armstøtten til en arm som er mellom 16 og 27 år gammel ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
FZ skrev:
break_out skrev:
Ser at på Keelen så er det forberedet for Ittok også med plass for armstøtten (en må borre litt men den er klargjort).
Skulle gjerne sett den som dro fram drillen og høla en Keel for å skru fast armstøtten til en arm som er mellom 16 og 27 år gammel ;)
Faen, hvorfor tipsa du meg ikke om drillen før. Nå har jeg dælja høl med hammer og syl til armstøtta på min Basik-arm fra 1980 ;D

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
FZ skrev:
break_out skrev:
Faen, hvorfor tipsa du meg ikke om drillen før. Nå har jeg dælja høl med hammer og syl til armstøtta på min Basik-arm fra 1980 ;D

Mvh Vidar P
Ikke bløff Vidar, med den vinglearmen du har plassert på Linn'en din skal det mer enn en drill til for å tilpasse en Keel ;D

FZ

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
FZ skrev:
Ikke bløff Vidar, med den vinglearmen du har plassert på Linn'en din skal det mer enn en drill til for å tilpasse en Keel ;D

FZ
Er du så skjelven på hånda da FZ? :) Vi får bruke Aro vi som er stø nok på hånda da, så får dere tremorister heller bare leve med litt dårligere lyd ;D

Mvh Vidar P

B

break_out

Gjest
FZ skrev:
break_out skrev:
Det er nok kun en tilpassning som er mulig for å fortsatt kunne si at den er bakoverkompatibel med tidligere armer.
Og det skal de ha de Linn gutta, en slipper som eier å sitte igjen med en del eller spiller som ikke videreutvikles ;).

J

Jurassic

Gjest
Men LP12 må ha vært en svært mislykket konstruksjon siden de har oppgradert den så mange ganger 8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jurassic skrev:
Men LP12 må ha vært en svært mislykket konstruksjon siden de har oppgradert den så mange ganger 8)
Ja ikke sant. Akkurat slik som IBM's første datamaskin, eller som Daimlers bil, Einsteins utkast til relativitetsteorien, de tidlige utkast til Beethovens 5.symfoni, eller Wright's fly. Elendige greier... :)

Mvh Vidar P

J

Jurassic

Gjest
LP12 står iallfall høyt på lista over platespillere jeg kan tenke meg etter en overbevisende demo hos deg.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
FZ skrev:

FZ
Er du så skjelven på hånda da FZ? :) Vi får bruke Aro vi som er stø nok på hånda da, så får dere tremorister heller bare leve med litt dårligere lyd ;D

Mvh Vidar P
Er vel ikke helt stø på labben dagen etter en heidundrane fest og trenger noen beroligende lyder for å dempe fylleangsten 8)
Visste forøvrig ikke at jeg tilhørte tremoristene. Hvem er vi? Er det et kasus? Er det noe håp for oss som lider av dette??

hilsen en noe undrende FZ
:)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jurassic skrev:
LP12 står iallfall høyt på lista over platespillere jeg kan tenke meg etter en overbevisende demo hos deg.
Den er slett ikke verst, for meg er den iallfall endestopp. Ingen andre platespillere jeg har hørt så langt gjør det samme for meg og min musikkopplevelse iallefall :)

FZ; tremor er simpelthen et medisinsk begrep for skjelvinger. Tremorister er følgelig ustø på hånda, og kan ikke dypdykke i de musikalske gledene ved en Aro, dessverre for de :)
Så de får nøye seg med fast lagrede armer. Men pytt sann, en Ekos låter da ikke så aller verst den heller :)

Neida, for å være ærlig så er denne betjeningen av en unipivot rett og slett en vanesak; det er ikke noe man tenker på etter noen dager med en slik arm. En Aro-Matic gjør jo det hele svært så enkelt uansett.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Neida, for å være ærlig så er denne betjeningen av en unipivot rett og slett en vanesak; det er ikke noe man tenker på etter noen dager med en slik arm. En Aro-Matic gjør jo det hele svært så enkelt uansett.
Trodde grunnen til at Aromatic er ekstrautstyr er at spilleren låter bedre uten denne liften påmontert. Har du prøvd med og uten? Noen forskjell?

mvh FZ

PS. Ingen tremor p.t.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
FZ skrev:
Vidar P skrev:
Trodde grunnen til at Aromatic er ekstrautstyr er at spilleren låter bedre uten denne liften påmontert. Har du prøvd med og uten? Noen forskjell?

mvh FZ

PS. Ingen tremor p.t.
Spilte litt med Aro før jeg monterte Aro-Matic. Kan ikke med min beste vilje si at det var noen (for meg) hørbar forskjell. Tror det skulle ha holdt hardt å skille med/uten Aro-Matic i en blindtest for å si det sånn. Teknisk så er det også fint lite forskjell på funksjonen i opphenget, og selve wiren og betjeningsarma er jo festet i plinten... noe som også har den adderte fordelen med å frigjøre betjeningen av liften fra fjærbevegelser, lettere å betjene, mindre vingling og bouncing ;)

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
OK. Så Aromaticen er festet til plintet og ikke armbrett. Det visste jeg ikke. Det høres jo unektelig fornuftig ut.... Har du en peker til et bilde av dette? Er Aromaticen fremdeles i salg? Har ikke sett den i noen prislister.....

FZ

PS. Beklager trådstarter, dette blir vel temmelig OT etterhvert, men kanskje du også finner noe underholdning i dette ;)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Her er et bilde fra Naim-forum av Aro-Matic;

Vet ikke om man får opp bilder derfra nå til dags, men den stålfargede biten er selve betjeningsarma som er festet i plinten. Spilleren sett forfra så sitter altså denne nede mot hjørnet på høyre side nærmest deg.

Deretter har vi da denne wiren i skjede, og så den sorte hydraulikk-mekanismen som går opp gjennom et hull i LP12's armbord nesten helt innerst ved armbasen.

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Da går jeg ut fra at hydraulik-enheten er festet i bunnplata, eller....?

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
FZ skrev:
Da går jeg ut fra at hydraulik-enheten er festet i bunnplata, eller....?
Neida, den henger i armbordet :)

Mvh Vidar P
Men da har du en wire i tillegg til armkabelen hengende mellom plinth og armbrett. Vil ikke denne påvirke bounchinga?
Sannsynligvis ikke, ellers ville du vel ikke hatt den der ;)

Topp Bunn