Lyd & Bilde har publisert test av Mola Mola Tambaqui

Enestående DAC slår rot i sjelen
Fra produsenten jeg ikke hadde hørt om, kommer et virkelig unikum av en DAC. Faktisk den beste jeg har hørt.

Du kan lese hele omtalen av tambaqui, som ble publisert på L&B sine nettsider i dag her: Tambaqui Lyd & Bilde

P.g.a. stor etterspørsel etter mange internasjonale tester har det vært leveringstid på Tambaqui, men jeg forventer noen inn igjen i morgen. Har du tid og lyst på nye lyd opplevelser i julen er det muligheter.
Seriøse potensielle kjøpere vil få anledning til å prøve Tambaqui hjemme. Kurante produkter vil kunne tas i innbytte.

Her er konklusjonen fra Franske Audiophile Magazine etter test av Tambaqui:

Mola Molas Tambaqui er ganske enkelt den beste DAC jeg noensinne har testet. Det er et eksklusivt objekt, og ulik alt annet som i seg selv er en bragd med tanke på det imponerende antall enheter digital til analog kovertere som metter markedet i dag.

En analytisk kapasitet presset til sitt ytterste, kombinert med en mykhet og en ekstraordinær flyt, noe som vi trodde var forbeholdt mye dyrere enheter.
Det er imidlertid en av de mest nøytrale DACene jeg har vært i stand til å høre på, og dens evne til å få fram følelser når jeg hører på musikk er nesten ekstraordinær.

Achilles-hælen på veldig gjennomsiktige enheter er at de avslører andre svakeheter i systemet. Så ikke stol på at Tambaqui skal kompensere for svakhetene i de andre komponentene i Hi-Fi-systemet ditt, den gjør allerede mye for å fjerne svakehetene i den digitale verdenen.

Som du kan forestille deg etter å ha lest disse sidene, ble jeg helt forelsket i Tambaqui, og kjøpte derfor min demomodell.
Å gi en “Big Thrill” pris er derfor nødvendig for denne DAC-en som er ulik alle andre og som knapt frykter konkurranse fra modeller som kan være mye dyrere. En stor forelskelse!

Joël Chevassus – Décembre 2019

Hele testen kan leses her. (Bruk Google translate hvis du som meg ikke kan fransk)
http://www.audiophile-magazine.com/banc…/mola-mola-tambaqui/

www.andervikaudio.no
post@andervikaudio.no
Tlf 92012111
 

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Siden alle (transparente) DAC'er lyder likt, må vel en opplevd forskjell ligge i analog-delen (?)
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Siden alle (transparente) DAC'er lyder likt, må vel en opplevd forskjell ligge i analog-delen (?)
Analogdelen er også med i målinger.

Jeg vet ikke hvor hørbarhetsterskelen for for transparent/ikke transparent er for DACer, noe som sikkert også er system/lytter-avhengig, men denne ser iallefall på papiret ut til å være omtrent så nær det går an å komme. :)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.133
Antall liker
9.287
Torget vurderinger
2
Er prisen hemmelig siden den ikke er å finne på Andervik sine sider.
 

Andervik Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
245
Antall liker
335
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
12
Jeg har nå mottatt og lagt ut testen fra L&B. De som er interessert, og ikke har digitalt L&B abonnement, kan lese den her: Tambaqui L&B

Fikk Tambaqui inn på lager igjen i går. Potensielle kjøpere vil få anledning til å prøve Tambaqui hjemme. Jeg tar også kurante produkter i innbytte. Alle er velkomne til prøvelytting i mott demorom etter avtale sammen med Respons Magna Musicum.
 

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
335
Link til alle artikler
86
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

  • 1
The Mola Mola Kula integrated amplifier is, to our ears, a state of the art in one box amplification solution. The rich midrange, the perfectly articulated and controlled bass, along with the...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

  • 0
Respons og Reidar Perssons nyeste design Jussi er igjen på lager og tilgjengelig for prøvlytting nå og i hele påsken inkludert helligdagene. Ta gjerne kontakt for å avtale prøvelytting eller bare...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

  • 3
To say that I'd never heard a class D sound so pure would be an understatement. I can't recall having heard any amplifier sound this pure and, more importantly, musical. Les hele testen her: Perca...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

  • 0
Strålende omtale av Lupe i siste Stereophile: At $9850, its price is high, but the Lupe delivers performance that matches up well with even more costly alternatives. The versatility it offers is...
Fortsett
Bransjenyheter
Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

  • 5
Project RS2 T cd drivverk leveres med en rimelig switchet strømforsyning som ikke yter drivverket full rettferdighet. Project tilbyr også en enkel lineær strømforsyning som forbedrer...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

  • 8
Lumin streamere har orginalt et enkelt powersupply som ikke er optimalt lydmessig. Vi tilbyr oppgraderingskit med et markedets beste power, Farad Super 3, og ledningskit som passer til Lumin sine...
Fortsett
Topp Bunn