|
Jeg har ikke hatt problemer med å få LP12/Linto til å låte bra med annen produsents elektronikk. Skjønner ikke helt hvorfor Linto skulle skille seg fra andre riaa'er i så måte...?toriamos skrev:Linn Linto har jeg jo vurdert men har fått såpass mange tilbakemeldinger på at dette trinnet kan være vanskelig å på til å spille bra når resten av kjeden er non-Linn.
Stageline? Ikke en umulig tanke. Der kan man jo gå bananas når det gjelder strømforsyning også.
toriamos skrev:Jojo.. Ikke for å være frekk men du bruker jo ikke Linto, eller Stageline... Hvorfor det mon tro? Antar du finner Audiolaben bedre passende i oppsettet?
Finner ikke hverken Stageline eller Linto brukt akkurat nå, EAR finnes derimot. Stageline er jo ikke så dyr og kan kjøpes ny. Vi får nå se. Cirkus er på vei så jeg får skru sammen denne først. I forhold til anbefalt så burde jeg kanskje tenkt på tonearm før riaa? Finner sannelig ingen Ekos eller Aro heller. Tørt marked. Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han. VAR jo en Aro på Ebay for noen uker siden, tenkte på å by men så ble hodet mitt fylt av andre ting og Aroen ble glemt. De dukker ikke opp hver dag heller.
Nei nå er det du som har det..break_out skrev:toriamos skrev:Jojo.. Ikke for å være frekk men du bruker jo ikke Linto, eller Stageline... Hvorfor det mon tro? Antar du finner Audiolaben bedre passende i oppsettet?
Finner ikke hverken Stageline eller Linto brukt akkurat nå, EAR finnes derimot. Stageline er jo ikke så dyr og kan kjøpes ny. Vi får nå se. Cirkus er på vei så jeg får skru sammen denne først. I forhold til anbefalt så burde jeg kanskje tenkt på tonearm før riaa? Finner sannelig ingen Ekos eller Aro heller. Tørt marked. Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han. VAR jo en Aro på Ebay for noen uker siden, tenkte på å by men så ble hodet mitt fylt av andre ting og Aroen ble glemt. De dukker ikke opp hver dag heller.
Du har en PM ventende i din innboks![]()
Hmm, lurer på om du kan ha rett i betraktningen din når det gjelder mis-match. Ellers så kommer påstanden bla.a herfra: http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/bgphonostages.htmlMaHa skrev:Jeg er jo høyst subjektiv, men jeg kan skrive under på at Lintoen spiller fin fint i non-Linn oppsett. Hvorfor det skulle være vanskeligere å få den til å spille i andre oppsett kontra andre merker, er jo en merkelig påstand. Mix & match kan være en reell pain in the ... uansett hvilke merker man blander.
Men, jeg har en vag mistanke om at mange har prøvd linto i oppsett som heller mot det mer hifi-ishke, og at den derfor ikke passer inn. Har du derimot et anlegg som har kommet over puberteten og fokuserer mer på melodi enn lyder, så kan det funke minst like bra som noe annet, imo
Jeg skulle gjerne prøvd Audiolab sin, for min del. Jeg tror jeg har såpass å gå på at oppsettet tåler litt mer enn Lintoen.
Håper uansett du finner deg en god riaa, toriamos.
Hmmmm...dårlig hørsel? 8)toriamos skrev:Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
Vet ikke, døm selvFZ skrev:Hmmmm...dårlig hørsel? 8)toriamos skrev:Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
Man skal høre mye rart før øra detter avFZ skrev:Hmmmm...dårlig hørsel? 8)toriamos skrev:Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
Ja, her var det mye interessant. En fyr som sier at en kamerat sier at bla,bla,bla og t.o.m ikke klarer å stave navnet på armen riktig og en annen som sier at ARO er mye verre enn Ittok.... Hadde ikke spurt de gutta der til råds og handlet deretter 8)toriamos skrev:Vet ikke, døm selvFZ skrev:Hmmmm...dårlig hørsel? 8)toriamos skrev:Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
http://www.zerogain.com/forum/showthread.php?t=9559
.. Og det er en som sier at ARO er BEDRE enn Ekos.FZ skrev:Ja, her var det mye interessant. En fyr som sier at en kamerat sier at bla,bla,bla og t.o.m ikke klarer å stave navnet på armen riktig og en annen som sier at ARO er mye verre enn Ittok.... Hadde ikke spurt de gutta der til råds og handlet deretter 8)toriamos skrev:Vet ikke, døm selvFZ skrev:Hmmmm...dårlig hørsel? 8)toriamos skrev:Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
Nettsiden burde byttet navn fra "zerogain.com" til "zerobrain.com"![]()
Alt er jo relativttoriamos skrev:.. Og det er en som sier at ARO er BEDRE enn Ekos.FZ skrev:Ja, her var det mye interessant. En fyr som sier at en kamerat sier at bla,bla,bla og t.o.m ikke klarer å stave navnet på armen riktig og en annen som sier at ARO er mye verre enn Ittok.... Hadde ikke spurt de gutta der til råds og handlet deretter 8)toriamos skrev:Vet ikke, døm selvFZ skrev:Hmmmm...dårlig hørsel? 8)toriamos skrev:Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
"I agree with AK that the Ekos is almost indistinguishable sonically from an Ittok. I ran LP12/Lingo/Ittok for many years, and lusted after the Ekos, until I heard a demo. I've heard four different Ekos/LP12s now, and none of them has impressed me. This is an unfashionable view, particularly among Ekos owners. Maybe I just had an exceptionally good Ittok, but I don't think so.
In marked contrast, the Naim Aro is clearly miles better than both of the Linn arms, and I would recommend that instead. If you are buying s/h, the Aro is a safer bet because it's pretty difficult to trash the unipivot bearing."
Han her (Devil, som han kaller seg) hører altså ikke særlig forskjell på Ittok og Ekos. Det synes jeg er rart. Kanskje er han døv, kanskje er han gal - men dog. Hvor stor ER egentlig forskjellen?
En generell betraktning; folk lytter på musikk og stereoutstyr på så forskjellige måter.toriamos skrev:Han her (Devil, som han kaller seg) hører altså ikke særlig forskjell på Ittok og Ekos. Det synes jeg er rart. Kanskje er han døv, kanskje er han gal - men dog. Hvor stor ER egentlig forskjellen?
Devil bruker nicket "Blzebub" på Pink Fish Media og er en av de ivrigste posterne og har skrevet en del om LP12 der også, gjør et søk. Det er en oppegående fyr som liker å sette ting på spissen, leste en del av innleggene da han postet på Mana-forumet. Han har nå solgt sin Ninja LP12 (LP12 modifisert av John Watson/Mana Acoustic) til fordel for en eller annen SME-modell som nå sikkert er vedens bestetoriamos skrev:.. Og det er en som sier at ARO er BEDRE enn Ekos.FZ skrev:Ja, her var det mye interessant. En fyr som sier at en kamerat sier at bla,bla,bla og t.o.m ikke klarer å stave navnet på armen riktig og en annen som sier at ARO er mye verre enn Ittok.... Hadde ikke spurt de gutta der til råds og handlet deretter 8)toriamos skrev:Vet ikke, døm selvFZ skrev:Hmmmm...dårlig hørsel? 8)toriamos skrev:Fikke lest om en fyrrig type da som hadde gått fra Ittok til Ekos og merka nesten ingen forskjell han.
"I agree with AK that the Ekos is almost indistinguishable sonically from an Ittok. I ran LP12/Lingo/Ittok for many years, and lusted after the Ekos, until I heard a demo. I've heard four different Ekos/LP12s now, and none of them has impressed me. This is an unfashionable view, particularly among Ekos owners. Maybe I just had an exceptionally good Ittok, but I don't think so.
In marked contrast, the Naim Aro is clearly miles better than both of the Linn arms, and I would recommend that instead. If you are buying s/h, the Aro is a safer bet because it's pretty difficult to trash the unipivot bearing."
Han her (Devil, som han kaller seg) hører altså ikke særlig forskjell på Ittok og Ekos. Det synes jeg er rart. Kanskje er han døv, kanskje er han gal - men dog. Hvor stor ER egentlig forskjellen?
Skulle gjerne sett den som dro fram drillen og høla en Keel for å skru fast armstøtten til en arm som er mellom 16 og 27 år gammelbreak_out skrev:Ser at på Keelen så er det forberedet for Ittok også med plass for armstøtten (en må borre litt men den er klargjort).
Faen, hvorfor tipsa du meg ikke om drillen før. Nå har jeg dælja høl med hammer og syl til armstøtta på min Basik-arm fra 1980 ;DFZ skrev:Skulle gjerne sett den som dro fram drillen og høla en Keel for å skru fast armstøtten til en arm som er mellom 16 og 27 år gammelbreak_out skrev:Ser at på Keelen så er det forberedet for Ittok også med plass for armstøtten (en må borre litt men den er klargjort).![]()
Ikke bløff Vidar, med den vinglearmen du har plassert på Linn'en din skal det mer enn en drill til for å tilpasse en Keel ;DVidar P skrev:Faen, hvorfor tipsa du meg ikke om drillen før. Nå har jeg dælja høl med hammer og syl til armstøtta på min Basik-arm fra 1980 ;DFZ skrev:Skulle gjerne sett den som dro fram drillen og høla en Keel for å skru fast armstøtten til en arm som er mellom 16 og 27 år gammelbreak_out skrev:Ser at på Keelen så er det forberedet for Ittok også med plass for armstøtten (en må borre litt men den er klargjort).![]()
Mvh Vidar P
Er du så skjelven på hånda da FZ?FZ skrev:Ikke bløff Vidar, med den vinglearmen du har plassert på Linn'en din skal det mer enn en drill til for å tilpasse en Keel ;D
FZ
Det er nok kun en tilpassning som er mulig for å fortsatt kunne si at den er bakoverkompatibel med tidligere armer.FZ skrev:Skulle gjerne sett den som dro fram drillen og høla en Keel for å skru fast armstøtten til en arm som er mellom 16 og 27 år gammelbreak_out skrev:Ser at på Keelen så er det forberedet for Ittok også med plass for armstøtten (en må borre litt men den er klargjort).![]()
Ja ikke sant. Akkurat slik som IBM's første datamaskin, eller som Daimlers bil, Einsteins utkast til relativitetsteorien, de tidlige utkast til Beethovens 5.symfoni, eller Wright's fly. Elendige greier...Jurassic skrev:Men LP12 må ha vært en svært mislykket konstruksjon siden de har oppgradert den så mange ganger 8)
Er vel ikke helt stø på labben dagen etter en heidundrane fest og trenger noen beroligende lyder for å dempe fylleangsten 8)Vidar P skrev:Er du så skjelven på hånda da FZ?FZ skrev:Ikke bløff Vidar, med den vinglearmen du har plassert på Linn'en din skal det mer enn en drill til for å tilpasse en Keel ;D
FZVi får bruke Aro vi som er stø nok på hånda da, så får dere tremorister heller bare leve med litt dårligere lyd ;D
Mvh Vidar P
Den er slett ikke verst, for meg er den iallfall endestopp. Ingen andre platespillere jeg har hørt så langt gjør det samme for meg og min musikkopplevelse iallefallJurassic skrev:LP12 står iallfall høyt på lista over platespillere jeg kan tenke meg etter en overbevisende demo hos deg.
Trodde grunnen til at Aromatic er ekstrautstyr er at spilleren låter bedre uten denne liften påmontert. Har du prøvd med og uten? Noen forskjell?Vidar P skrev:Neida, for å være ærlig så er denne betjeningen av en unipivot rett og slett en vanesak; det er ikke noe man tenker på etter noen dager med en slik arm. En Aro-Matic gjør jo det hele svært så enkelt uansett.
Spilte litt med Aro før jeg monterte Aro-Matic. Kan ikke med min beste vilje si at det var noen (for meg) hørbar forskjell. Tror det skulle ha holdt hardt å skille med/uten Aro-Matic i en blindtest for å si det sånn. Teknisk så er det også fint lite forskjell på funksjonen i opphenget, og selve wiren og betjeningsarma er jo festet i plinten... noe som også har den adderte fordelen med å frigjøre betjeningen av liften fra fjærbevegelser, lettere å betjene, mindre vingling og bouncingFZ skrev:Trodde grunnen til at Aromatic er ekstrautstyr er at spilleren låter bedre uten denne liften påmontert. Har du prøvd med og uten? Noen forskjell?Vidar P skrev:Neida, for å være ærlig så er denne betjeningen av en unipivot rett og slett en vanesak; det er ikke noe man tenker på etter noen dager med en slik arm. En Aro-Matic gjør jo det hele svært så enkelt uansett.
mvh FZ
PS. Ingen tremor p.t.
Neida, den henger i armbordetFZ skrev:Da går jeg ut fra at hydraulik-enheten er festet i bunnplata, eller....?
Men da har du en wire i tillegg til armkabelen hengende mellom plinth og armbrett. Vil ikke denne påvirke bounchinga?Vidar P skrev:Neida, den henger i armbordetFZ skrev:Da går jeg ut fra at hydraulik-enheten er festet i bunnplata, eller....?
Mvh Vidar P