Lynx AES16e og breakout kabel

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Står på terskelen til å konvertere fra tradisjonelt drivverk til PC. Har fått anbefalt det overnevnte lydkort som etter planen skal forsyne dCS Paganini med 24/192 signal via dobbel AES/EBU kabel. Den kabelen Lynx leverer til kortet, er bare 2m lang og det er for kort for mitt bruk. Jeg skulle helst hatt 4m. Finner ikke at det lages lengre breakoutkabler. Er det uproblematisk å forlenge/skjøte med en ekstra xlr kabel?

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Helt uproblematisk å skjøte, men hvis du spør feks PROLYD så lager de en customkabel for deg til en pris som er veldig hyggelig i Hifi sammenhen! (Under tusenlappen vil jeg tro)

Mvh
OMF

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Takker :) Skal kontakte Prolyd!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Da var kort og kabler bestilt fra Prolyd. Blir skjøting både for AES/EBU og evt. klokkekabel. Er det greit å få lyd i greiene? Forbereder meg på en del fikling for å få lyd..

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

For min del synes jeg driverne er litt rotene.....men det finner du sikkert ut av.

Når kortet er installert - så vil du i de ulike avspillerene få opp mange valg for hvilken utgang du skal bruke.....Lynx 1, Lynx 2, Lynx 3 osv....disse korrelerer til de ulike utgangene til kortet.
I LYnx mixeren - SW som følger med kan du se nivåer, klokkefrekvenser, rute signaler i hytt og gevær.....MEns klokkefrekvens/bitdybde/etyc setter du i avspillerpogrammet

Alt i alt veldig greit!

P.S. det er 2 stk D-sub kontakter bak på Lynx kortet og de skal kobles til tilsynelatene identiske break out kabler med 8 x Digital I/O + 1 klokkekabel. FOrksjellen på de to kablene er at den ene har klokke inn og den andre har klokke ut.

Mvh
OMF

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.455
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Høres bra ut det!

Imponerende dokumentasjon fra dCS.
Problemet med Lynx er at det faktisk er litt vanskelig å skjønne hvilken driver SW man skal velge....men jeg har installert 3 eller 4 ganger og alltid kommet i mål så det går forsåvidt greit......

Mvh
OMF

Topp Bunn