Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei.
    Alt er som regel til salgs, om noen vil si noen ord om hva de mener så ser man bare på det 😎❤
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.644
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei Farmen. Lumin T2 er en utmerket nettverkspiller. Altså en streamer med innebygget dac. Den står trygt på egne ben...vet ikke hvordan den blir i forhold til din Do -6u. Uansett, kombinert med 509x og Accordo så er dette min aller beste lyd på 40 år...
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Hei Farmen. Lumin T2 er en utmerket nettverkspiller. Altså en streamer med innebygget dac. Den står trygt på egne ben...vet ikke hvordan den blir i forhold til din Do -6u. Uansett, kombinert med 509x og Accordo så er dette min aller beste lyd på 40 år...
    Bruker Aurender N-100H på D05u, Har også en Da 250 i et annet oppsett ,har ikke prøvd den med Aurender. Vet ikke den helt store forskjellen på Dac`n i D05u kontra Da250
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Er jo egentlig fornøyd med nettverkstilgang gjennom D-06u, men det er kablet🙈 Tenker det er ihvertfall mere behagelig å slippe den lange kabelen over gulvet. Men er vel mere nysgjerrig på om det lydmessig ville blitt bedre, om noen hadde erfaring.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    Nå som jeg venter inn ny snurre, og lufter PD-171 for salg er det veldig merkelig at det er kun 5 stk som har meldt interesse for denne, og et reelt bud, merkelig. Mulig vi får skylde på Corona og sommer. Har plass til den i oppsettet uansett.
    God helg og spill masse musikk, jeg datt ned i hula nå for spilling av gårsdagens fangst vinyl fra mini messa hos Mala i Asker😇
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Hei igjen.
    Nå som jeg venter inn ny snurre, og lufter PD-171 for salg er det veldig merkelig at det er kun 5 stk som har meldt interesse for denne, og et reelt bud, merkelig. Mulig vi får skylde på Corona og sommer. Har plass til den i oppsettet uansett.
    Bruktmarkedet i Norge er tregt med mindre du selger til spotpris, men jeg tror du ville fått flere henvendelser hvis du hadde satt en pris. Jeg tar skjeldent kontakt hvis det ikke foreligger en prisantydning. Kanskje det er dumt, men jeg liker å vite om objektet er i et prissjikte som er aktuelt for meg før jeg tar kontakt.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Bruktmarkedet i Norge er tregt med mindre du selger til spotpris, men jeg tror du ville fått flere henvendelser hvis du hadde satt en pris. Jeg tar skjeldent kontakt hvis det ikke foreligger en prisantydning. Kanskje det er dumt, men jeg liker å vite om objektet er i et prissjikte som er aktuelt for meg før jeg tar kontakt.
    Hei. Det er sikkert riktig, men de som vet hva dette er vet jo hva slike spillere går for, har nå faktisk fått henvendelse fra Sverige og Danmark så får vi se 🙋‍♂️😅
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått noen seriøse bud? Jeg lurer på å kvitte meg med min 171, da-250 og 590 ettersom det nesten ikke brukes.
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Hei. Det er sikkert riktig, men de som vet hva dette er vet jo hva slike spillere går for, har nå faktisk fått henvendelse fra Sverige og Danmark så får vi se 🙋‍♂️😅
    Lykke til med salg. Når det dreier seg om litt mer kostbare ting virker det som om det er lettere å selge ut av landet.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Har du fått noen seriøse bud? Jeg lurer på å kvitte meg med min 171, da-250 og 590 ettersom det nesten ikke brukes.
    Hei. Jeg vil ikke kalle det kvitte meg med men vurderer å selge😬 en i Norge som vil gi 55K uten PU. Sikkert Fair bud men da skal Luxman få stå v/siden av Kuzma som er på vei inn ❤😬👍😵
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.

    en i Sverige og en i Danmark diskuterer pris, men ..............
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.032
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    55k uten pickup? Over 80% av veiledende nypris for en brukt spiller? Det må da være langt over fair pris?
     
    Sist redigert:

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Den gikk en del opp i pris for ett år siden, så sluttet lux å produsere den. Inflasjonen tok den igjen, slik at lux tapte penger på den før prisoppgang. Tror den kostet rundt 90' uten PU på høsten 2019.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.032
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Ok, var ikke klar over at den hadde økt så mye. 55k er uansett en fair pris.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Den gikk en del opp i pris for ett år siden, så sluttet lux å produsere den. Inflasjonen tok den igjen, slik at lux tapte penger på den før prisoppgang. Tror den kostet rundt 90' uten PU på høsten 2019.
    Hei. Det er belt Rett, 89500,- var siste pris jeg så som veiledende hos importør.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    På min PD-171 sitter det en mye bedre arm fra Ortofon, den som sitter på fra fabrikk er en Jelco arm. 🙈
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Arm rebrandet Ortofon er laget av Jelco. Hvilken Jeco tilsvarer din arm?
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Arm rebrandet Ortofon er laget av Jelco. Hvilken Jeco tilsvarer din arm?
    Hei. Er ikke sikker, men ifølge Stereofil hvor jeg kjøpte spiller så er Ortofon TA 110 mere enn dobbelt så dyr som Jelco som følger spiller med arm fra fabrikk.😬
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Dobbelt så dyr, men likefullt en Jelco under et annet navn. Helt vanlig Hi-Fi praksis og du finner re-brandede Jelco armer fra Graham Engineering, Koetsu, Dr. Feickert, Acoustic Solid, Audioquest, Transrotor og mange, mange flere. Til priser som er skrudd kraftig opp.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Dobbelt så dyr, men likefullt en Jelco under et annet navn. Helt vanlig Hi-Fi praksis og du finner re-brandede Jelco armer fra Graham Engineering, Koetsu, Dr. Feickert, Acoustic Solid, Audioquest, Transrotor og mange, mange flere. Til priser som er skrudd kraftig opp.
    Hei. Bare utseendet til TA-110 er verdt prisen sammenlignet med den Jelco som fulgte med disse snurrene med arm montert fra fabrikk
     

    Jørn V Kile

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2016
    Innlegg
    27
    Antall liker
    22
    Sted
    Skjærhalden, Hvaler
    Hei. Jeg har hatt en Luxman eq-500 i ca 2 år. Er strålende fornøyd og den oppfyller alle mine forventninger til en riaa. MEN, jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe meg å svare på: Når vet jeg om det er på tide å skifte rør? Og kan jeg (relativt) enkelt gjøre det selv, eller bør den leveres inn på et sertifisert serviceverksted?
     

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    Hei. Jeg har hatt en Luxman eq-500 i ca 2 år. Er strålende fornøyd og den oppfyller alle mine forventninger til en riaa. MEN, jeg har et spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe meg å svare på: Når vet jeg om det er på tide å skifte rør? Og kan jeg (relativt) enkelt gjøre det selv, eller bør den leveres inn på et sertifisert serviceverksted?
    Levetiden på rør kan variere og det er ikke lett å lage noe fasit, men med mindre den har stått på 24/7 er det nok masse levetid igjen på rørene. Rør svekkes gradvis så det kan være vanskelig å høre endringene. For å beholde nattesøvnen er det bare å få noen med en god rørtester til å måle rørene. Ellers så er det alltid godt å ha et ekstra rørsett liggende i tilfelle havari. Da kan du også bytte og høre om det er forskjell når "angsten" kommer. Har en rørpre som har gått jevnt og trutt i 7 år med originale rør. Ikke noe tegn på svake rør når jeg setter inn nye. Med det kvalitetsnivået Luxman har lagt seg på så du bør ha mange år igjen før du må bytte rør.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Skulle tru at røra dine burde halde iallfall 3000 - 4000 timar, om dei ikkje drivast for hardt (det må du ikkje tenke på, det er konstruktøren sitt ansvar)
    Min gamle rørpre har fått nye rør 5 - 6 gongar, pluss mykje tuberulling for å høyre om det var skilnad på lyden (det var det).
     

    Jørn V Kile

    Medlem
    Ble medlem
    03.05.2016
    Innlegg
    27
    Antall liker
    22
    Sted
    Skjærhalden, Hvaler
    Levetiden på rør kan variere og det er ikke lett å lage noe fasit, men med mindre den har stått på 24/7 er det nok masse levetid igjen på rørene. Rør svekkes gradvis så det kan være vanskelig å høre endringene. For å beholde nattesøvnen er det bare å få noen med en god rørtester til å måle rørene. Ellers så er det alltid godt å ha et ekstra rørsett liggende i tilfelle havari. Da kan du også bytte og høre om det er forskjell når "angsten" kommer. Har en rørpre som har gått jevnt og trutt i 7 år med originale rør. Ikke noe tegn på svake rør når jeg setter inn nye. Med det kvalitetsnivået Luxman har lagt seg på så du bør ha mange år igjen før du må bytte rør.
    Takk for tips og informativt svar. Det hjalp på «rørangsten» 😄🎶
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tips og informativt svar. Det hjalp på «rørangsten» 😄🎶
    Min pre (Vincent SA-T7) har stået tændt 24/7 i 4 år. Hørte ingen degradering, men talte op, at det blev rundt regnet 35.000 timer. Skiftede rørene og jo, det var klart en forbedring, men kunne sagtens ha´ levet med de gamle i flere år endnu, havde jeg ikke hørt forskellen :LOL:
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Nå ligger det på finn en godsak til salgs til veldig god pris, en Luxman D-08u 🙋‍♂️😍
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.032
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har ikke tenkt over det før, men denne har anderledes front enn mange andre lux. Avrundet bakover. Merkelig med Lux, de ligner, men er likevel forskjellige.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Nå ligger det på finn en godsak til salgs til veldig god pris, en Luxman D-08u 🙋‍♂️😍
    Kan ikke du kjøpe den, så kjøper jeg 06'en din. Så kan noen andre kjøpe 05 av meg. :)
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt den? Er den verd merprisen jf 06 og 05?
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ikke tenkt over det før, men denne har anderledes front enn mange andre lux. Avrundet bakover. Merkelig med Lux, de ligner, men er likevel forskjellige.
    Hei. Jeg mener å huske at D-08u er større i chassiset, bredere enn sine søsken, av en eller Anne grund🙋‍♂️
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Kan ikke du kjøpe den, så kjøper jeg 06'en din. Så kan noen andre kjøpe 05 av meg. :)
    Hei. He he, ja det er mulig jeg selger D-06u, ser litt på den nye som kommer D-10x 🙈
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har en formening om hvilket nivå forsterker og ht må ha for at en slik spiller skal komme til sin rett?
    Selv tenker jeg at min L-590 a-ekks to/Sonus Faber Sonetto VIII er mer på nivå med 05/06u, og at den 08u på finn blir litt meningsløs selv om nær 1/3 av nypris er billig.
    Andre som har noen tanker om matching av komponenter? Vil et rent drivverk koblet til DA-250 være en mer fornuftig kombo?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn