Lukter svindel eller?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.925
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Merkelig....han vil jo kun at den skal hentes.
Vanskelig og lure folk slik også da
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Han er nok ærlig, men det koster jo litt i og med at du må hente EC spillerene.

Shipping costs: Pickup only - see item description for details
Ships to: Will arrange for local pickup only (no shipping).

Lf
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Vel, dvs at han åpner for å selge den for 500$..
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
montesi skrev:
Vel, dvs at han åpner for å selge den for 500$..
Skal godt gjøres at ingen byr på denne tror jeg. Ops, troll i ord - noen har bydd allerede.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
montesi skrev:
Vel, dvs at han åpner for å selge den for 500$..
Og så?
Mye psykologi når det gjelder nettauksjoner og spes. ebay. Med et relativt lavt åpningsbud er sjansen mye større til å få med seg flere budgivere, som i siste runde kanskje mister hodet, og overbyr i forhold til hva de egentlig hadde tenkt.
Sitter med drøssevis med singler jeg har kjøpt i $200-300 prisleiet som jeg har vært alene om å by på. Samme singler har vært ute i samme stand men med langt lavere utgangsbud ($9.99 er ganske vanlig), flere budgivere har kastet seg på, og sluttbudet har blitt langt høyere, enn mine "scores".

Mvh
Eros
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
7.000
Antall liker
5.925
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Noen som har planlagt tur til New York her da? ;) ;D
 
B

bendis

Gjest
flere i norge har solgt leiligheter og hus på nettauksjoner med utropris kr1
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.806
Antall liker
21.638
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
montesi skrev:
Vel, dvs at han åpner for å selge den for 500$..
det gjør han sikkert ikke.
1) sjansen for at noen vil by godt over $500 er 100%.
2) skulle han få inn søplebud på f.eks. 6-700, så vil han bruke en annen ebay-konto og jage budene oppover til akseptabelt nivå, eventuelt "selge" til seg selv
 

magsl

Medlem
Ble medlem
01.10.2006
Innlegg
23
Antall liker
0
Det der må jo være en usedvanlig god handel hvis en får den for en 1000-1400$. Noen med oversikt om EC leverer EMC1 med universal power, eller om en må bygge om strømmen for å kunne bruke den i Norge?

Svindel tviler jeg på. De fleste gjør som nevnt over, lav start og byr på den selv hvis beløpet blir for dårlig.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Necroth skrev:
Noen som har planlagt tur til New York her da? ;) ;D
Både Fedex og UPS gjør "local pickup" på bestilling. De tar seg bra betalt for tjenesten, men i dette tilfellet kan det kanskje lønne seg?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
magsl skrev:
Det der må jo være en usedvanlig god handel hvis en får den for en 1000-1400$. Noen med oversikt om EC leverer EMC1 med universal power, eller om en må bygge om strømmen for å kunne bruke den i Norge?

Svindel tviler jeg på. De fleste gjør som nevnt over, lav start og byr på den selv hvis beløpet blir for dårlig.

Å by på sin egen auksjon (chill bidding) for og drive opp prisen er useriøst og på grensen til svindel. At noen gjør det tviler jeg ikke på, men de fleste? neppe.
Innenfor mitt samleområde blir denne type selgere fort outet på diverse forum.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.806
Antall liker
21.638
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ErosLoveking skrev:
magsl skrev:
Det der må jo være en usedvanlig god handel hvis en får den for en 1000-1400$. Noen med oversikt om EC leverer EMC1 med universal power, eller om en må bygge om strømmen for å kunne bruke den i Norge?

Svindel tviler jeg på. De fleste gjør som nevnt over, lav start og byr på den selv hvis beløpet blir for dårlig.

Å by på sin egen auksjon (chill bidding) for og drive opp prisen er useriøst og på grensen til svindel. At noen gjør det tviler jeg ikke på, men de fleste? neppe.
Innenfor mitt samleområde blir denne type selgere fort outet på diverse forum.
tja...
jeg har tapt utallige "for godt til å være sant"- auksjoner på ebay, hvorpå samme objekt blir lagt ut noen dager eller uker etter. enten av samme selger med beskjed om at objektet er lagt ut igjen fordi forrige highest bidder ikke betalte, eller av en "annen" selger med ganske så lik språkføring og annonseringsteknikk.
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Nå er det lenge siden jeg sist var aktiv på QXL så derfor kan jeg fortelle en hemmelighet. Best pris fikk jeg når jeg ikke satte noen minstepris på det jeg solgte. Man får da alltid noen på kroken som egentlig ikke var i "kjøpemodus", men som likevel ble det.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
9.212
Antall liker
30.341
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Grøss og uff!
Fant nylig en advarsel mot en notorisk Audio Research SP-10 svindler også, SP-10 er selve drømme-pre'en; der kunne jeg lett gått på trynet selv.......

:-[

Lagga
 
Topp Bunn